Hoe gelovig is het zwangerschapsforum?

Discussie in 'De lounge' gestart door , 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Van welk geloof ben jij aanhanger?

1. Agnosticisme (weet niet of er een god is, 'weet het niet')

2. Atheïsme (geloof niet in een god)

3. Boeddhisme

4. Christendom

5. Hindoeïsme

6. Islam

7. Jodendom

8. Paganisme

9. Anders, namelijk..:

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    @ loopy =D> =D> =D> =D> =D>

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Nu moet ik gaan, dochter ophalen.
    Mzzl!

3. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ik kan nogal kort reageren als ze bij mij komen aanbellen, heb geen zin in al dat gezever... waarom gelooft u niet? God wil u helpen hoor... bla bla bla...

Ik zal maar niet zeggen hoe ik daarop reageer... wil hier geen mensen kwetsen.

4. famke84

famke84 Actief lid

21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Dat is het Oude Testament he? Daar slachten ze ook dieren als offers... Wij geloven dat met de komst van Jezus het Oude Testament is vervuld en wij deze dingen niet meer hoeven doen, en niet mogen doen overigens. Denk aan de tien geboden die wij hebben gekregen... Heb je naaste lief... En dat proberen we dan ook. :D

5. famke84

famke84 Actief lid

21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Oeps dubbel bericht!

6. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ja je hebt liefde en liefde, mij eigen liefde is heel anders dan de liefde die ik van boven ontvang.
    Ik heb echt liefde van boven nodig, kan me soms zo aan mensen om me heen irriteren, als ze te langzaam lopen ofzo :)
    Of als mensen buitenlands gaan praten :) ja ik ben der nog lang niet :)

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    @Kitty
    Hoe goed ik ook lees, of onderzoek. Ik kan niets ontdekken wat deze vreselijke daad rechtvaardigd.

Er zijn zoveel misverstanden of mensen die misbruik maken van hun geloof. Of mensen die met rare culture tradities of gedachten aan komen zetten.

Zo mogen Moslims geen onschuldige mensen aanvallen, zij mogen zich slechts verdedigen in tijden van oorlog. Vrouwen en kinderen mogen al helemaal niet 'aangeraakt' (kan het juiste woord even niet vinden) worden in tijden van oorlog. Wij mogen geen zelfmoord plegen etc. Er is geen dwang in religie.

En ik zie de aanval op het WTC & Pentagon etc niet als een 'verdediging' in tijden van oorlog. En 'echte' oorlogen zie je ook niet meer, met zwaard elkaar te lijf gaan bijv, tegenwoordig word er van 100km afstand een raket op je afgevuurd of een bus opgeblazen.

Mensen in bijv Pakistan die met bordjes schreeuwen dat 'Wilders dood moet', de helft van die mensen weet volgens mij niet eens de hele achterliggende gedachte waarom de protesteren. Ik sta ook niet achter Wilders zijn uitspraken, maar we leven hier in een vrij land waar iedereen zijn mening mag uiten.

Vind het allemaal zo moeilijk en kan niet geloven dat dat de 'Ware Islam' is na wat ik gelezen heb en heb onderzocht.

8. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Met alle respect... maar dit vind ik ook maar zever...

Als er al een God zou bestaan, waarom laat hij dan onschuldige kinderen en zo sterven?

En waarom voeren degene die ZO SUPERGELOVIG zijn dan ook oorlog? Waarom willen ze dan andere mensen (meestal ongelovigen) uitroeien?

9. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ik zie dit ook niet als een daad van moslims. Het is een daad van (zieke) mensen die de weg kwijt zijn geweest. Ik heb menig mens veracht die de schuld hiervan in de schoenen van de islam heeft geschoven. Dat vind ik nogal banaal.

10. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik wil nog even kwijt dat wanneer je niet geloofd en of niet naar de kerk gaat dit je geen slecht mens maakt...

Ik ben ervan overtuigd dat je als een goed mens gezien wordt als je omziet naar je medemens en probeert goed te leven...

