hallo allemaal, nou, het is weer zover... Lize heeft weer een virusje te pakken. (en het ging al zo lang goed!) Gisteren had ze een ontstoken oogje en dat leek steeds erger te worden. Op een gegeven moment leek het alsof ze een bokswedstrijd achter de rug had, en haar andere oogje begon ook al te ontsteken. (veel groene troep en vocht) Vannacht begon ze te hoesten en maakte een raar geluid. Had ze in haar bed overgegeven zo sneu... Het was duidelijk haar avondmaaltijd die eruit was gekomen. vervolgens heeft ze in de eerste helft van de nacht nog vier keer overgegeven en telkens hoestte/braakte ze dik lichtkleurig slijm op. Dit had ik niet eerder bij haar gezien. We durfden haar niet alleen in haar bedje achter te laten dus ze heeft nog een tijdje op mijn buik geslapen (ik hoorde ook continue haar neus/longen (?) reutelen). Telkens als ik haar maag voelde 'samentrekken' volgde er het moeizame braken. Toen het ergste over was hebben we haar in bed teruggelegd en voor de zekerheid heeft mijn Lief in haar kamertje geslapen, puur omdat we het eng vonden dat ze in haar slaap kon braken. (en zo kreeg iedereen nog wat nachtrust) Ik denk niet dat het gal was, maar wel dik slijm uit de maag. Ik weet niet hoe het ontstaat, misschien echt een virus, misschien een reactie van haar maag op voedsel (ze heeft echter geen afwijkende dingen gegeten of gedronken). Nu is ze een 'bleek vogeltje' dat zich zonder enig protesteren in bed laat leggen en onmiddellijk weer voor lange tijd in slaap valt. Herkent iemand dit? Moet ik me zorgen maken of is het ergste voorbij? en zouden jullie haar gewoon nog haar fruithapje e.d. geven of zal ik haar eten aanpassen? (haar eerste fles melk hebben we verdund gegeven) Ben eigenlijk ook al blij dat ik het even kwijt kan, ik vond het echt een rotnacht.. groetjes Amber
Je kunt kleine beetjes eten geven. Als je normaal een vol bordje fruit geeft dan doe je nu de helft of kwart en kijk je even hoe ze er op reageerd. Reageert ze goed kan je het restant ook nog geven. Zo moesten wij het toen met Giovanna doen, van het ziekenhuis.
Dank je Channie. Ik heb het inderdaad zo gedaan en na een paar hapjes wilde ze niet meer. Heb het toen maar zo gelaten.
Graag gedaan meid. Hoe gaat het nu met haar? Braakt ze nog? Als ze nog wel braakt dan zou je haar misschien o.r.s kunnen geven.
Nee, gelukkig is dat over (weet natuurlijk niet hoe het vannacht zal gaan, maar haar maag lijkt rustig). Ze eet wel veel minder en ze slaapt enorm veel. Uurtje wakker, paar uur slapen, zo ongeveer. En ze ziet er echt ziek uit Heb gelukkig altijd ors in huis. groet Amber
Ahh wat sneu voor der. Ik hoop mee op een braak vrije nacht! Slapen doet wonderen zeggen ze dus hopelijk is ze er snel boven op. Beterschap!