Hoe gekleed tijdens de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door anja89, 25 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    ik had een groot shirt gekocht om in te bevallen.. :p maar er was geen tijhd voor om aan te doen.. kwam in ziekenhuis met 4 cm.. wou even douche en daarna dat shirt aan doen maar in 15 min. was hwt 10cm en mocht ik persen.. dus gewoon in mn nakie..

2. michelle77

michelle77 Actief lid

10 jul 2009
    321
    0
    0
    ik had ook van alles klaar liggen voor de bevalling..lange shirts e.d...ben echter bevallen in alleen mn bh! (in het ziekenhuis!) en heel eerlijk interesseerde me op dat moment ook echt niet hoe ik er bij lag haha

3. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik had nieuwe zwarte hempjes gekocht bij de Hema, maar.. ik had het ineens koud, dus t-shirt van m'n man aangetrokken en toen werd ik gek van de ronde hals tegen m'n keel, dus m'n moeder heeft er een mooie diepe V-hals van geknipt, haha.

4. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    De eerste keer ben ik bevallen in een prachtig blauw operatieschort vanwege de ruggeprik die ik nooit gehaald heb. De tweede keer iets charmanter in een tuniekje.
    De foto's zijn er echter niet beter op geworden...hahaha

5. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Aangezien het bij mij een geplande bevalling was (extreme sneeuwval, 5 cm ontsluiting zonder weeen en extreem snel bevallen bij de eerste) heb ik mij kunnen voorbereiden op de bevalling.

Ik ben eerst nog gaan douchen en scheren, terwijl de vk beneden met mijn vent aan de koffie zat...:D

Daarna koffertje gepakt en samen naar het zh gegaan. In het ziekenhuis heb ik een t-shirt aangetrokken, een lekkere oma onderbroek en mijn badjas.

Maar geloof me, als je ligt te bevallen boeit het je echt niet wat je aanhebt. Al heb je een konijnenpak aan, het enige wat telt is: "hoe kom ik deze wee door?"

6. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    In het nachthemd dat ik die nacht toevallig aanhad.

Met de tekst 'wake me up when its weekend' ;)

7. Bij de oudste ingeleid en na een goed uur een ruggeprik gehad, dus grotendeels in operatiehemd gelegen. Tot ik persdrang kreeg. Heb 't ding toen van me afgegooid.

Bij de tweede een half uurtje na aankomst in het ziekenhuis in bad gaan zitten en daar pas met volledige ontsluiting uitgekomen. Dus weer naakt.

Enige wat ik aan heb zijn twee banden voor het meten van de hartslag en de weeënactiviteit. Moet ook zeggen dat het me helemaal niks kon schelen.

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik heb mijn bevalbroek (pyamabroek van h&m), hemdje (zeeman: 2 euro) en bigshirt (was al snel uit ivm warmte) aangetrokken zodra ik doorhad dat de bevalling begonnen was. Had er goed over nagedacht: shirt ging uit en dan alleen nog een hemdje wat helemaal omhoog kon zodat de baby op mijn blote buik kon en bij me kon drinken.
    Moet eerlijk zeggen dat het me tijdens de werkelijke bevalling zelf (het persen zeg maar) niet echt kon boeien haha.

9. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    hahaha...ben ik de enige die dit voor me ziet? :D:D:D

10. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Het boeit me niet echt hoe ik er bij lig tijdens de bevalling. Vies word je toch. Bij de eerste had ik gewoon mijn snoopy pyjama aan. Had broek dan uitgedaan. Bij de tweede nu even afwachten hoe dat gaat lopen en wat ik dan op dat moment aan heb.

11. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Toen ik het ziekenhuis ingereden werd had in een trui van m'n vriend aan. Zwart met een band children of bottum. Op de achterkant staat; sleep all day, party all night, never grow old, f*ck the cops.
    Oja ik had nog een kots emmer voor me.
    Zag er vast heel charmant uit. Maar dat zal me een worst wezen.
    Tijdens de bevalling alleen een wit hempje. En sokken. Had koude poten haha!

12. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Bij de eerste was ik bloot :p Ik had in bad de weeën zitten opvangen en toen ik weer op bed gekommen was om de ontsluiting te laten checken ben ik me niet weer gaan aankleden toen ik hoorde dat ik mocht persen :D

Bij de tweede had ik ook zoiets gewild, maar heb ging zo snel dat ik wel nog m'n nachtjapon aan had. Zo'n lang zakkerig ding, heerlijk! Speciaal gekocht voor de (eerste) bevalling, want thuis draag ik nooit pyjama's.

13. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Moet toch even goed denken hoor haha, ik had eerst een joggingpak aan en later denk ik alleen een tshirt of hemdje. Ben ingeleid en zat aan allerlei draadjes dus kon geen broek meer aan, maar als ik lag lag ik onder een laken en als ik mijn weeen staande opving deed ik mijn badjas aan. Heb s middags een ruggeprik gekregen en had vanaf toen zo'n mooi operatiehemdje aan. Toen kon ik toch niet meer staan dus vond het best. Bleef trouwens wel netjes onder het laken.

Make up had ik ook mee, maar niet gebruikt na de bevalling, daar was ik op dat moment echt niet mee bezig, ben nog 3 dagen in het ziekenhuis gebleven en make up is niet gebruikt.

14. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    omdat het bij mij allemaal zoo snel en onverwachts is gegaan.. ben ik bevallen in een kingsize werkshirt van mijn lief met mijn make-up op mijn enkels en peehaar wat alle kanten op stond....
    kleintje kreeg electroden op zijn hoofd dus ik lag in mijn blote kont met mijn badjas half over me heen omdat ik het elke keer warm/koud had... en had mijn pyama broek al helemaal onder gespuugd.... whahahaha lekker hoor rugweeen!!! :D
    maarja! Lekker belangrijk :D

15. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    beide bevallingen een groen shirt met glittertjes enzow ;)
    verder beide keren niks anders, lag onder een dekentje

daarna gewoon pyjama aangetrokken

16. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    Ha, ik heb bij mijn eerste echt enorm lopen stressen over wat ik aan moest tijdens de bevalling (niet dat ik nu zo'n modepopje ben, maar wilde het gemakkelijk hebben). Had overhemden van mijn vader in gepakt, makkelijk voor de borstvoeding zeg maar, kan je gewoon openknopen, had van alles voorbereid, maakte me ook echt druk over hoe dat tijdens de bevalling dan ging.

En op het moment zelf, ik begon de dag keurig in mijn zwangerschapskleding, en hoe verder de dag vorderde, hoe erger mijn kleding werd :) uiteindeiljk had ik alleen een joggingsbroek en nachtjapon aan toen ik de laatste keer het ziekenhuis in liep, en een fleecedeken omgeslagen :)
    Tijdens de bevalling zelf alleen mijn nachtjapon had ik nog aan en zelfs die was op de een of andere manier al keurig omhoog gewerkt tijdens de bevalling (maakte me druk ook over hoe en wat ivm aanleggen van de baby ;)).

Heb voor deze bevalling wel datzelfde shirt binnen handbereik liggen boven op mijn ziekenhuis tas, dus of hij gaat mee daarnaartoe zodat ik hem daar aan kan trekken (wil heel erg graag hetzelfde shirt aan bij de bevalling!), of als het weer zo verloopt als bij de eerste ligt hij los boven in de open tas zodat ik hem zo aan kan trekken als ik denk dat het los gaat :D maar dat is dan ook het enige waar ik me druk om maak, weet uit ervaring van bij mijn eerste dat op het moment zelf het je echt helemaal niks kan schelen hoe je erbij ligt of eruit ziet :)

17. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

oooh man wat vond ik het belangrijk om er leuk bij te liggen. Zwart topje, altijd goed, zwart slipje, voor zolang die aan zou zijn, en zwarte sokken. Beetje matchend. Haar leuk in een knot en teentjes gelakt. Nou het enige wat gelukt is dat mijn tenen gelakt waren. Ik had een oud verlept grijs topje aan (zat zo lekker) paars met wit gestreepte 60 jaar oude sokken (zaten zo lekker) en mijn haar strak in een staart (zat zo lekker). Ik zou me dus echt niet druk maken om wat je aan hebt op het moment zelf. Je kun natuurlijk wel zorgen dat je na de bevalling er mooi bij ligt :D

18. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Ik had het zo snikheet tijdens mijn bevalling dat ik alles heb uitgetrokken. Ben dus in mijn gehele nakie bevallen. :D

19. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik had alleen een heel wijd zwart nachthemd aan en hele dikke sokken. Vlak voordat ik naar het ziekenhuis ging m'n make up nog even bijgewerkt (en toen had ik al 8/9 cm ontsluiting :D) maar daar was op het eind niet zoveel meer van over.Kon me ook niet zoveel schelen op dat moment.

20. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik ben in een hempje van de hema bevallen.. die had ik daar ook voor gekocht. Voor de rest niks, ik lag in mijn blote gat omdat ik een ruggenprik had. Er lag wel een dekentje over.

Ik had me ook alles heel mooi bedacht van te voren.. van alles gekocht speciaal voor de bevalling en de tijd erna maar ik lag uiteindelijk met 'n t-shirt en een voetbalbroek van vriendlief in bed daar ;) Die had hij aan gehad tijdens het slapen die nacht in het zkh. Mijn pyama heb ik 5 minuten aangehad na het douchen, toen was ik al vreselijk doorgelekt ;)

Deel Deze Pagina