Maar als je vriend niet inwoont maar gewoon af en toe slaapt dan mogen ze een uitkering toch niet stop zetten?? of heb ik het nu verkeerD?
Tja ik wilde je advies geven maar vraag me eigenlijk heel eerlijk af of je dit advies wel wil horen! Naja ik doe het toch Solliciteer, als je solliciteerd en je kan geen werk vinden kun je een ww aanvragen. Zelf heb ik fibromyalgie waardoor ik mijn huidige werk niet meer kan uitvoeren {in de zorg} ga nu een opleiding beginnen in de hoop daarna snel weer aan het werk te kunnen. Een uitkering is tegenwoordig niet meer makkelijk en standaard. Ik ken je redenen verder niet maar als je écht niet kan werken dan zou ik er ook voor vechten! Des noods ben je het juridisch loket! suc6 en onthoud; waar een wil is, is een weg!
tsja er is genoeg te doen... maar je moet er zelf ook wel wat voor doen.. Als je niet kan zitten wat je aangeeft dan stopt het al snel. Een webwinkel kan tot de mogelijkheden behoren inderdaad maar dan moet je investeren. Maar als je niet kan zitten kun je dus sowieso niets achter een pc doen?! Ik doe bijvoorbeeld als bijbaan aan mystery shoppen... erg leuk overigens... het is geen bergen geld maar ook dan moet je wel de auto even in.
Huppa, weer een excuus, meid je WIL gewoon niet werken. Ik ben 100% afgekeurd, op lichamelijke en psychische gronden, maar ik trek geen uitkering hoor, ik werk, heel heel veel om voor mijn kinderen een voorbeeld te zijn, ze te kunnen geven wat ze nodig hebben en ja aan het eind van de avond (ik werk 's avonds en zorg overdag voor de kinderen) ben ik gesloopt en heb ik overal pijn. Je krijgt geen uitkering meer, dus je zal toch moeten gaan werken, kieskeurig kan je dus niet zijn.
Als de rede dat je uitkering gestopt is je vriend is.. dat hij vaak bij jou komt. betekend dus dat ze er vanuit zijn gegaan dat jullie een gezamelijk huishouden voeren, en dat jou vriend dus genoeg inkomen heeft om voor jullie te kunnen zorgen? Als dit niet het geval is heb je in de meeste gevallen recht op een uitkering of een aanvulling daarop. Als jou vriend bij jou langskomt.. maar geen bijdrage doet wat betreft geld.. dan heb jij dus niets! dat is natuurlijk niet de bedoeling.. goed uitzoeken dus.
o en een aanvulling; ik heb een ernstige bekkeninstabiliteit bij beide zwangerschappen gehad en heb er nu nog steeds last van, ook de fibromyalgie krijg ik momenteel niet onder de knie {hoezo, ontkennen en niet willen dat ik die stempel heb! zucht...} o en nog als aanvulling, ik ken iemand met een ernstige bi die momenteel zelfs weer in de zorg werkt maar op een lichtere groep! als je wil kom je wel ergens hoor...
je kunt niet zitten ,sta je thuis de hele dag dan>? je kunt toch een paar uurtjes zittend en staand werk doen? als jij dit aangeeft hebben ze vast wel een gepaste baan voor je,mensen die kanker hebben of die gehandicapt zijn die moeten zelfs werken! dus kan me niet voorstellen dat jij niets kunt. en tsja,als je zelf aangeeft dat je helemaal niets kunt waarom vraag je dan hier hoe je geld kunt verdienen>? want er blijft anders bar weinig voor je over,of je moet zoals eerder is aangegeven op je rug gaan liggen
Waarom is het niet mogelijk om je vriend bij je te laten inwonen? Kan hij niet of wil hij niet? En ook voor jou is geschikt werk te vinden hoor. En voor je kinderen is er oppas/opvang genoeg....
Callcenterwerk zou prima kunnen, want tijdens een gesprek kun je ook staan en zo kun je afwisselen qua zitten en staan. En zoals iemand zei: 2 kinderen opvoeden is zwaarder dan bv een callcenterbaan.
waar een wil is, is een weg. maar volgens mij is bij jou de wil ver te zoeken :s Heb wel connecties met sociale werkplaatsen hey is beter dan niks toch??? oohja je kan natuurlijk ook gaan webcamsexen... lekker thuis, liggend, staand, hoe je het ook wil.... wie weet zit hier een carriere voor je in???
Ik denk dat dit eerder een kwestie is van niet willen werken maar wel op een andere manier geld willen verdienen. Vertel dan eerst maar eens waar je zelf aan zit te denken. Als geld verdienen zonder te werken mogelijk is dan hoor ik het graag. Dan studeer ik namelijk voor Jan Doedel.
ik vraag me af hoe je het straks wilt gaan doen,hoe kom je aan geld voor luiers,voor voeding etc etc. je mag nu echt wel eens doorzetten en gewoon de eerste de beste baan aanpakken die je kan krijgen! waar een wil is is een weg! ik ben vast niet de enigste die denkt dat je NIET wil werken,maar op een makelijker manier geld wil verdienen! je uitkering kun je naar fluiten die krijg je niet meer terug als die eenmaal is ingetrokken om welke reden dan ook. dus handen laten wapperen als je een toekomst wil voor je kinderen!!
Ik vind het verder een vreemd verhaal, sorry. In een vorige topic van jou meen ik mij te herinneren dat jouw vriend niet bij je kan wonen omdat je dan je uitkering verliest en nu ben je je uitkering kwijt (dan zou er vast wel meer zijn dan dat hij er af en toe is) en kan hij nog steeds niet bij je wonen? Is hij de vader van je kindjes of van 1 kindje? Zo ja, dan wil je toch samen een gezinnetje vormen lijkt mij? Niet aanvallend bedoelt hoor, probeer het te snappen.
Tsja, vind het eigenlijk allemaal een beetje vreemd. Je roept allemaal vragen in mijn hoofd op. Jullie hebben kinderen, wonen niet samen, je wilt wel geld verdienen, maar kunt weinig doen door lichamelijke problemen. Ik werk in de zorg, moet eerlijk zeggen dat ik het mama zijn, drukker vind dan werken. Meid... als jij geld wilt verdienen zul je moeten werken. Dan zul je toch moeten solliciteren en inderdaad, dan kun je niet kieskeurig zijn. In jou situatie zijn voldoende banen die je wel zou kunnen doen. Je kunt hier om tips vragen, maar jij moet zelf actie ondernemen. Dus ga naar een uitzendbureau, stuur open sollicitaties, weet ik veel. Als je laat zien dat je wilt werken door te solliciteren ben je al een heel eind op weg! Nu vind het allemaal een beetje vreemd eigenlijk.
http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/233273-helpen-jullie-meedenken-low-budget-trouwen.html#post8300376 Je gaat trouwen, maar niet samenwonen??? En had je hier niet een tijdje geleden ook al een soortgelijk topic geopend?