Grit geven aan loslopende kippen?

Discussie in 'De lounge' gestart door laravelk, 18 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Even snel hier, geen zin meer om te googlen ;) Ik heb zaterdag voor mijn verjaardag twee kippen+hok gekregen. Sinds gister lopen ze los overdag (dat gaat goed, wat gezellig dat gescharrel :D )
    Als ze los lopen, moeten ze dan nog grit krijgen? Nee toch? Ze krijgen legkorrel en gemengd graan en pikken er verder op los dat het een lieve lust is.

2. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben al een tijdje 'uit de kippen' om het zo maar te zeggen. Maar vroeger hadden wij thuis kippen. Grit is toch om voldoende kalk binnen te krijgen (ivm eierschalen). Als je het in het hok gooit dan weten je kippen het, denk ik, ook wel te vinden.

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij geven legkorrel waar al grit in zit, dus ik geef het er niet meer bij. Hier dus alleen legkorrel en water. En smorgens een handje graan met een insecten mix.

De grit is nodig voor de harde eierschaal, en zoals ik al zei, die van ons zit het bij in, en harde schalen:)

4. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ligt eraan waar ze op kunnen scharrelen, als jouw hele tuin betegeld is zou ik het dagelijks bijgeven, als ze vrij kunnen graven slechts af en toe een handje door de tuin gooien!

5. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ze scharrelen vrij rond op gras en aarde. Ik zal even controleren of er grit door de legkorrel zit.

Deel Deze Pagina