Hoe geeft jij je katten eten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mompelientje, 20 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ik heb 2 katten van bijna 4 jaar oud en ik koop 1 keer in de zoveel maanden een 10-12 kilo pak Royal Canin.

Elke dag eten ze beetje bij beetje en dan vul ik hun bakje in met een standaard maatbeker. Ik hoeft niet op vaste tijdstippen eten te geven, ze eten beetje bij beetje wanneer ze honger hebben.

Ze zijn niet dik of dun en hebben een normaal postuur. De dierenarts zeg dat ze een mooie vacht hebben en gezond uitzien.

Ik geeft ze 1 keer per week een halve verspakje Felix als snack of af en toe katten-Sticks als ze lief zijn.

Elke dag apporteer ik met ze dus voldoende beweging krijgen ze zeker. Het zijn thuiskatten.

Ik ben benieuwd hoe jullie het doen.

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik geef als het bakje leeg is. Meestal 1x per dag of 1x per anderhalve dag.
    1x per maand ofzo een keer een pakje met nat voer.
    En de kinderen geeft haar ongeveer 1x per week een paar kattensnoepjes.

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ik vul het bakje met brokken zodra deze leeg is. Hij eet wanneer hij er zin in heeft. Eenbakje vlees haal ik één keer per week, soms twee weken. En af en toe krijgt hij een snack zo'n stickje of snoepje

4. Delta

Delta Niet meer actief

Toen wij nog een poes hadden, zorgde we ervoor dat er altijd eten in haar bakje zat (droge brokjes) En ze kreeg bijna elke dag wel een paar kattensnoepjes, als we het niet vergaten haha. Dus bijna elke dag.
    En ze was een echte buiten poes, dus ze had veel beweging. Ze at wanneer ze honger had, was haar bakje leeg, dan liet ze zich horen. Maar meestal was hij altijd gevuld. Het stond in de keuken op de grond.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier in principe twee keer per dag (ochtend en avond) een bepaalde hoeveelheid brokken.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier krijgen ze alleen natte dieetvoeding. 1 keer perdag

7. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Zodra het bakje leeg is vul ik 'm opnieuw. Dat is 1x op een dag / 1.5 dag.
    En om 19:00 krijgen ze een zakje nat voer.

8. koffiekoekje

koffiekoekje Actief lid

1 jun 2013
    167
    0
    0
    Lio Wiskunde
    Overijssel
    Wij hebben 5 katten, variërend in leeftijd van anderhalf tot 18. Ieder hebben ze hun eigen behoeften en daarmee houd ik rekening wat betreft voeding.

Hier ook als droogvoer een grote zak RC 1 keer in de zoveel tijd. Hiervan voer ik op de begane grond (hier leven met name de twee ouden van dagen en de op 1 na jongste) 1 x per dag drie dag-porties voor hun gezamenlijke gewicht. Op de bovenverdieping (hier leven dus de twee andere katten voornamelijk) 2 x per dag een halve dag-portie (anders gaat het in 1 keer op, onze jongste ex-kater is een vreetzaak).

Daarnaast krijgen de twee oudste natvoer en wat vers vlees (dus rauw vlees) bijgevoerd - zij drinken slecht en vanwege de ouderdom en het slechte gebit krijgen zij de harde brokjes niet zo goed meer weg. De jongste poes is nogal brutaal en wurmt zich er letterlijk tussen als je niet oplet... Zij heeft het absoluut niet nodig om bijgevoerd te worden.. ;)

Oh.. en omdat ik 1 kat heb die niks, maar dan ook niks aan 'extra' lust (ook geen natvoer, snoepjes, kaas, worst, wat dan ook (deze mensen dingen krijgen ze ook eigenlijk nooit hoor)) en ik haar wel wat gun vanwege haar middelbare leeftijd en cuteness factor .. krijgt madam een beetje koffiemelk elke avond voor we naar bed gaan.

Dus.. als ik het zo teruglees denk ik: mens, je spoort niet....:D

9. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Wij heben 2 poezen waarvan één een veelvraat is en één die er van houdt in kleine beetjes te eten.
    Bij ons krijgen ze dus 2 keer op een dag een beetje brokjes waar dan iemand bij moet blijven staan totdat die kleine klaar is met eten. Dan moeten we dat bakje in de kast zetten, omdat mevrouw veelvraat ook dat bakje leegschranst :)
    Als de kleine dan weer om eten vraagt zetten we het bakje weer terug en dan weer in de kast zetten als ze klaar is en de brokjes niet op.
    Heel gedoe, maar op deze manier houden we het gewicht van onze veelvraat wel onder controle.

10. Talvi

Talvi Niet meer actief

Hier staan de bakjes altijd vol met eten eigenlijk. Ik vul bij wanneer ze bijna leeg zijn. Een paar keer per maand krijgen ze zo'n klein bakje met nat vlees. Ze komen allemaal buiten dus beweging krijgen ze ook wel genoeg lijkt me :p

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik heb brokken van Iams, wat altijd gevuld is, en ze krijgen een 50/75 gram kvv per dag.
    Zijn ragdolls, niet te dun en niet te dik. Zien er goed uit :)

12. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Hier een voersilo met genoeg eten voor 2-3 dagen. Als deze niet word gebruikt dan schooien ze HEEL erg de seconden dat het bakje op is, doseren is ook een beetje te moeilijk met 2 hongerige coon's en een normale kater.

Als we natvoeding een keertje los geven moeten we de coon's en niet coon altijd apart zetten.. gewoon omdat hun schrokken en alles opeten en dan word de kater weggejaagd... terwijl hij misschien net een kwart op heeft.

Ook royal canin trouwens

13. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    De drie monsters hier krijgen meestal 's ochtends een bakje brokken, ze pakken tussendoor steeds een brokje als ze trek hebben. Soms als de bak nog niet leeg is krijgen ze pas s'avonds brokjes, dit vooral omdat 1 kat al drama maakt als in het midden van de bak de bodem zichtbaar wordt, de brokjes langs de rand zijn blijkbaar niet goed genoeg. Helaas voor meneer trappen we daar niet in;)
    1 keer per week krijgen ze blikvoer, altijd als we boodschappen hebben gedaan. Met als resultaat dat ze inmiddels klaarzitten als ik met een tas/doos boodschappen thuis kom...
    Ze krijgen genoeg beweging door met elkaar te spelen en natuurlijk spelen we zelf regelmatig met ze. Het zijn wel echte huismutsen, dus redelijk lui, maar niet te dik gelukkig.

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

HOE? :p

De bak zetten we op de kachel, want anders krijg ik er met die 3 monsters van mij niets in.....:D Dan gaan ze met zijn allen zo hard duwen dat ik er geen brokjes of vlees in de bak krijg.

15. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    2x per dag een klein beetje droogvoer (Appalaws) en regelmatig wat natvoer om het vochtgehalte op peil te houden. Verder regelmatig wat rauw kipfilet stukjes voor verzuring van de urine. Ze zijn in prima conditie, maar geef ik ze onbeperkt droogvoer dan weet ik dat ze te dik worden dis vandaar 2x per dag een kleine hoeveelheid. We hebben trouwens 2 poezen die gesteriliseerd zijn.

16. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    #16 Strandbal, 20 jan 2014
    Laatst bewerkt: 20 jan 2014
    Wij hebben 2 (qua eten erg kieskeurige)katten en kopen altijd van die 10kilo zakken van royal canin, elk ander voer word geweigerd. Zodra de bakjes leeg zijn vul ik bij en ze eten gewoon wanneer ze zin hebben, overeten doen ze toch niet. Ze zijn bijna 3 jaar en gesteriliseerd maar te dik zijn ze niet dus het werkt prima.
    Extra's zoals kattensnoepjes of kattenmelk of zakjes natvoer krijgen ze niet omdat ze dat weigeren. Ik geef wel kipfilet of gehakt wanneer ik dat in huis heb maar dat is ook maar 1 kat die dat lekker vind.

17. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Wij hebben 2 katten. Ze krijgen brokjes van Felix, in home sensations, wanneer hun bakje (bijna) leeg is. Ze krijgen als wij naar bed gaan meestal een snoepje en gemiddeld 1 keer in de maand "nat" voer.

Een van beiden komt buiten, de ander vindt er niks aan. Beiden zijn goed gezond en mooi op gewicht.

18. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Hier staat een bakje met droge brokken. Dit vul ik aan wanneer het (bijna) leeg is. Sporadisch krijgt hij natvoer en regelmatig een kattenstick-snoepje.

19. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Sinds mijn ragdoll blaasstenen heeft gehad, krijgen ze hier geen brokken meer. Ik heb 3 katten en ze krijgen hier 3x per dag eten. smorgens, savonds en voor we gaan slapen, anders laten ze ons niet gerust 's nachts ;)

Hier dus geen brokken meer maar enkel vers vlees van carnibest of tinlo. Zijn ze echt verzot op en sindsdien geen enkel medisch probleem meer gezien bij de poesjes! En de kattenbak stinkt ook niet meer zo erg... ook leuk meegenomen! :D

20. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hier ook Royal Canin. Doe elke dag de juiste dosering in een bekertje en dat geef ik dan in 24 uur. Vul dus steeds haar bakje bij, maar dit is zon muts die alleen de brokjes eet die in het midden van haar bakje liggen, en eromheen laat ze liggen, dus ik schud dan even het bakje als ze het niet door heeft ;)

Als ik brokjes ernaast laat vallen ruimt ze die wel op, dus dat is dan wel weer netjes van dr :D

Deel Deze Pagina