Hoe gekleed tijdens de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door anja89, 25 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ben beide keren thuis bevallen en had een erg oncharmant pyjamashirt aan. De eerste keer nog een lichtgekleurde ook, dus de allereerste foto's van die bevalling vond ik niet echt fijn om te zien (er zaten wat bloedvlekken op). De tweede keer heb ik er wel aan gedacht om iets donkers aan te trekken.

Makeup vond ik totaal oninteressant, maar ik kan me voorstellen dat er vrouwen zijn die net ná de bevalling, als ze zich hebben kunnen douchen en iets fris hebben aangetrokken, zich ook een beetje willen opmaken. Vooral als je overdag bevalt en niet, zoals ik, 's nachts - ik wilde alleen maar slapen, ga weg allemaal!

2. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik heb ook heel de kraamweek amper make up op gehad...

3. Giltje

Giltje Niet meer actief

Oh mij intereseerde het echt niet wat ik aan had =3 Had alleen Tshirt en onderbroekje aan en later niet eens me onderbroekje haha BH had ik ook niet eens om =3

(Snachts waren me vliezen gebroken en gingen daarna gelijk naar ZH, dus echt tijd om me netjes aan te kleden enz had ik niet en had er niet eens behoefde aan ook) :D

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik heb de heletijd in me onchtendjas gelopen kreeg het op een gegeve moment zo warm dat ik aan me man vroeg of hij een korte mouwe shirt wou pakken.. achteraf ben ik me duurste korte mouwe shirt van wel 90 euro bevallen :D en als ik foto's zie van na de bevalling schaam ik me rot ik had mijn haar in een kot maar die zat zo hoog op mijn hooft dat het net leek of ik een anthenne had :D:D:) mijn gezicht was zo bleek en make-up loos dat het leek of ik een spook had gezien..
    maar kan je vertellen op dat moment denk je daar echt niet aaan hoor;):D

5. Mamma van Maryam

Mamma van Maryam Actief lid

28 dec 2010
    109
    0
    16
    Haha!

Vorige keer zei ik tegen mijn man dat ik ga bevallen in zo een Marokkaanse feestjurk, omdat het toch een speciale gelegenheid is en hij zat zo: :$

Maar nee, vandaag ga ik shoppen en dan wordt het toch iets van een pyamajurkje o.i.d. Lijkt me toch het makkelijkst.

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb niets aan gehad met de bevalling. Kwam onder de douche vandaan,en had het door de weeën zo heet. Kon ook niets vinden in de kast dat ik op dat moment aan zou willen dus ben naakt op bed gerold en er alleen maar afgeweest om op de baarkruk te bevallen. Enige nadeel eraan vind ik dat ik dus de eerste foto's van na de geboorte aan niemand kan/wil laten zien omdat ik er daar dus heel florisant uit zie ( niet dus ).
    In een ziekenhuis zou ik er wel voor kiezen een shirt ofzo aan te trekken. Make up daar in tegen heb ik me al helemaal niet druk om gemaakt.

7. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net voor we naar het ziekenhuis vertrokken heb ik zelfs mijn make-up nog snel bijgewerkt :D Ik wilde onder geen enkele voorwaarden zonder make-up op de foto hoor! Verder ben ik in een simpel lang zwart topje bevallen. De dagen nadien heb ik mezelf elke ochtend gewoon opgemaakt. Ik zie er graag mooi uit, bevallen of niet ;)

8. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Ben ook overvallen door de start van de bevalling.
    Ging in mijn gewone kleren na het zkhuis en kreeg mijn zoontje dus ook op mijn zwshirt op mijn buik gelegd.

Deze heeft mijn moeder gewassen en is weer helmaal schoon geworden.
    Op dat moment heb je echt wel iets anders aan je hoofd dan een perfect kapsel of bikinilijn. Deze was bij mij dus echt niet bijgewerkt en kwam met een slaaphoofd in het zkhuis, had nog wel even snel mijn tanden gepoetst

9. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Moest eigenlijk een beetje lachen om de titel van dit topic. Ik had er namelijk nog echt niet over nagedacht. Heb wel wat gekocht wat ik aan kan doen als ik in het ziekenhuis zou moeten bevallen, maar dat is redelijk gedachteloos gebeurd :)

De vorige keer ben ik gewoon in het shirt bevallen wat ik die dag aan had. Was toen 30 graden en had het heel erg warm tijdens de bevalling.

Make-up zal ik vast wel opgehad hebben, maar als ik midden in de nacht weeen had gekregen was ik me echt niet op gaan maken. Wel heb ik snel daarna weer make-up opgedaan. Maar hoe ik er tijdens de bevalling uit zag interesseerde me echt helemaal niks.

