Hoe geef je kritiek zonder sfeer te verpesten?

Discussie in 'De lounge' gestart door iMoeder, 2 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Mee eens. Ik heb familie die bijna 2 uur rijden weg woont . Als ze graag willen dat ik op zondag kom wil ik savonds ook weer op tijd weg aangezien maandag gewoon een werk/ school dag is. Nu vieren zij meestal op zaterdag de verjaardagen dus dat is wat makkelijker. Maar als wij dan savonds laat thuis komen zijn we bekaf. Dus gelukkig hebben we dan de zondag nog

2. tuc

tuc Niet meer actief

Tja haha ik denk duidelijk anders dan de rest.
    Ik had al meteen gezegd: geen idee hoelaat dat zien we dan wel.

Ik vind familie tamelijk belangrijk en vind het logisch dat je daar tijd voor maakt. Carrière of niet.
    Kan echt niet tegen dat gehaast en al die vragen alsof het even snel tussendoor moet.

Je voorbeeld over die vliegreis snap ik helemaal, ik kan slecht tegen dat soort opmerkingen. Zou iets sarcastisch zeggen als: goh ja jammer he, dat ze kinderen niet verbieden bij vliegmaatschappijen:rolleyes:

Als antwoord op je vraag: ik zou zelf zwijgen want ik zou mij van te voren al kapot ergeren;)

Marchella vindt dit leuk.
  3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.458
    10.381
    113
    Ik zou ook niet te moeilijk doen, zelf moeten we vaak ook 1.5/2 uur rijden en dan houden mensen ook rekening met ons. Als mensen bij ons komen en ze moeten ver rijden eten we ook optijd om te voorkomen dat ze bijvoorbeeld in het donker moeten rijden. Ook mogen ze wat eerder komen.

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik lees nog erg veel begrip voor de broer. Ik zou zelf eerlijk gezegd half gek worden van iemand die alles tot de seconde af geregeld wil zien. Prima als dat op zijn werk wel kan, maar als hij op een kinderfeestje komt, dan zal hij maar moeten aanvaarden dat het niet van minuut tot minuut vastligt. En ja ik ben zelf ook iemand geweest zonder kinderen en ik kon me er ook mateloos aan ergeren en dat was ook de reden dat ik dit soort feestjes aan me voorbij liet gaan. En ging ik wel, dan slikte ik mn ergernis even weg en maakte ik er het beste van. Dat zou je broer ook gewoon moeten doen en anders moet hij niet komen. Even je aanpassen aan de rest zal hem geen kwaad doen. Daarna draait de wereld weer om hem.

Marchella, mama en zoon, tuc en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik denk dat je je zegeningen moet tellen. Ze komen, das hardstikke fijn. Ze rijden 3-4 uren ervoor( heen en terug) dat is al een halve dag.
    Stel dat ze dan twee uren blijven, dan hebben ze wél zo'n 6 uren tijd besteedt aan jullie. Ik denk dat je de reistijd voor het gemak vergeet?

Ik persoonlijk ging blij zijn dat ze de moeite nemen. Ipv te miepen dat ze mss maar even blijven. Kinderverjaardagen zijn vaak niet leuk als je zelf geen kids hebt. Iedereen kan nml altijd alleen maar over kinderen praten dan vaak. En dat is best een opoffering, ook al ben je bewust kinderloos.

Harperhazel en jeshh vinden dit leuk.
  6. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Nee ze rijden niet vandaag heen en weer. Gister avond zijn ze naar m'n ouders gegaan. Die wonen vijf minuten rijden van mij af. Daar hebben ze gelogeerd. En vanavond rijden ze weer naar huis.

Maar goed, ik moet het idd ook van zijn kant bekijken. Ik heb nog een appje terug gedaan dat ik blij ben dat ze komen. Ondertussen zijn ze hier en is het heel gezellig.

Het is een beetje geven en nemen he. Ik vind familie heel belangerijk en maak er idd ook tijd voor. Zo zijn we ook opgegroeid. Ik rijd naar hun ook als ze iets hebben en dan zit ik ook met 3 kids anderhalf uur in de auto.

Maar nu is alles heel rustig en een goede sfeer hoor. Dus ik ben blij dat ik even tot tien heb getelt.

MiaMaria, Chocolat, Do1981 en 8 anderen vinden dit leuk.
  7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Fijn dat het toch gezellig is!

iMoeder vindt dit leuk.
  8. toch3

toch3 VIP lid