Ik ken genoeg mensen die niet geloven maar die beter leven als sommige christenen...

en ik zeg maar zo: Ieder zijn geloof, ieder zijn mening.. ieder zijn ding...

11. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Jij hebt helemaal gelijk...

12. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Moet ik dit nu echt geloven? Dat degene die 's morgens om tien uur komt janken aan mijn deur over god en ik weet niet wat allemaal zoveel van mij houdt?

Dan staan ze lekker te verkondigen dat er overal een reden voor is, ook voor het feit dat mijn dochtertje gestorven is enz. welke reden zou dat dan wel mogen zijn... Enfin, ik word er gewoon steeds kwader van... laat de mensen die niet geloven met rust, ik ga toch ook niet aan elke deur gaan aanbellen om mensen te overtuigen dat ze niet moeten geloven.

13. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Ik begrijp het niet, geloofstopics mogen niet van het FB, van de week is er nog een draadje over besnijdenissen gesloten, maar dit topic mag wel 15 pagina's lang worden?
    Ik vind het meten met 2 maten.

14. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.094
    1.075
    113
    En ja, ik evangeliseer ook. Ik deel op straat folders uit.
    Er wordt zo vaak dan hatelijk gedaan.

Ik verdien er niets mee, het kost me tijd,
    ik krijg alleen maar hatelijke dingen terug:
    ik doe het dus echt niet voor mezelf!

Ik heb m'n naatste lief, daarom doe ik het!
    Ik wil niet dat mensen verloren gaan...

En ja, er zijn veel mensen die uit naam van hun god oorlog voeren etc.
    Maar zullen we het dan ook over Hitler hebben, met z'n survival of the fittest?

15. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    :) :)

16. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    't is toch niet omdat het in een boek staat dat het de waarheid is? Moeten we dan ook alle sprookjes van de Gebroeders Grimm gaan geloven?

17. famke84

famke84 Actief lid

21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Je hebt gelijk! Een slotje erop... Het geouwehoer gaat toch altijd over hetzelfde.... :(

Ieder zijn ding, ieder zijn mening en klaar...

18. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Dat vond ik ook van het ramadan topic, maar ik denk ook dat dit topic dicht gaat ;)

Kirby, ik ben ook niet voor het langs de deuren gaan hoor, helemaal niet, de mensen wie jij over Jezus vertelt moeten op jouw pad komen.
    Het moet uitstralen van je eigen leven, dat mensen denken "hey wat is er met jou? wat is er anders aan jou?"
    Maar toch, mensen die langs de deuren gaan, worden echt vaak bespot (misschien hebben ze het er zelf naar gemaakt) maar toch blijven ze dit doen, dat getuigt ook wat, daarom is het ook goed te bedenken waarom ze dit doen. Puur uit liefde voor de ander. in de meeste gevallen denk ik...hoop ik :p

Uiteindelijk maakt iedereen fouten, ook christenen en ook moslims, maar dat betekent niet dat alle christenen en moslims hetzelfde zijn omdat de andere grote fouten gemaakt heeft.

Ik ben ook veel bezig geweest met waarom kinderen overlijden enzo.
    Waarom heb ik 2 miskramen gehad?
    Ik weet het niet, ik put alleen rust uit de gedachte dat de kinderen gelijk naar de hemel gaan.

Maar ik zie mezelf ook niet langs de deuren gan hoor :)

19. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Er zijn heel veel mensen op deze wereld, die niet eens het bestaan weten van het christendom, islam, jodendom etc etc.

Dus als ik dan aanneem wat jij zegt, betekend dat al deze miljoenen mensen bij voorbaat al verloren zijn zonder enig kans te hebben gehad.

Groetjes Brez

20. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik vind het wel knap van je Duma dat je dit doet.
    Maar als er miljoenen mensen iets anders geloven, kunnen ze toch niet allemaal het verkeerde geloven? als jij in india was geboren had je vet kans gehad dat je nu hindoe of sikh was.

Deel Deze Pagina