10. Maia

Maia Niet meer actief

haha van tevoren maakte ik me er wel druk om, had ook een leuke pyjama gekocht enzovoorts, maar op dat moment? ik kon geen kleding velen, toen ik naar het ziekenhuis moest, moesten ze me ook echt in kleren steken want ik wilde het eigenlijk niet aan, dus m'n shirtje om "in te bevallen" heb ik niet aangehad (had tijdens het persen enz. alleen sokken aan omdat het moest want ze waren bang voor kramp, ik vond het een ramp, veels te warm). Dus ik ben ook in trainingsbroek heen en teruggegaan, want ze hebben gewoon het eerste gepakt wat voor het grijpen lag. Boeide me ok echt niet ;)

11. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    1e x had ik niks aan.. had het zo warm en het ging zo snel
    2e x wilde ik dat net
    had een shirt aan... die ging wel uit ben toen in hemdje bevallen...

12. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik had een groot t-shirt aan nadat ik onder de douche vandaan kwam - het zou me op dat moment echt een worst wezen!

13. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    hier een bigshirt aan zonder mouwen

14. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik vind het heerlijk om te douchen tijdens de weeën en elke keer aan en uitkleden was niet mijn hobby (met de oudste onmogelijk met dat verrekte infuus...)
    beide keren in een t-shirt van mijn man (XXL) begonnen en in mijn nakie geeindigt.. lekker belangrijk wat een ander er van vind, als ik die weeën maar op mijn manier kan opvangen..

moet wel zeggen dat een lange pon ook wel een idee is mocht het ons nog eens gegeven worden... en de douche niet mijn ideale plek is;)

15. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Ik had het zelfde zwart t shirt aan wat mn zus ook had tijdens haar bevalling. Daar had ik wel van te voren over na gedacht. Het ligt nu schoon en gestreken weer bij mijn zus, wellicht voor een volgende... Ik wilde iets wat niet heel strak zat.

Ik werd overvallen door de bevalling, het boeide mij ook niet. Op aanraden van mn vriend heb ik mn lenzen uitgedaan en mn bril op. Hij ziet mij vaak in mn ogen wrijven als ik mn lenzen lang in heb. Toen we naar huis gingen kwam ik er achter dat ik mn slippers alleen bij me had, daar was ik op gekomen, haha, dus daar liep ik s avond een stukje mee over straat.

Verder ben ik zelf niet zo van de make-up. Vind zelfs nog dat ik er voor net een balling achter de rug hebbende, goed uit zie op de foto's.

16. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik had een tshirt jurkje aan toen ik thuis was. Tijdens het persen moest ik alsnog naar het ziekenhuis, dus joggingbroek eronder, sokken en witte ballerina's. Ze konden geen andere schoenen vinden haha. En dat terwijl mn kast vol staat. Ik ging de auto in met vreselijk haar, zonder make-up, lijkbleek (het was december dus geen gezond kleurtje). Ik heb een hoop bloed verloren en zag er echt niet uit...
    Hoop het de volgende keer iets charmanter te kunnen doen :)

17. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Wel handig dat ik dit topic even heb doorgelezen. Ik heb twee nachthemden gehaald, van die bigshirts. Een met korte mouwen en 1 met lange mouwen. Heb er alleen niet bij stil gestaan dat dat natuurlijk minder handig is als ze mijn kindje op me willen leggen en als ik gelijk borstvoeding wil gaan geven. Misschien moet ik inderdaad nog iets halen wat ik kan open knopen bedenk ik me nu. Mmmmm.

18. mama van liam

31 jan 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had gewoon een shirt van mijn vriend aan was blij dat ik mocht bevallen was al in weken niet naar de kapper geweest omdat ik bedrust had van af week 27

en toen ik naar het zh ging met rugpijn heb ik me snel nog ff omgekleed maar het kon me niets schelen hoe ik er bij lag als dat kind er maar uit kwam haha

19. xxjeanyxx

xxjeanyxx Lid

24 jan 2011
    46
    0
    0
    NULL
    sliedrecht
    hey hey,

ik had tijdens de bavalling van mijn zoontje een hempje aan.. bh er onder en voor de rest niks.. kon me op dat moment ook niet veel schelen.. toen ik was bevallen en ik gedoucht had en ik moest blijven had ik me oudste piama broek aan en ook een hempje.. gewoon omdat ik me daar heb lekkerste en fijnste in voelde..

20. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik werd ingeleid dus kon me erop instellen vantevoren. Maar ik zag er sowieso al niet uit (gigantisch opgeblazen :D) dus het boeide me niet zoveel. Volgens mij kwam ik op sloffen de verloskamers binnen haha.
    Ik heb daar een big shirt aangetrokken van Pink Ribbon. Die heb ik nog steeds, dus denk dat ik hem deze keer weer aandoe :)

Deel Deze Pagina