7 weken zwanger en bloedverlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door KimberlyRomee, 8 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimberlyRomee

KimberlyRomee Actief lid

19 apr 2022
    198
    69
    28
    Vrouw
    Tot gisteravond verliep alles goed, twee weken geleden was mijn digitale test 2-3 en vorige week 3+ dus de testen liepen ook en heb ook symptomen dus het ging goed dacht ik…

Gisteravond met plassen voordat ik naar bed ging licht bloedverlies, vannacht telkens als ik ging plassen ook met afvegen. Ik heb geen buikpijn gelukkig, maar ben erg bang dat het niet goed gaat. Het zijn geen stolsels maar het is wel rood. Morgenavond heb ik pas mijn eerste echo.. zou ik al eerder terecht kunnen?

Iemand hier ervaring mee? Ben nu 7 weken zwanger.

2. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.721
    7.206
    113
    Vrouw
    Ik heb er geen ervaring mee, maar ik snap dat het je flink onzeker maakt. Ik hoop dat je symptomen en oplopende testen toch een heel goed teken zijn. Succes met afwachten tot morgen! Of je kunt proberen toch de verloskundige te bereiken vandaag met jouw verhaal.

3. KimberlyRomee

KimberlyRomee Actief lid

19 apr 2022
    198
    69
    28
    Vrouw
    Vanochtend heb ik de verloskundige gebeld maar die zag nog geen probleem. Ik moet bellen als het erger word. Ik hoopte eigenlijk al vandaag terecht te kunnen maar helaas..

4. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ik heb deze zwangerschap best wel heftig bloedverlies gehad met (achteraf gezien) 5 weken en 2 dagen. Ik wist toen al 2 weken dat ik zwanger was en ik was helemaal in paniek.
    Het gebeurde op een zaterdag, dus durfde ook het spoednummer van de verloskundige niet te bellen.. Uiteindelijk toch maar wel gedaan, met trillende handen en trillende stem, en uitgelegd dat ik echt in paniek was (zeker met het oog op een eerdere MA met 12 weken). Het was bij mij dusdanig veel, helderrood, dat ik wel dezelfde dag nog langs mocht komen. Op de echo bleek dat ik een hematoom onderin mijn baarmoeder had. Het kon een vanishing twin zijn, maar volgens de verloskundige zouden we daar nooit meer achterkomen en kon het nog alle kanten op. De zwangerschap was intact, maar nog super pril en ik zou de komende week waarschijnlijk nog wel veel meer bloed verliezen (gezien de omvang van de bloeding op de echo).
    Ik heb mijn gevoel gevolgd en heb het héél rustig aan gedaan, die tijd erna. Ik had niet echt buikpijn, maar je voelt dan natuurlijk wel van alles waarvan je je opeens afvraagt of het allemaal wel goed gaat. Maar de bloeding is langzaam gestopt, heb nog een paar weken voor de zekerheid met maandverband gelopen.
    Met 16 weken weer licht bloedverlies, maar dat zette niet door. En ik heb nooit meer iets over het hematoom gehoord.. Er werd me verteld dat je lichaam hem eventueel ook zelf kan opruimen.

Ik ben inmiddels ruim 29 weken zwanger en alles gaat prima met de baby en met mijzelf. Het kan dus ook echt positief aflopen!

5. WWJD

WWJD Niet meer actief

Het kan nog steeds twee kanten op gaan. Bloedverlies is niet altijd direct einde verhaal.

Hier wel ervaring rond zelfde termijn. Begon met licht helder bloedverlies met afvegen. Wat steeds meer werd. In eerste instantie zonder krampen. Eind van de tweede dag met bloedverlies had ik die wel. Volgende dag echo gehad waarop een miskraam in werking te zien was. Vruchtje zat nog heel laag in baarmoeder. Dag later spontaan verloren..

Andere zwangerschappen nooit bloedverlies gehad. Maar vk schrok niet direct, die zien het ook wel bij goede zwangerschappen, bloedverlies.

Succes en sterkte met afwachten.

6. KimberlyRomee

KimberlyRomee Actief lid

19 apr 2022
    198
    69
    28
    Vrouw
    Werd het dezelfde dag meer? Want ik heb bijv niks op het inlegkruisje. Echt alleen met het plassen/afvegen.. ook geen krampen inderdaad maar wel rood.

7. WWJD

WWJD Niet meer actief

Het begon hier op een zaterdagmiddag. Toen alleen met afvegen. Snachts ook. Zondagochtend na opstaan wel een veeg op inlegkruisje. Die ochtend werd het meer van dat. En zondagmiddag begonnen de krampen erbij te komen. Maandag de echo en dinsdag het vruchtje.

8. Septembre

Septembre Bekend lid

19 jan 2021
    973
    1.324
    93
    Hoi ts, hier alle zwangerschappen (6) bloedverlies gehad. Drie keer ging het goed. Dus geen paniek. Het kan er gewoon bijhoren. Ik hoop op een mooie echo voor je vanavond. Laat je t hier weten?

