Hey hey, Ben als zelfstandige aan het werk en had begin april een rekening opgestuurd naar een opdrachtgever. Nu heb k nog steeds niet mijn geld binnen en heb er al achteraan gebeld en gemailt. Toen zei ze eergister dat ze het gister over zou maken dus ik heb de hele dag mijn rekening in de gaten gehouden maar er staat nog niets op :x Ik heb het echt kei- en keihard nodig. Hoelang duurt het normaliter? Volgens mij had ik het geld al moeten hebben als ze het gister over had gemaakt toch? Ik heb de rabobank en volgens mij hebben zij de ABN/AMRO als ik me niet vergis. Oh en word er in het weekend ook nog geld gestort? Bedankt voor jullie antwoorden in elk geval
ik denk dat het vandaag niet meer komt, in het weekend wordt er niet gestort dus komt het op zijn vroegst maandag..... ik zou er nog eens achteraan bellen als het er woensdag niet is.
Mijn man was tot voor kort zzp-er en soms duurde het wel 3 maanden voor hij betaald kreeg. Volgens mij moet het eigenlijk dezelfde dag, soms een dag erna al op de rekening staan. Zeker als het van bank tot bank gaat. Lastig meid. Hoop voor je dat het snel binnen is!
Ben bang voor je dat het vandaag niet meer binnenkomt en het weekend ook niet. Maar daarnaast denk ik dat je mazzel hebt als het echt overgemaakt is. De meeste bedrijven houden een betalingstermijn aan van minimaal 1 maand tot 3 maanden. De 14 dagen die de meeste zzp'ers op hun factuur zetten wordt door de meeste klanten niet gehanteerd. Als je als zelfstandige begint moet je daarom zorgen dat je minimaal 3 maanden zonder inkomsten kunt leven. Maar goed, daar heb je nu niks meer aan.
Ja wettelijk wel maar als je dezelfde opdrachtgever nog vaker wilt hebben dan zijn herinneringen misschien niet verstandig. Je relatie komt hierdoor wel onder druk.
Ik werk als zakelijk adviseur bij een bank. En idd, hoevaak ik dit wel niet hoor van ondernemers. Voor mij 10 anderen zeggen ze dan. Zeker als je werkt in de zakelijke dienstverlening. Die ondernemer die jou moet betalen, wacht ook weer op de betaling van zijn klant etcetcetc... Het is net een vicieuze cirkel.