Hoe gedrag van peuter corrigeren?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Panter, 28 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Wij zijn die fase nu gelukkig weer uit. Wij deden bij gooien, 1 waarschuwing en bij de keer erna gooide ik het speelgoed zogenaamd weg. Bij iemand pijndoen meteen op de gang tot hij sorry kwam zeggen. Bij een driftbui liet ik hem gewoon liggen tot het over was. Ook gerust weleens in het openbaar. En ik heb hem ook een keer uit reactie een til gegeven. Hij beet mij zo hard dat ik hem wegtikte en toen pas doorhad dat hij het was, dacht meer een insectenbeet ofzo. Heeft wel nooit meer gebeten gelukkig. En ook wel eens zijn hand weggetikt als hij iets gevaarlijks zoals iets scherps of heets wilde pakken.
     
  2. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.845
    16.877
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje is 2,5 en zit echt op z'n toppunt geloof ik..... we worden er soms vreselijk moe van. Constant jengelen en zeuren en nee roepen. Huilen en jammeren om niks.
    Hij zit regelmatig op de trap voor time out... maar of het helpt? Haha
     
  3. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.821
    2.080
    113
    Vrouw
    Houten
    Jeeetje wat lastig! Enige wat ik kan zeggen is vooral consequent blijven, niet een keer toegeven. Ik zou m op de gang laten zitten tot ie stopt met lachen en na de time out altijd uitleggen waarom iets niet mag/kan. Doet ie t dan weer na 1 min: hup weer gelijk de gang op etc etc. Het zijn geen leuke tijden helaas...!

    Vergeet hem ook niet vooral (extra) aandacht te geven en complimenten te geven wanneer hij wel iets leuks/goed doet.

    Mocht hij echt iets doen wat niet door de beugel kan (voor mij is dat bijvoorbeeld slaan), ga dan kijken waar je hem het meeste mee hebt. Hier was dat bijvoorbeeld geen boekje lezen voor het slapen gaan en geen toetje.

    Succes en sterkte! Hou vol, dan heb je er uiteindelijk profijt van! :)
     
    DQueen vindt dit leuk.
  4. Marbloempje

    Marbloempje Actief lid

    6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Bij ons precies hetzelfde alleen is die van ons nog een dreumes, maar ze lijkt echt op een peuter. Ik ben sinds kort heel consequent geworden, ik was heel losjes omdat ik elke keer dacht ze is jong. Maar toen zag ik dat ze het alleen bij mij deed en niet bij haar vader omdat hij heel consequent met haar is.

    Bij slaan, schreeuwen zet ik haar op de gang voor een paar seconden dan is ze toch al stil. Dan komt ze bij me en dan leg ik haar uit wat ze verkeerd heeft gedaan. Bij dingen gooien, bijv: dan zit ze in haar eetstoel en dan begint ze te schreeuwen en gooit ze alles weg. Ik laat nu gewoon alles op de grond en dan krijst ze de hele boel bij elkaar maar i k negeer haar gewoon. Voorheen ging ik er op in, ik negeer nu veel meer en dat helpt ook.

    Op straat idem dito, haar zelf op de grond gooien ik laat haar daar gewoon totdat ze bijgekomen is dan doet ze weer normaal.

    Ik kan je zeggen, dat het echt pittig en zwaar is. Ik zat er vorig week helemaal doorheen en we zijn nu ook in het buitenland. Het valt allemaal niet mee, gelukkig zijn mijn ouders ook hier en zij nemen haar graag van me over en mijn man gelukkig ook, zodat ik even kan bijtanken. Want soms trek ik het echt niet meer met haar vooral als ik een paar hele dagen alleen met haar ben geweest.

    Maar goed, discipline en consequent zijn, anders raken zij ook in de war en dan moet je weer opnieuw beginnen.

    Veel succes
     

Deel Deze Pagina