Ik heb de ovu testen van matcare gekocht en wil daar deze maand mee beginnen. Nu zag ik dat het het beste is om het rond de middag te doen en elke dag op het zelfde tijdstip...en dat je pas na 10 minuten het resultaat af kan lezen. Volgens de gebruiksaanwijzing moet je hem die 10 minuten plat laten liggen. Hier komt het probleem: ik werk 5 dagen in de week in de buitendienst en zit dus eigenlijk nooit op één en dezelfde plek. Het lijkt me dus vrij lastig om elke dag rond het zelfde tijdstip (in de middag) te testen en er dan ook nog voor te zorgen dat die test 10 minuten plat blijft liggen Leuk gezicht op het dashboard van mijn auto Dus mijn vraag: hoe doen jullie dit?
Hoi! Ik had hetzelfde probleem. Ik werk onregelmatige diensten en kon dus geen tijdstip uitkiezen dat ik altijd kon testen. Ik heb toen gekozen voor 21.30 's avonds met een marge van een uur, dit lukte wel altijd. Uiteindelijk had ik zo ook een positieve test in handen! Bij mij in de gebruiksaanwijzing (sensitest) staat alleen dat je beter niet met ochtendurine kan testen, maar verder maakt het tijdstip niet veel uit, als het maar ongeveer hetzelgde tijdstip iedere dag is. Succes!
Bedankt voor je antwoord, daar wordt het al een stuk makkelijker van! Dan kan ik gewoon aan het einde van middag testen als ik thuis ben
Ik gebruik inmiddels 3 maanden ovu testen ook van matcare. Maar ik doe ze nooit rond de zelfde tijd. Soms doe ik hem zelf smorgens. Bij mij lliet ie altijd duidelijk zien of m'n ei eraan kwam. En dat gebeurde nou voor de derde keer op dag 14. Dus weet niet of het echt zoveel uitmaakt. Succes met de ovu testen!
Als je de midstream hebt (dus niet zo'n slap strookje maar een plastic omhulsel eromheen) hoef je hem niet perse plat te laten liggen. Ik deed hem altijd gewoon in mijn broekzak en dan keek ik 10 minuutjes later even stiekem.
Dank je! Ben wel erg benieuwd wat ze aangeven. Nu ga ik elke keer maar van de calculator uit. Maar lees hier en daar toch al wel dat dat niet zo precies is...ook logisch natuurlijk want het ene lichaam is het andere niet!
Het tijdstip maakt niet zoveel uit, zolang je maar een aantal uur vantevoren niet meer plast en drinkt. En het elke dag op ongeveer dezelfde tijd doet (ivm het niet kunnen missen van je ei) Bij mij is mn lutale fase maar 12 dagen en geen 14 waar de calculator van uitgaat. Dus zekerheid krijgen is absoluut handig! Succes
Je zou ook kunnen overwegen om de volgende keer de ovulatietest van clearblue te kopen. Ze zijn wel duur, maar je kunt ze met ochtendurine doen. Dat vond ik heel fijn. PS Staar je er verder niet te blind op. Ik heb ze twee cyclussen gebruikt en een positieve test op dag 13 en 14 gehad en ben nog niet zwanger. het is een hulpmiddel en geen garantie, maar dat weet je vast wel. Pim
ik ben van de eerste ook met ovulatietest zwanger geworden en vond het echt een uitvinding omdat ik een zeer wisselende cyclus heb. Helaas tweede zwangerschap werd een bbz, dus we gaan nu voor de volgende ronde. Test zelf altijd 's avonds rond negen uur, ben namelijk om zes uur klaar met werken en plas dan daar voor het laatst en houd het op tot negen uur.