Help, schema in de war!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door butterfly29, 28 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly29

butterfly29 Actief lid

12 aug 2010
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste meiden,

Ik en mijn zoontje van 15 weken oud hadden op zijn verzoek een soort van schema wat prima werkte. Volgens mij is hij er nu aan toe om de boel om te gooien, maar ik vind het erg lastig hoe daar mee om te gaan. Zijn oude schema was 04.00-07.00-10.00-13.00-16.00-19.00 en 22.30 uur.

Het consultatiebureau geeft aan dat hij prima naar 5 voedingen kan, geen nachtvoeding meer geven en als hij tussendoor honger heeft water of thee geven. Nou vind ik dat zelf belachelijk, als hij honger heeft krijgt hij gewoon borstvoeding.

Ik probeer het schema nu een beetje los te laten, maar het werkt nog niet echt goed. Vanmorgen had hij om 09.30 uur een voeding en om 14.00 kwam hij nog niet (op mijn verzoek toen toch maar aangelegd, waarbij hij matig heeft gedronken), vervolgens meldt hij zich weer om 15.30 uur. Dat schiet natuurlijk niet echt op, maar om nou 6 uur tussen een voeding overdag te laten is toch wel erg lang? Terwijl hij zich 's nachts en 's morgens vroeg wel keurig meldt.

Hebben jullie tips, hoe ik het beste hiermee kan omgaan? Het moet niet de bedoeling worden dat hij overdag slecht drinkt en dat 's nachts gaat inhalen.

Alvast bedankt!!

2. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou de aanbevelingen van het cb maar even vergeten... Probeer overdag eens 4 uur tussen de voedingen te laten maximaal anders. Ook als hij er zelf nog niet om vraagt! De nachtvoeding zou ik zeker nog niet laten vallen!!

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hij is 3,5 maand en het cb adviseert 5 voedingenm water en thee?
    Zijn ze daar helemaal van de pot gerukt?!:$

Gewoon op verzoek voeden ( dus geen schema) en als hij 4 uur overdag niet gedronken heeft, leg jij je baby aan op jouw verzoek.

4. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik ben het met zolgelukkig eens. Vertrouw op je kindje, die geeft wel aan wanneer het etenstijd is. Het CB is lekker achterlijk bezig met hun water en thee, niet naar luisteren!

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat een idioterie van jou CB!!

:$:$:$:$:$:$

Tip: lees eens het boek 'Borstvoeding' van Stefan Kleintjes. Is een soort van BV-bijbel, al je vragen staan er in en het neemt al je onzekerheden weg.

Mijn dochter is bijna 4 maanden en drinkt absoluut nog geen thee. Ze heeft 1 keer twee slokken water gehad... Deze ontaarde moeder had haar gevoed en toen daarna een wijntje genomen. Vond mn dochter het ineens nodig om een half uurtje na haar voeding weer te willen komen... Ik had toen alleen keihard ingevroren melk in de vriezer liggen en om haar ff stil te krijgen had ik haar toen wat water in een flesje gedaan... :)
    Maar ik zou dat echt niet gaan vervangen van echte voedingen!! Als je dochter vaker dan vijf keer per dag komt, heeft ze dat gewoon nodig!! Ik denk dat jouw CB in de war zijn met flesvoedingsschema's... ;)

6. butterfly29

butterfly29 Actief lid

12 aug 2010
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga ook absoluut niet opvolgen van wat het CB aangeeft. Tot een half jaar krijgt zoonlief gewoon alleen BV.

Ik probeer nog steeds het oude 'schema' los te laten, het probleem is alleen dat hij zich na 4 uur niet meldt en als ik hem dan aanleg wil hij vaak niet drinken. Dan wacht ik nog een half uurtje maar dan wil hij vaak nog niet. Heb dan sterk de neiging om dan maar te gaan kolven omdat ik zo bang ben dat hij mijn productie om zeep helpt.

Wat zouden jullie doen, gewoon echt wachten tot hij komt al zit er meer dan 5 uur tussen?

7. zogelukkig

Ik weet niet zo goed hoe dit is; mijn zoontje kwam maandenlang om e twee, drie uur, ook 's nachts, die wou altijd wel drinken!

Hoe zijn de luiers en groei hij goed?

Maar kolf je echt om de twee uur?? Dus je kolft continu tussen het voeden in, geef je dan ook flessen?

8. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    een schema hebben wij nooit gehad hier ik voedde op verzoek en DL kwam elke 2 uur zelfs snachts.
    Ik gaf haar wel water omdat ze toen het heeeel heet was in de zomer van 2010 ze BV wou blijven drinken en ze spuugde dit ook weer uit en het kwam ook uit dr neus maar ze had wel dorst. Maar ondanks die slokjes water kwam ze nog elke 2 uur

Het voordeel van BV is dat je het zo vaak mag geven als je maar wilt .

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou dan zelf gaan kolven, was voor mij makkelijker dan een dip oplossen.
    Hier maakte ik haar na 4 uur wakker, soms 4,5 maar dan had ik al even gekolfd en hier haalde ze 's avonds altijd de schade in met clusteren.

10. butterfly29

butterfly29 Actief lid

12 aug 2010
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over het algemeen kolf ik niet tussendoor, alleen als ik aan het werk ben kolf ik. Heb nu absoluut geen last van een productiedip maar wil dit ook graag zo houden. Heb vandaag toch echt aangehouden wat hij wil, dat was 03.00 - 07.00 (paar slokjes) 10.00 - 14.00-18.30 en hij zal vanavond laat nog komen denk ik.

Ik moet er denk ik gewoon op vertrouwen dat hij het aangeeft en genoeg krijgt. Hij heeft zo'n 4/5 volle plasluiers op een dag en ongeveer 1 poepluier per dag. Groei gaat goed, sinds geboorte ongeveer 3,5 kilo aangekomen.

11. zogelukkig

Klinkt goed hoor!;)

12. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Je doet het gewoon prima. Het CB begrijp echt niets van BV...jammer....
    Onze zoon kwam rond die leeftijd (of was het iets eerder.....wat vergeet je dat toch snel...) meestal 's ochtends vaker (dus om de 2 u), om vervolgens in de middag een slaap van zo'n 4 uur te maken en daarna weer zo om de 2 u tot de avond. Dan om 19.30 en nog 2 keer 's nachts.
    Zeker d enachtvoeding niet laten vallen. Heb pas vernomen dat dat ook nog eens goed is voor de neurologische ontwikkeling!
    Momenteel komt hij nog steeds 1 kee rin de nacht en soms 2 als hij een drukke dag heeft gehad bijvoorbeeld.

Nee hoor gewoon lekker doorgaan op zijn verzoek, dan komt het echt goed. Ik vodn het altijd wel even wennen zodra hij veranderde. Hij was zoekende daarin, maar mama ook...;)

13. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welja, Water en Thee, wat een experts op het CB! Donders.
    Ik zou het hele idee schema vergeten en gewoon voeden op verzoek. Je kindje weet echt prima zelf de voeding te regelen. Het ene kindje eet 5 voedingen en de andere komt 8 keer voor wat kleinere maaltijden. Hier is elke dag anders, ik vind dat niet erg.

Deel Deze Pagina