als 2 jarige had ik nog weleens een op de grond krijsend kind omdat iets hem niet uitkwam, nu met bijna 4 zit hij soms in de kar, heeft soms een kleine kar voor hemzelf of loopt rond, maar gaat eigelijk altijd goed. Ik ging toen hij dus weleens krijsend op de grond lag, gewoon door met boodschappen doen. Hield dan een oogje op hem. Ging het het snelst over. Ik weet nog wel dat er eens een wat oudere man naar mij toe kwam en heel lief zei " mevrouw, is dat uw kind" " ja" " ik denk dat hij gevallen is, hij huilt zo" " nou hij is gewoon boos, gaat wel weer over" Man keek mij een beetje meewarig aan ")
Onze meid zit soms in de kar. Niet in het zitje, want dat past niet meer. Of ze loopt mee en houdt het boodschappenmandje vast, of met een klein winkelkarretje. Over het algemeen is ze rustig, maar je moet wel vaak vragen of ze wil meelopen of iets wil neerleggen. Maar zeuren of driftbuien doet ze gelukkig meestal niet aan, die bewaart ze voor thuis.
Mijn dochter is 2,5 en zit altijd in het zitje van de kar. Rondlopen wordt een drama, dan loopt ze weg, zit overal aan, heb ik 1x gedaan, voorlopig niet meer. Heel af en toe krijgt ze een banaan of een broodje, bv als ik heel veel nodig heb en het lang duurt of wanneer ze gewoon haar dag eens niet heeft. Maar meestal blijft ze braaf zitten en 'leest' ze mijn boodschappenbriefje voor en zegt ze me waar de boter staat of waar ik het brood moet pakken. We maken er meestal dus een spelletje van.
Wauw, een kleine meerderheid tot nu toe heeft ideale kindjes Hier valt Tim ook onder. soms is hij iets meer aanwezig dan anders. soms zingen we liedjes of steken we elkaar de gek aan of gaat ie lopen trommelen op mijn tieten Tjah, soms zijn we echt een kermisattractie
Ik heb niet gestemd want kan maar 1x stemmen' die van 3 krijgt zelf een karretje en loopt dan redelijk rustig mee in 7 van 10 keren. Ze kan ook heel druk en moeilijk doen. Vroeger zat ze altijd stennis te schoppen in het karretje. die van 1,5 blijft rustig zitten.
Noah zit rustig in het zitje en speelt met mijn autosleutels. Nathan staat vaak op dat bierrekjeding en helpt me met het afwegen van de groente en fruit. Soms zijn ze wat jengelig, en zoeken ze de grenzen op. Ach ja, hoort er bij. Aan mij om het te corrigeren
Heb gekozen voor optie twee.( niet helemaal mijn keuze maar je moest iets kiezen.) Maar niet omdat zij alleen stil is met eten maar omdat ik DAAR ZELF ACHTERSTA en het leuk vind om haar wat in de handjes te geven dat ik haar daar mee afleid is mooi mee genomen., PUNT> O ja en mijn oudste laat ik het liefste thuis haha. En anders parkeer ik hem bij de ingang van de winkel die is pas strond vervelend soms in de winkel haha. Wil helemaal niet shoppen. Mama waarom willen vrouwen winkel in winkel uit tja lieverd. Omdat je toch brood voor school nodig hebt haha en kleding om aan te trekken. Daarom. Maar die laat ik het liefste thuis.
ze zit bijna altijd in het karretje en soms in de kinderwagen. Dat gaat altijd goed (afkloppen). Als ik haar wel eens laat lopen (en me vergis doordat ik dan denk sneller te zijn ) kan ik de hele tijd achter dr aan rennen omdat ze van alles wil pakken....
