hoe gebruik je zo'n neuspeertje

Discussie in 'Verzorging' gestart door pijman, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pijman

    pijman Niet meer actief

    Ik heb zo'n pompje om het neusje leeg te zuigen, maar ik gebruik 'm denk ik verkeerd want het lukt me niet. Iemand tips hoe je zoiets gebruikt?
     
  2. MamaVanSimone

    MamaVanSimone Fanatiek lid

    19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Mij is het ook nooit echt gelukt, maar volgens mij moet je gewoon knijpen, in de neus doen en loslaten....
     
  3. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Inknijpen, in de neus doen en dan loslaten. Maar ik wil je bij deze adviseren (volgens mijn ka en cb) om het niet te gebruiken! Het zuigt met grote kracht het snot er uit en kan vaatjes in de neus beschadigen/bloedneus veroorzaken. Bij een verstopte neus maak ik het voorzichtig schoon met een nat wattenstaafje en gebruik ik zelf neusspray met zoutoplossing (deze geef ik vlak voor de fles zodat de vieze zoute smaak weer wegspoelt).

    Het gebruik van zo'n pompje kan ook je kindje pijn doen, je zuigt de holtes namelijk leeg en dat geeft een naar gevoel onder de ogen. Weet ik uit ervaring van kindjes die het wel al aan kunnen geven en mijn zoon gaat huilen en kijkt alsof ik hem echt pijn doe.
     
  4. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik doe eerst neussprayen en dan met het uitzuigertje(dan zit het niet meer zo vast).. Inknijpen, in de neus doen en loslaten..
     
  5. Brigitte1985

    Brigitte1985 Fanatiek lid

    29 nov 2009
    1.000
    202
    63
    ik heb het in het begin vaak gebruikt, maar het is zo zielig. Het zuigt best hard............. Wat ik nu heb ( wanneer mijn baby echt verkouden is) is van Otrivin eenpompje waarmee je kan zuigen. Er zit een slangetje aan wat in je mond kan ( en nee je krijgt dan geen snot binnen hihi:D) Zo kan je het ook zachtjes doen.
     
  6. pijman

    pijman Niet meer actief

    hmmm, dus het is misschien niet zo'n goed idee om te gebruiken. Bedankt voor jullie tips en opmerkingen. Ik ga dan maar voor de zoutoplossing en de wattenstraafjes. Hij is niet echt loeiverkouden, maar het snottert tijdens het drinken en daardoor drinkt hij onrustig.
     
  7. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    Ik gebruik het wel eens voor een dikke sliert snot die ik zie zitten (en die het ademen belemmert) en die er maar niet uit wil komen :D

    Dat Otrivinpompje klinkt ook wel goed, is dat alleen voor de allerkleinsten of gaat het even mee? En waar koop je dat?
     
  8. Brigitte1985

    Brigitte1985 Fanatiek lid

    29 nov 2009
    1.000
    202
    63
    ik denk dat je het gewoon lang kan gebruiken. Ik heb het bij de etos gehaald. Je moet wel aparte dopjes halen, zodat je die elke keer kan vervangen.
     
  9. juf85

    juf85 Niet meer actief

    neusspray is maar een maand houdbaar als het open is
     
  10. girlnatasja

    girlnatasja Actief lid

    3 jan 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik ook het "pompje" van otrivin. Helemaal super! Ben in het begin zo aan het klooien geweest met het neuspeertje maar dat vond ik maar niets.
     
  11. SyrianBeauty

    SyrianBeauty Fanatiek lid

    28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Nooit gehoord dat iets kan beschadigen :$ Maar een wattenstaafje is ook eng want als dat te ver schiet, mijn dochtertje beweegt nogal met haar hoofdje op dat moment.
     
  12. Lisszy

    Lisszy Fanatiek lid

    27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw

    Ik sodemieter dat rotding gelijk de prullebak in!
    Mijn kleinste meisje moet ook zo huilen als ik 'm gebruik en de laatste keer had ze inderdaad wat bloed uit haar neusje.
    Schande dat het nog verkocht wordt.

    Ik ga ook op zoek naar het otrivin-pompje.
    Doordat grote zus sinds kort naar kdv gaat, en pertinent verkouden is, is de jongste dat ook. Zo zielig..
     
  13. Mamanama

    Mamanama Fanatiek lid

    10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Dat neuspeertje vond ik zo vreselijk! Toen ik hier eens las over dat zuigertje van Otrivin, ben ik dat gaan kopen....super!
     
  14. misa

    misa Niet meer actief

    Lijkt mij ook wel wat dat ding van otrivin. Maar als dat ook met zuigen werkt, dan heeft dat toch hetzelfde effect als een neuspompje?
     

Deel Deze Pagina