mijn oude babyspulletjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KayaLola, 10 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KayaLola

KayaLola Bekend lid

25 apr 2012
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb net maar even mijn oude babyspulletjes uit gezocht!!
    echt de wereld aan hydrofiel luiers...(kan ik beter niet weg doen of wel?) en ook heeeeeel veeeeel van die knoophempjes(zou je dat een kindje nu nog aan doen) en ook veel ouderwetse lakentjes(miss kan ik er hier iemand mee blij maken?)

hebben/gebruiken jullie nog spulletjes wat vroeger van jou/je man is geweest?

2. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ja hoor, mn omslagdoek (gebreit door mn oma) een zomerjurkje (gemaakt door andere oma) mn babydekentje en mn muziekdoosje.

3. KayaLola

KayaLola Bekend lid

25 apr 2012
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    ow wat leuk zeg!!
    speelgoed ofzo hebben me ouders niet meer van mij.,.. ja bulten met knuffels

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Van mijn man hebben we de commode nog op de peuterkamer. Van mijzelf heb ik mijn eerste pakje, flesje suikerwater, ziekenhuis kaartje en polsbandje. Dit heeft mijn moeder voor mij ingelijst. Verder heb ik een paar pakjes die de poppen aanhebben, mijn eerste schoenen, bikinitje.
    Heb nog heel lang mijn badje gebruikt maar 2 jaar geleden toch een nieuwe gekocht, deze begon helemaal dat plastic te ribbelen.
    Verder heb ik nog wat speelgoed van vroeger waaronder 2 van die zonnetjes met een gezichtje die inelkaar draaien.

oh en we hebben nog een familietrui :D voor mij gemaakt en daarna door mijn broertje en zusje gedragen, buurmeisje en al mijn kinderen. Het is een trui waarvan 1 mouw de slurf van een olifant is en het lijf zit gewoon op de trui. Verder is ie roze.

Maar verder geen kleertjes die nog echt gedragen kunnen worden. Die knoophemdjes worden nu niet echt meer gedragen, tenzij het een knoopromper is.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja een heel mooi in kabels gebreid zachtlila jasje die mijn inmiddels overleden tante heeft gebreid voor mij, die heeft mijn dochtertje ook aangehad en ik kreeg er veel positieve reacties op in de supermarkt enzo. Hopelijk heeft mijn tante van boven af met blijdschap meegekeken ;):)

6. KayaLola

KayaLola Bekend lid

25 apr 2012
    578
    0
    0
    NULL
    NULL

die zonnetjes heb ik ook gehad hihihi

ok die zitten al in de vuilniszak dus kan die zo dichtgeknoopt worden

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    jahoor, jurkjes van mij heeft mijn dochter aangehad. hydroviel en veel van die luiers die ze toen hadden heb ik gebruikt als matrasbeschermer erg handig.
    ook een gehaakt dekentje die nog van mijn vader was als baby hebben we nog weer gebruikt. en ook lakentjes want die dingen verslijten niet echt en zijn overal gewoon wit dus waarom niet dr hoeft vna mij niet persee een heel kleine konijntje of merkje oid op te staan

8. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog veel speelgoed van vroeger (duplo, lego, fabuland, playmobiel en fisher price). Ook nog wel wat babyspeelgoed van fisher price. Dat ga ik straks mooi gebruiken!

9. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Mijn moeder had ooit een roze kruippakje moeten breien op school toen ze 12 was. Heel wat tranen heeft het gekost. Maar toen ik 18 jaar later geboren werd, heb ik het aan gehad. En nu ligt het hier op zolder. Mijn oude pop heeft het aan.
    Ik heb verder nog een setje kleding en een gehaakt babydekentje dat de oma van mijn moeder speciaal voor mij gemaakt heeft.
    Mijn oude peuterbedje schijnt nog in de familie te zijn. Misschien dat ik deze voor ons zoontje wil gebruiken. Momenteel zijn er geen kleine kindjes, dus wordt niet gebruikt.

10. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Onze kids hebben in dezelfde wieg mogen liggen als ik. Mijn moeder had ook de originele lakentjes er nog bij, maar ik heb zelf nieuwe er in gebruikt.
    Ik had vroeger een pop die ik aankkleede met mijn eigen babykleren. Daar speelt mijn dochter nu bij oma mee. En nog meer speelgoed van vroeger (o.a. het eerste Little people huis en Lego)

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hydrofiele luiers zou ik weg doen moet ik zeggen, lijkt me een beetje smoezelig na zoveel jaar.

12. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Helaas, mijn moeder was nogal van het weggooien, dus alleen nog foto's waarop ik kan zien wat ik had :(

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier is er vroeger veel weggegeven aan familie en vrienden maar nog wel wat jurkjes van vroeger die ik aan heb gehad en nu mijn dochters. Vind dat erg bijzonder!

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

En vandaag is mijn jongste gedoopt in de doopjurk waar oa ook zijn vader in is gedoopt :) Over oude babyspulletjes gesproken :D

15. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wat ik ook nog heb zijn een paar amerikaanse vierkantjes die mijn moeder en oma gemaakt hebben voor een deken voor mij. Mijn oma was ermee begonnen, mijn moeder ging ermee verder, uiteindelijk is het een klein dekentje geworden omdat mijn oma overleed. Het originele dekentje is helaas verweerd en heb ik weg moeten doen maar mijn moeder had nog wel wat vierkantjes over en zou daar ooit nog een dekentje van maken. Helaas is mijn moeder vorig jaar ook overleden en heeft ze het nooit meer kunnen doen. Nu wil ik die vierkantjes die over zijn verwerken in een dekentje die ik verder ga afmaken. (en nu hopen dat ik niet overlijd voor ie af is ;))

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    mamabri, gefeliciteerd met de doop

17. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Als de hydrofielluiers nog goed zijn zou ik die zeker bewaren. Die knoophempjes worden tegenwoordig niet veel meer gebruikt, maar wat was ik blij dat ik ze in de doos had zitten. Mijn dochtertje had haar sleutelbeentje gebroken bij de geboorte en om ze dan in een rompertje te hijsen is niet te doen. Mijn dochtertje heeft ze dus wel aangehad. Verder zou ik gewoon kijken wat nog netjes is en dan leg je dat in de kast. Dan zie je vanzelf of je het wel of niet gebruikt, gebruik je het niet kun je het altijd nog weggooien of weggeven.

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dank je wel :) Of mijn zoontje het daarmee eens is, valt helaas te betwijfelen, hij huilde de hele kerk bij elkaar, hij had honger, opa is gauw naar de auto gelopen om een fles te maken, de rest van de mis heeft hij slapend doorgebracht :D

19. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik gebruik mijn oude babypakjes voor mn dochter. en ik vind ze helemaal te gek. Vandaar dat ik ook ben gaan speuren naar babykleertjes van de jaren 60 tot 80. Ik vind die babykleertjes mooier dan die van nu. Hoe ouder hoe beter :) die kant kleertjes vind ik helemaal geweldig

20. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Tim speelt nu met een darda racebaan die van mijn vriend is geweest. ook de playmobil hebben we van zolder gehaald.
    Bij mijn ouders ligt er nog een heleboel babyspeelgoed van vroeger. Mijn babykleertjes heb ik ook meegekregen voor Sanne (aan sommige dingen moet ik wat aanpassingen doen wegens niet babyproof meer ;))

Deze trui heb ik gedragen toen ik een baby was

Bijgevoegde bestanden:

• trui.jpg
      trui.jpg
      Bestandsgrootte:
      16,8 KB
      Weergaven:
      30

Deel Deze Pagina