Mijn zoon (30 oktober wordt ie 7) doet z'n eigen rondje. Even bij het broodbeleg, speelgoed, boekjes, snoep etc... Hij komt in principe nergens aan, kijkt alleen soms op de achterkant van een verpakking. Een enkele keer is hij wat drukker, maar rennen in de winkel heeft mama ten strengste verboden Doet hij het toch, waarschuw ik hem 1x, doet hij het dan nog, gaat hij zonder pardon in de kar, tussen de boodschappen. Is tot nu toe 1x gebeurt, denk dat dat een wijze les was voor hem, want dat is een tijd geleden en hij gedraagt zich nu altijd erg netjes... Mijn dochter is 4 en die moet bij me blijven. Ik laat haar een beetje helpen en zij babbelt er lustig op los. Ze zeurt weleens om 1 of ander product, maar weet ook dat nee ook echt nee is, dus het eindigt nooit in een drama of zo... Eigenlijk best voorbeeldig als ik erover nadenk En nee, ze zijn niet altijd van die engeltjes hoor, was het maar waar... Trouwens, als het over de stad gaat, dan neem ik liever m'n dochter niet mee. Die heeft er na 5 minuten al genoeg van en wil dan naar huis en wordt dan echt chaggerijnig. Met mijn zoon kan ik heeeeeerlijk winkelen, die vindt het hartstikke gezellig We maken er saampies dan ook echt een feestje van als we gaan "shoppen"
Jason zit in de kar en is rustig zolang het niet te lang duurt, ik niet stil hoef te staan en wat om mee te spelen vast heeft. Eten hoeft hij niet te hebben. Die optie zat er niet bij Ik ga overigens liever alleen boodschappen doen
De oudste heeft zelf een boodschappenwagentje en helpt mama ook echt mee. Ze zet ook haar spulletjes op de band. De jongste zit in het karretje en inspecteert de boodschappen, door ze uit het winkelwagentje te halen of ze pakt de boodschappen uit het rek. Vanmiddag had ze prijs bij het kruidvat. Ik dacht dat ik de kinderwagen ver genoeg van de snoepbakken had gezet. Hoor ik ineens die schep en ik kijk, zit madam met volle mond en heerlijke onschuldige ogen mij aan te kijken.
ik heb niet gestemd omdat de mijne er niet bij staat. de jongste zit uiteraard in het zitje en vind alles wel best en super interressant... de oudste loopt altijd mee, de ene keer met karretje, de andere keer zonder.. ze zet gelukkig (tot nu toe) nooit de boel op stelten, maaaaar.... ze heeft wel eens zo een dag dat ze de hele winkel rond rend! ik hou daar helemaal niet van... en dit weet ze, maar ze heeft gelukkig geen driftbuien ofzo! (even afkloppen )
Hou je kop dicht en ga thee drinken. Ontopic: Luc heb altijd zelf een kar en scheurt ermee door de winkel
heerlijk recht voor zn raap!! als ik beide kids meeheb zit jayden in het karretje en siënna dr maxi cosi zit dan op t zitje zeg maar jayden blijft keurig zitten en inspecteerd wat ik in het karretje gooi en helpt met boodschappen op de band leggen. als ik alleen jayden mee heb houd hij het mandej vast zo'n trollie zeg maar ... hij vraagt dan meteen om lekker bekken en als ik zeg ja rent ie naar de paula vla verder loopt ie best netjes mee ... luisterde ie thuis ook maar zo goed hihi
In de supermarkt is onze dochter heel rustig. Ze helpt niet mee met de boodschappen maar ze loopt wel rustig naast me zonder te zeuren, gelukkig. Maar in de speelgoedwinkel is het soms een ander verhaal haha
9 van de 10 keer in hij rustig en helpt mee, ik doe het namelijk zo : de foldertjes komen binnen, ik knip alles uit wat we nodig hebben uit de supermarkt, dit plakken we samen op een a4-tje en ik geef hem zijn eigen a4tje met bijv, worteltjes spruitjes en potjes fruit voor dochterlief, samen gaan we op zoek in de winkel naar alle dingen, zo pakt hij gewoon boontjes terwijl we worteltjes moeten hebben, dan gaan we samen terug naar de boontjes, pakken we het a4tje erbij met de plaatjes en vraag ik hem of het op elkaar lijkt, dan leg ik hem uit dat het boontjes zijn en dan kijken we tussen de groentes waar dan wel de oranje lange dingen liggen een paar boodschapjes duurt vaak zo 3 kwartier, maar op deze manier heb ik gewoon weinig te doen met hem en dit vinden we beide erg leuk
Ik laat hem echt nog niet lopen in de supermarkt, dat gaat niet goed als ik zn hand los laat! (niet krijsen ofzo, maar alles uit de rekken pakken en hij is een wegloper) Hij zit of in de buggy of in het karretje eigenlijk altijd rustig. Meestal begint hij wat te jengelen als ik de boodschappen op de band zet, want dan wil hij ook wat vasthouden.Ik zeg altijd dat ik eerst moet betalen en dat hij daarna wat mag vasthouden.En zo gebeurd dat dan ook.
Mijn jongste dochter zit in de kar en heeft soms een driftaanval, ze heeft het altijd druk (heen ADHD hoor). En ja ook in de winkel, laatsts twee driftaanvallen in de AH. Ik kon haar niet afleiden, ook wilde ze geen snoepje, niks hielp. Ik liet haar maar krijsen en ik had rode wangen pffffff. Ik vind het altijd lastige momenten.
jammer dat ik niet meerdere opties kan geven soms zit ze rustig van begin tot einde lekker in de kar en de andere keer kan ik haar elk gangpad van de vloer trekken en loopt ze constant de andere kant op en is het constant janken. Elke keer weer een verrassing