ander beroep zonder diploma?

Discussie in 'De lounge' gestart door kleintje88, 3 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik ben verzorgende of heb daar ook de opleiding voor maar het werk wordt te zwaar... En wil iets regelmatiger werken..

Nu zou ik graag iets administratief doen liefst ook in de zorg maar dat is schaars had ook al gereageerd op een functie zij wilde mij wel graag maar niet in de administratie dat vonden ze zonde met mijn kwaliteiten aldus hen...

Nu wil ik graag dus een carrière switch maken maar gaat dat wel bv zonder administratieve opleiding?? Of is dat nauwelijks haalbaar?
    En heeft iemand misschien suggesties omgeving oss, uden, den Bosch, nijmegen

2. Tennes

Tennes Niet meer actief

Hoi,

Ik heb hetzelfde gedaan...althans, ik ben nog bezig. Ik heb 10 jaar voor de klas gestaan, maar het werd me te gek. Nu ben ik daarmee gestopt. Solliciteer me suf. Ten eerste zijn er niet veel vacatures (die aansluiten bij mijn uren). Ten tweede krijg ik vrijwel altijd dezelfde afwijzing: Niet de juiste opleiding en cv. Aangezien ze veelal over de 100 sollicitanten hebben, kiezen ze degene met de juiste opleiding. Dan heb ik het over Amersfoort en omgeving.

Ik denk erover om of een opleiding te gaan doen, of heel bewust thuismoeder te worden.

Succes

3. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    geen diploma maar wel ervaring in de administratie,
    maar ook nu indeze crissis kan ik het wel vergeten, kom ook niet meer aan de bak daar voor,
    dus of een opleiding volgen, en dan nog is het heel moeilijk nu.
    of iets anders gaan bedenken,

4. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik ben het met degene hierboven eens. Ze hebben erg veel keus werkgevers op dit moment. Andersom is het een stuk makkelijker, door het te kort aan personeel in de zorg.

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Idd, hier een hoop sollicitanten en dan wordt iemand met ervaring en diploma's gekozen eigenlijk wel logisch als je de keuze hebt.

Als het werk te zwaar wordt zou ik het aangeven, vriendin van mij heeft dit een paar jaar terug gedaan (ook de zorg) en kon bij dezelfde organisatie terecht voor een administratieve baan. Hun redenatie, het kost ons straks meer als je ziek thuis zit.

6. Locusta

Locusta Niet meer actief

Euhm.... een LOI/NTI-cursus richting administratief gaan doen naast je werk?

Open sollicitatiebrieven sturen naar bedrijven.... etc.

Succes! :)

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

er is nu teveel keus voor werkgevers dus ik denk niet dat het zo gaat lukken. Ik heb drie jaar naar werk gezocht (wel voor geschoold maar net afgestudeerd dus nog geen ervaring) en heb nooit meegemaakt dat er minder dan 50 mensen op 1 baan reageerden. Hoogtepunt was bijna 400. Meestal zat het rond de 150. Dus daar kom je zonder opleiding (en ervaring) niet tussen.

8. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik heb hetzelfde 5 jaar terug gedaan.
    Zat in de zorg en kreeg steeds meer last van me rug en ook de wisseldiensten werden me teveel.....zag me familie bijna niet meer omdat ik steeds in het weekend werkte en hun doordeweeks.

Dus heb de switch gemaakt naar een administratieve functie, had me bij een werving en selectie bureau ingeschreven en een dag later werd ik gebeld dat ze een eenvoudige administratieve functie bij een bank hadden.
    deze functie heb ik aangepakt en werk er nog steeds, inmiddels all round en aanspreekpunt.

oja ik had geen enkele ervaring/diploma´s voor deze functie.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

maar das voor de crisis Silvana81 ;)

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik hen spw3 kinderopvang maar ivm rugklachten en herhaaldelijk hernia kan ik geen rugbelastend werk doen. Ik ga nu een studie volgen en hoop te kunnen starten in januari. Normaal duurt hij 9 maanden ( adminitratief medewerker) en ga dit doen via fabius opleidingen. Ik ga de reintergratie studie doen ( versneld) en zal 2 ochtende per week naar school gaan. Ondertussen zoek ik een passende functie. Ik hoop dan binnen 4 à 5 maanden te slagen.

11. Tennes

Tennes Niet meer actief

Dan is voor de crisis ;)
    Mij wilden ze niet inschrijven omdat ik gewoon geen opleiding en ervaring had. Mij is zelfs verteld dat er zoveel mensen reageerden op een functie, dat de werkgever allerlei gekke eisen kon stellen en dan nog hadden ze genoeg kandidaten. "Een meisje met bruin haar en schoenmaat 37 die linkshandig is....Geen probleem!"
    Dit is natuurlijk extreem en een geintje, maar de intentie is wel duidelijk.

12. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Klopt, maar zo ie zo nu van baan wisselen is al moeilijk laat staan zonder diploma/ervaring.....5 jaar geleden heb ik er zelf 2 jaar naar moeten zoeken.

13. MHMW

MHMW Niet meer actief

In deze tijd een onmogelijke wens. Door blijven werken en ondertussen ook leren voor de baan die je eigenlijk wilt. Succes.

14. natjes

natjes Niet meer actief

Hier carrière switch gemaakt zonder de benodigde opleiding te hebben. In eerste instantie de standaard afwijzing gehad. Ben in bezwaar gegaan (hoezo eigenwijs) :D

Vier gesprekken later ben ik aangenomen!

De stelling; in deze tijd onmogelijk etc gaat dus het niet op hoor!!

15. natjes

natjes Niet meer actief

Voor de duidelijkheid; ik ga van de retail de zorg in. (Administratieve kant)

16. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    gewoon doen, ik ben ruim 12jaar kapster geweest, bedrijfsleidster, maar had nu met een gezin geen zin meer om altijd zaterdags te werken en koopavond en ook nog eens veel in eigen tijd te investeren in cursussen, trainingen.

ben ik gaan kijken wat ik leuk zou vinden om te doen, nou na paar weken denken werd het tandartsassistente, heb eerst geregeld dat ik 'kosteloos' stage kon lopen, 1middag in de week, en vanaf daar heb ik verder gesolliciteerd en een baan gevonden, werk nu ruim 1jaar als allround tandartsassiste, wat mij erg goed bevalt.

[heb ondertussen wel een opleiding gedaan] en heb natuurlijk veel dank aan mijn huidige werkgever die het belangrijker vond dat iemand gemotiveerd is, als perse het diploma op zak te hebben.

en al met al van het punt dat ik iets anders wou tot nu is dus 1,5 jaar.
    dus ook in deze crisis tijd kan het, gewoon doen, en positief zijn.

Deel Deze Pagina