Ik heb baby kleertjes uitgezocht en alles maatje 50 wil ik graag wassen en klaar leggen voor de baby die hopelijk nog even blijft zitten. Maar nu valt me op dat in veel witte rompertjes gele (melk?)vlekken, vooral in de boord, zitten. Is dat er nog uit te krijgen? Zo ja: hoe dan? Zo nee: gebruik je het dan nog wel voor je tweede kindje?
Ik kreeg het er niet uit. Wel geprobeerd. Ik heb het zelf niet meer gebruikt voor een tweede kindje. Maar dat was meer omdat het wel erg voor meisjes was en ik het wel heel leuk vond om een jongen te kleden.
Bij melk vlekken: eerst inspuiten met dasty ontvetter (gele spuitfles) vd wibra, en dan in de wasmachine. Bij mij zijn ze altijd er nog uitgegaan.
Bij ons werkt glansspoelmiddel perfect tegen gele vlekken! Even erop spuiten, iets in wrijven en dan gewoon mee de wasmachine in.
Een nachtje in een emmer heet water met 2 tabletjes kunstgebit reiniger. Beste tip die ik ooit kreeg.
Ik had niet verwacht dat het echt zou helpen maar in de zon te drogen hangen deed hier soms echt wonderen.
De zon is inderdaad de beste vlekverwijderaar. Goed nat in het zonnetje leggen. Zelfs vlekken van 4 jaar oud kreeg ik eruit.
En het allerbeste werkt het als je het met de vlek naar boven op gras legt. Zo deden ze dat vroeger ook!