haha ik ben een beetje vroeg met mijn vraag, maar de bedoeling is dat ons kindje straks als ik weer moet gaan werken, naar het kdv gaat, maar hoe geef je dan de voeding mee? De bedoeling op het kdv is om zelf dus flessen en voeding mee te geven, maar wat doe je dan, al het poeder los in de fles (zonder water) en dan gewoon de speen erop draaien? Of moet ik van die afsluitdekseltjes hebben? Hoe doen jullie dat?
Wij hebben van de 'stapelbare' bakjes, die schroef je aan elkaar. Ik geloof dat ze zo'n € 10,00 zijn bij de hema. Daar doe ik het poeder in als Vicky naar grootouders gaan of wij allen de deur uit gaan. Bij ons op het KDV zitten luiers, (standaard) voeding etc. bij de prijs inbegrepen.
poeder in speciale poederbakjes (als de voeding excl. is). je kunt dan het aantal afgestreken schepjes in een vakje of bakje doen per voeding. je hebt ze idd bij de hema, die van difrax zijn ook fijn..
aha bedankt (Ise ook) luiers e.d. zit ook bij het kdv in de prijs, alleen de voeding zelf niet, omdat door de vele verschillende soorten voedingen tegenwoordig, ze het handiger vonden om dat de ouders zelf maar te laten beslissen welke voeding kindje dan krijgt. En dus nemen ouders het zelf mee naar het kdv. Op zich vind ik dat ook wel logisch hoor. En zoals ik nu net dat andere topic zie, het kdv waar ik straks mijn kindje naar toe breng kost wel wat minder! 5,30 per uur
Op ons kdv is het -> Wanneer je borstvoeding mee geeft dan geef je dat meestal mee in een aantal flesjes die dan bij het kdv in de koelkast word gezet. Als ze een vriezer hebben, kan je ook daar evt een flesje (of 2) in laten zetten voor noodgevallen ! Maar het kan ook dat je het in een kan mee geeft of een grote fles en dat ze het dan op het kdv in bijv 3/4 voedingen verdelen. Wanneer je kunstvoeding geeft geef je idd meestal de poeder mee in een poedercontainer (Dit werd ons verteld toen wij overal na gingen informeren, je bent het dus niet verplicht, gewoon een ander bakje of evt zelfs een zakje is ook prima, maar hun voorkeur gaat dus uit naar die containers). Ik vind die stapelbare torentjes erg onhandig, wij hebben er van Avent, deze zijn 3 bakjes die gewoon samen in 1 rondje zitten zegmaar. Als je kindje geen water uit de kraan krijgt, maar bijv barleduc oid dan geef je dat ook zelf mee. Ook geef je het flesje mee waaruit gedronken word en dit neem je elke dag weer mee naar huis (ook bij de flesjes borstvoeding het geval overigens).
Bij mij op het kdv krijgen de kindjes gewoon voeding van ons. Ook als je speciale voeding heb! Dat is een goede extra service! Zelfs kindje die soja melk of glute vrije koekjes/brood hebben, krijgen dat van het kdv! En de uurprijs is gewoon 6,10! Maar ok, dat was de vraag niet hihihihi Ik zou het gewoon in die stapelbakjes doen! En ind. wat al eerder is geschreven, die van Avant is makkelijk, gewoon ronddraaien! Hoe vaak gaat je kindje heen? Als je kindje 3 dagen of meer gaat ga je het misschien ook wel redden met een heel pak per maand?? Dan kan je een doos poeder meegeven! (let op, is maar een maand houdbaar!!) kus miek
bijna ons hebben ze allemaal van die poedercontainer. Bij de hema zijn hele goeie en kosten 1.79 als ik het uit mijn hoofd goed zeg. Daar zit een schroefdop op en die gaat niet snel kapot. Kan ook in de vaatwasser. Die van avent zijn duurder en sneller kapot.
Denk dat het gewoon is wat je zelf fijn vind. Ik vind die torens met 3 bakjes op elkaar veel te groot om steeds mee te slepen. En sneller kapot? Wij hebben er nu 2 ruim een jaar in gebruik en nog altijd niet kapot !
@ hanneke: Op ons kdv staat gewoon 1 fles van ons zoontje wat daar ook blijft. Zij maken aan het einde van de dag alle flessen schoon.
Naomi gaat straks maar 1 dag in de week naar de Kinderopvang. Ze heeft speciale voeding dus moet je dit zelf meenemen. Ik doe het gewoon in de toren van de Hema. Mijn moeder gaat 2 dagen in de week oppassen dus ik geef haar gewoon een bus poeder en dan kan ze zelf afstrijken wat ze nodig heeft
nou dat is misschien wel een optie, de bedoeling is dat ik woe/do/vrijdag aan het werk ben, dan zou ik dus gewoon een pak daar kunnen laten en zie ergens ook dat je een flesje achter kunt laten, doe ik dat denk ik maar, is misschien wel handiger, kindje is toch 3 dagen achter elkaar op het kdv
Ik heb vorig jaar een startpakket van Difrax gekocht, daar zat een poederverdeler in die ik nog steeds erg handig vind. Geen toren, maar een bakje met drie compartimenten. Op een gegeven moment hebben we toch een poedertoren gekocht, omdat niet meer in alle flesjes dezelfde hoeveelheid ging en dan is een toren, waarbij je de bakjes op volgorde kan zetten, handiger. Wij hebben er één van Bibi, van 3,99. De HEMA-toren heb ik uitgeprobeerd (in de winkel) en als je die strak aandraait, draai je door en istie dus weer los. Dat leek mij niet zo handig. Difrax-verdeler is ook los te koop, voor 3,99. Overigens is zo'n verdeler, welke je ook kiest, ook heel handig voor thuis en natuurlijk voor op reis. Ik zou er dus zeker één aanschaffen!
Ik had een pak HA voeding op het kdv staan. Gewoon een heel pak, ik had die van Friso en daar had ik zo'n handige bewaarbus voor met maatschepje. Naam erop schrijven en klaar ben je. Zij hadden zelf flessen.