Hoi, ik heb een vraagje. Mijn zoontje (nu 4 en 1/2 maand) krijgt vanaf dat hij een paar maanden oud was, na gestopt te zijn met borstvoeding en alle flessen die er bestaan, nutriton door zijn flesvoeding. Niet omdat hij spuugt, maar omdat hij zo'n enorme zuigkracht heeft (heeft zelfs een keer de speen uit de fles gezogen). Als hij zijn fles leeg had gedronken en een boertje moest laten, verslikte hij zich telkens zo erg dat het bijna leek alsof hij stikte. Ik schrok me natuurlijk helemaal dood en toen ben ik nutriton gaan gebruiken, op advies van vriendinnen. En dit werkt echt heel goed. Hij krijgt 190 cc + 6 schepjes en 4 schepjes Nutriton Alleen nu is mijn vraag, moet ik dit gaan afbouwen? Soms doe ik een paar schepjes bambix rijstebloem door zijn laatste fles, ipv een paar schepjes nutriton. Maar ik merk dan geen verschil, hij slaapt er niet langer door, komt dat misschien omdat hij al gewend is dikkere voeding te krijgen? Ik moet ook nog steeds de s-speen gebruiken, want bij de m-speen moet ik minimaal 6 scheppen nutriton bij doen en dat vind ik overdreven, als het niet nodig is. Herkent iemand dit of hebben jullie tips hoe ik dit kan afbouwen? Alvast bedankt!
Als het zo goed gaat, dan zou ik het lekker zo laten. Nutrix kan kwa dikte hetzelfde effect hebben, maar het is wel bijvoeding, met alle nadelen van dien. En doorslapen? Dat doen ze als ze er aan toe zijn. Daar heeft rijstebloem weinig invloed op (al staat dat wel op de verpakking). Er zijn zat kinderen die er 's nachts juist veel wakkerder van worden.
als je geen verschil merkt dan kan je gewoon bambix blijven gebruiken is ook een stuk goedkoper tja en dat doorslapen dat is altijd zo moeilijk, want elk kind is weer anders nutriton dikt alleen in de maag en niet in de fles
bij alyssa (en nu bij daymian ook) hebben we ook nutriton gebruikt. bij alyssa hebben we heel langzaam afgebouwt. na verloop van tijd een half schepje (ongeveer) minder gedaan en dat een week gedaan en toen weer een week een half schepje minder en zo verder. we zijn een paar keer opnieuw begonnen met afbouwen omdat het nog te vroeg was en uiteindelijk is het zonder problemen gelukt. het is een beetje vergelijkbaar met overstappen naar andere voeding, dat doe je ook stapje voor stapje. succes ermee. liefs doris
Hier hetzelfde, mijn dochter kreeg altijd 4 scheppen jbpm, de laatste maand deden we 2 scheppen en dat ging ook goed, de laatste fles geen jbpm maar 3 scheppen rijstebloem (slaapt ze idd niet langer van). Ze drinkt altijd uit de 123 speen andere spenen zijn een drama, drie/vier weken geleden probeerden we de jbpm weg te laten -> drama, deze week weer geprobeerd en het werkt! Ik zet de speen op 1, dus een extra klein gaat, ze kucht soms wat maar drinkt wel, langzaam zet ik dan de speen op 2 (normale stand). Mijn zoon drinkt inmiddels uit een M speen (3+mnd) maar dat probeer ik niet eens bij haar .