9. KimberlyRomee

KimberlyRomee Actief lid

19 apr 2022
    198
    69
    28
    Vrouw
    Je schrikt direct zo erg.. maar goed ik hou nog een klein sprankje hoop. Ik laat vanavond weten hoe het is afgelopen! Bedankt voor je reactie.

Septembre vindt dit leuk.
  10. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.721
    7.206
    113
    Vrouw
  11. KimberlyRomee

KimberlyRomee Actief lid

19 apr 2022
    198
    69
    28
    Vrouw
    Hey meiden!

Er zit een vruchtje met hartactie alleen de vk zegt dat het heel klein is. Ik zou 7+2 zijn en ze schatte het op 6 weken.. ze was niet positief en verwacht bij de volgende echo dat er geen hartactie meer is.. :(:(

12. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Wil je veel sterkte wensen, weet hoe je je voelt! Geef jezelf de tijd en ruimte het te verwerken, het is een heel proces wat veel mentale pijn geeft!
    Dikke knuffel!

13. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.721
    7.206
    113
    Vrouw
    Ohjee, wat verdrietig en wat een nare week ga je zo tegemoet. Sterkte! ♡

14. WWJD

WWJD Niet meer actief

Oh wat naar..maar hoe zeker ben je dat je 7+2 zou zijn?
    Heb je ovulatietesten gebruikt en/of getemperatuurd of een traject gehad met terugplaatsing?

Ik heb een keer gehad dat ik vanwege mijn gemiddelde cyclus berekening 1 week scheelde in termijn. Precies die maand was mijn eisprong een week later. En was alles gewoon goed.

Ik snap wel dat je geen hoop hebt gezien het bloedverlies. Maar een hartslag is toch wel een positief iets. De metingen op deze termijn zijn heel moeilijk en gauw verkeerd omdat het om mm gaat. Mijn laatste zwangerschap ben ik 5 dagen vooruit gezet bij de termijnecho vanaf de eerste meting met 6 weken..en kwam toen uit op wat ik zelf berekend had.

Ik wil je geen valse hoop geven. Maar het klinkt mij niet direct als een verloren zaak.

15. KimberlyRomee

KimberlyRomee Actief lid

19 apr 2022
    198
    69
    28
    Vrouw
    Mijn verloskundige zelf gaf ook de hoop nog niet op. Ik ben niet zeker van mijn eisprong, deze maand toevallig een keer geen testen gebruikt vanwege een drukke maand op het werk.

Ze zei ook dat een week verschil niet heel gek is. En het hartje klopte traag maar past ook bij dit termijn werd gezegd. Dus volgende week opnieuw een echo en dan zie ik het wel.. Alleen de echoscopiste die was vrij negatief dat ik van een miskraam moet uitgaan door het bloedverlies. En mijn verloskundige zegt dan weer dat ze zoveel verhalen heeft waarbij het wel goed afloopt. Beetje mindfuck. o_O

16. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ik wilde eigenlijk een beetje dezelfde reactie geven als WWJD. Met deze termijn kan het gewoon nog beide kanten op..
    Bij mij resulteerde dat 1x in een MA en de andere keer ging het goed (dat was dus deze zwangerschap, met 5w2d wist ik al ruim 2 weken dat ik zwanger was en dus kon die 5w voor mijn gevoel ook nooit kloppen). Zeker in het begin, het is echt milimeterwerk, 1 dag later je echo en het kan er zomaar weer anders voor staan.

Heel veel sterkte deze week, ik weet hoe het is, de tijd kruipt voorbij. Maar ik duim met je mee!

17. Septembre

Septembre Bekend lid

19 jan 2021
    973
    1.324
    93
    Ach, dat is verdrietig nieuws zeg! Ik hoop dat het om een meetfout gaat en er volgende week een prachtig, sterk babytje te zien is. Maar helaas hebben wij ook een keer dit nieuws gehad en dat klopte toen. Heel veel sterkte met het doorkomen van deze spannende dagen.

18. KimberlyRomee

KimberlyRomee Actief lid

19 apr 2022
    198
    69
    28
    Vrouw
    Ik dacht ik zal nog een reactie geven. Het hartje klopte dit keer heel goed en het zag er allemaal goed uit. Heb me gewoon in het termijn vergist want het was nu ongeveer 7+2 wat klopte met de laatste keer! :thumup:

Ricche15, Ploop, JupitR en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Wauw, gefeliciteerd! :D

20. KimberlyRomee

KimberlyRomee Actief lid

19 apr 2022
    198
    69
    28
    Vrouw
    Dankjewel!! Nu weer toe leven naar de volgende echo. Blijft allemaal heeel erg spannend na twee miskramen. :oops:

Precious03 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina