Hoe geeft jij je katten eten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mompelientje, 20 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Hier een poes, krijgt gewoon lidl brokken en leeft veel buiten. Ze komt alleen binnen om te slapen en als ik vind dat ze lang genoeg binnen heeft gezeten gaat ze naar buiten. Bakje is altijd gevuld, omdat ze soms ook langer weg blijft.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm dat lusten die van mij dus gewoon niet.
    Hebben heel lang een mix van iams/RC gegeten maar dan stinken ze verschrikkelijk en heeft vooral de kleinste permanent spetterpoep...
    Geen diarree dus maar letterlijk een bloedend achterwerk van de kracht waarmee het eruit komt.
    Nu krijgen ze meestal markant of Felix. Was niet mijn eerste keuze... Maar de poezen doen het er wel beter op.

Wel opletten dat ze geen seniorvoer krijgen...
    Poes2 gaat daar ontzettend van overgeven...
    Iemand een idee hoe dat kan? Normaal heeft ze echt nergens last van...
    Terwijl onze poes die alles eet en overal diarree van krijgt... Bij het seniorvoer niets anders dan anders doet.
    We dachten eerst dat zij de spuger was maar niks bleek minder waar.

3. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hier eten ze wanneer ze willen, als het op is komen ze mauwend mij of de kinderen halen en vul ik het bij ;)

4. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Hier krijgt de poes harde brokjes, en 3 keer in de week ofzo een zakje zachte brokjes.
    Soms plakjes rosbief of verse vis als we dat hebben.

Er staat altijd een bakje met harde brokjes. Ze eet in ongeveer in anderhalve dag een bakje leeg. Soms miept ze om zacht voer, maar daar went ze te snel aan.

Ze krijgt overigens verschillende merken. De ene keer Felix, dan weer Tom Poes of whiskas. Net wat in de reclame is. Ze is onlangs bij de dierenarts geweest en was perfect op gewicht en zag er prachtig uit volgens hem. Hij geeft zelf de voorkeur aan Purina One, als we dan toch supermarktvoer kopen. Zal er eens over nadenken.

5. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik vul bij als z'n bakje leeg is en anders meldt hij het zelf wel even ;) 's Avonds krijgt hij altijd een beetje natvoer (1/3 van een blikje van de Lidl)
    Het is een flinke kat en in de zomer vangt hij er regelmatig nog een snack bij...

6. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Hier 2 katten.

Eten denk ik per 2-3 dagen 1kg brokken.

Gebruik een oude ovenschaal als bakje en die gaat vol zodra hij leeg is. Vaak komen ze er ook om vragen.

Grote zware katten maar niet dik, lopen ook vaak/altijd buiten.

7. kimlovesbobby

kimlovesbobby Actief lid

16 okt 2013
    180
    0
    0
    heerlen
    wij hebben 6 katten, er staan altijd brokjes voor ze, ook bij de achterdeur een bakje voor de zielige kater uit de buurt die geen thuis heeft. die komt via het kattenluikje altijd stiekem wat mee eten. ze eten zo'n 750 gram per dag met z'n allen.
    verder krijgen ze iedere dag een maaltijdzakje whiskas o.i.d,
    1 van mijn katers komt vrijwel alleen thuis om te eten en is een echte reus, dus die eet dan van de andere 5 al het natvoer op wat ze niet op krijgen. mijn grote kater eet ook bij 2 van mijn buren iedere dag nat voer mee. hij weegt bijna 9 kilo maar is echt niet dik, hij kan dit gewicht qua grootte heel goed hebben. en omdat hij eigenlijk buiten woont denk ik ook dat hij de meeste energie nodig heeft.
    tussendoor krijgen ze temptation snoepjes.
    het zijn (op 1 kater na) allemaal echte buitenkatten, dus ze krijgen allemaal veel beweging. alleen de kater die nooit naar buiten wil is een beetje mollig, maar hij is ook echt onze huistijger.
    heb 1 poes die een kruising met een pers is, die ziet er ook mollig uit, maar weegt maar 4,5 kg, dus dat is vooral haar dikke vacht waardoor ze er zo gezellig uit ziet.
    gelukkig hebben we geen speciale diëten nodig, want dat lijkt me wel een beetje een gedoe met zo veel katjes.

8. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Daar ben ik ook blij om, dat ze hier alle drie op 't zelfde voer leven. Ik zou niet weten hoe ik ze anders apart eten moet geven. Dan moet ik de kat in kwestie al bijna gaan opsluiten in 1 kamer waar ze dan niet uit mag tot het op is.
    Ze lopen hier heel de dag in en uit met in de kelder een kattenluik naar de tuin.

Af en toe komen er twee katten uit de buurt ook es mee-eten, maar aangezien het niet werkt met onze jongens zwier ik die terug buiten als ik hen zie.

Als hun kommetjes leeg zijn, zijn er vooral twee van de drie overigens ook héél goed in "komen vragen" ;).
    Kat 1 begint hartstochtelijk te miauwen en mee te lopen elke keer als je naar de keuken gaat (daar waar de kommetjes staan).
    Kat 2 heeft vooral 's ochtends vroeg honger en springt gewoon boven op ons als we liggen te slapen ;). Ze wacht meestal wel tot vriend zijn wekker is afgegaan, maar in 't weekend heeft ze altijd wat aanpassingsproblemen ;) (geen wekker).

En kat 3 ... die is dolblij dat de rest het vraag-werk voor hem doet en eet wel gewoon mee :).

9. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Wij hebben laatst bij de macro voor een jaar whiskas kattenvoer gewonnen. ze krijgen droog voer als hun bakje leeg is meestal om de dag. en iedere avond krijgen ze ieder een half zakje nat voer. Iedere week krijgen ze een flesje kattenmelk

10. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Mijn kat krijgt brokken van Royal Canin.. Kan onbeperkt eten maar is prima op gewicht, niet slecht voor een gecastreerde kater :D

Snoepjes enzo hoeft hij niet, is nogal kieskeurig. Wel soms stukje vleeswaren of vlees wat over is na avondeten.. En elke avond een half zakje natvoer, daar gaat meneer altijd op zitten wachten.. Daarna is het tijd voor zijn nachtelijke avonturen buiten :)

11. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    1x per dag vul ik de brokjes aan , vaak is het dan bijna leeg. Ik vind het prettig als ze zelf kunnen bepalen wanneer ze eten.

De oudste van 5 is vaak buiten en eet vooral s'avonds en de ander van 1 is lekker binnen bij mij:) ze lust ook geen nat voer.. De oudste krijgt gewoon af en toe een blikje gourmet vlees.

12. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    onze kat gekastereerde kater krijgt over de dag verdeeld een bepaalde hoeveelheid brokjes. als ik alles in 1x in het bakje doe is het gelijk op. t is een vreetzak en als ik zorg dat het bakje altijd vol is en dus aanvul wanneer het leeg is wordt ie moddervet. het is een ( gelukkig speelse) binnen kat. en hij krijgt ook voer speciaal voor de binnen huiskat.

13. veulentje

veulentje Actief lid

30 sep 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kat krijgt ongeveer om de 12 uur wat brokjes. Ze eet het verdeeld over de dag op. Het zijn wel dieetbrokjes van de dierenarts. Ik heb een maatbeker. Dus ze krijgt nooit teveel of te weinig. Soms kotst ze het uit (te snel gegeten), dan krijgt ze extra.

14. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    's ochtends vul ik hun bakjes met brokjes.. Daar moeten ze het de hele dag mee doen..
    1 keer per week krijgen ze wat nat voer ivm. met medicijnen voor onze poes. Ze krijgen wel alle 3 wat nat voer om jaloezie en vechten te voorkomen ;)
    En beweging.. Dat regelen ze zelf. Met dit weer zit er in ieder geval weinig beweging in :D

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Die van mij krijgen 1 keer per dag 300 gram vers vlees, thats it.

16. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Er staat hier een grote bak voer en een grote bak met water. Water vul ik elke dag opnieuw, en de bak met voer als hij bijna leeg is. (Ze komen het dan vragen..)

Deel Deze Pagina