Kale plek?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Seheira, 17 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seheira

Seheira Actief lid

30 mrt 2011
    216
    0
    0
    Mijn dochter heeft sinds anderhalve week een soort van kale plek op haar hoofd zitten. Je ziet duidelijk dat er een hele hoop haren missen. Als ik in haar bed kijk zie ik wel veel haren op haar laken zitten, maar het lijkt me sterk dat ze zo erg haaruitval heeft, en dat dan precies op dezelfde plek. Ook heb ik er aan zitten denken dat mijn dochter misschien zelf aan haar haren trekt, maar dit zie ik haar nooit doen.. dus dat zou dan alleen in de nacht moeten gebeuren.

Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik aan iets ernstigs denken, of kan het iets zijn wat weer over gaat? Ik zit er aan te denken om het nog een paar dagen aan te kijken en dan een afspraak te maken bij de huisarts.

2. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    hoe oud is je dochter? is het een baby dan is het heel normaal

3. Seheira

Seheira Actief lid

30 mrt 2011
    216
    0
    0
    Ik had haar leeftijd er niet bij gezet omdat die in mijn banner staat. Maar ze is nu 1.5 dus geen baby meer. Vandaar dat ik me ook zorgen maak.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Op welke plek zit het bij haar? Snachts aan plukjes haar draaien komt trouwens best veel voor, zit het ook op " logische" plek?
    Bij mn zoontje zit het er al 3 weeken en er groeit geen haar!! Maar als het er echt uitgetrokken had geweest dan zal het met een week of 6 wel terug moeten groeien?
    Dinsdag laat ik de huisarts er nogmaals naar kijken, misschien kan die met een loep oid kijken? Ik hoop nog altijd dat het geen haarziekte of iets is... Het breidt zich gelukkig niet uit!!

5. Seheira

Seheira Actief lid

30 mrt 2011
    216
    0
    0
    Het zit bij haar boven op haar hoofd, ongeveer op de plek waar de meeste baby meisjes hun eerste staartje hebben. Onze dochter wil nooit iets in haar haren hebben dus ze heeft het altijd los zitten, het zou dus niet van een eventueel knellend elastiekje kunnen komen.

Ik had mijn dochter 1 keer naast mij in bed gehad omdat ze ziek was en dus niet in slaap kon komen, toen ze bezig was met het in slaap vallen merkte ik wel dat ze best hard aan mijn haren begon te trekken. Niet lang daarna viel ze in slaap.. het zou dus inderdaad kunnen dat ze dit normaal gesproken bij haar zelf doet. Alleen kan ik het niet controleren als ze slaapt. Ik zal dus goed moeten op letten wat de oorzaak kan zijn voordat ik direct naar de huisarts stap.

6. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Hoi seheira
    Wat jij beschrijft komt me wel bekend voor.
    Toen mijn zusje nog een klein dreumesje was.
    Begon ze in haar slaap aan dr haartjes te friemelen. Die trok ze er dan uiteindelijk uit.
    T werd bij haar wel erg... We vonden plukjes haar in dr bedje en uiteindelijk deed ze t ook als ze moe of beetje gestrest was.
    1 kant van haar hoofdje (weet niet meer welke kant) was helemaal kaal waardoor mijn moeder genoodzaakt was om over de andere kant de tondeuse te halen. Omdat ze bang was dat ze alles uit zou trekken en t niet meer terug zou groeien.
    We konden er weinig info over vinden toen.
    Alles is trouwens goed gekomen.
    Ze is nu 15 en heeft een hele dikke bos mooi haar maar t waren wel zware tijden voor mijn moeder.
    Ik weet niet of je wat aan dit verhaal hebt en hoop dat het niet hetzelfde is.
    Liefs

7. Seheira

Seheira Actief lid

30 mrt 2011
    216
    0
    0
    Ik heb zeker wat aan je verhaal. Mijn eerste gedachten gingen namelijk ook gelijk deze kant op, zoals jij het beschrijft. Ik vind het alleen heel moeilijk om haar in de gaten te houden en dan vooral in de nacht. Want ik wil natuurlijk zo snel mogelijk de oorzaak vinden voordat het dadelijk echt enorm zichtbaar wordt. Gelukkig is het bij jou zusje goed gekomen.
    Het hoeft dus gelukkig niet altijd ernstig te zijn.

8. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    misschien inderdaad goed na de slaapjes in het bedje zoeken naar haartjes,
    kijken of ze veel friemelt.
    Hoop dat je gauw de oorzaak kunt achterhalen en dat de 'schade' wat beperkt kan blijven.

9. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Klinkt misschien heel raar hoor maar als je haar nou eens een douche muts op geeft, als zijnde slaapmutsje. (misschien belonen met een snoepje/centje/etc. onder haar kussen?? Als ze hem ophoud) en dan kijken of het minder word. Dan heb je gelijk een antwoord.

Succes!! Hoop voor je dat het snel overgaat!

Deel Deze Pagina