ik heb eigelijk een vraagje,ik ben christen en als ik nu bv moslima zou willen worden hoe gaat dat dan ? weet hier iemand iets vanaf?
Ik wist het zelf niet maar ben blijkbaar paganist... Kan mezelf helemaal vinden in de verklaring maar wist niet dat er een naam bestond voor mijn 'denken'.
Wanneer je met zuivere intentie gelooft dat 'Allah swt de Enige en Ware God is en Mohammed (vrede zij met hem) zijn profeet en boodschapper' is. Hoef je dit enkel uit te spreken. In het Arabisch is dit 'Ash-hadoe alla iellaha iella Allah, wa ash-hadoe anna Moehammadan rassoeloe Allah' Dit kun je alleen doen omdat je enkel Allah als getuige nodig hebt, maar dit kan ook in bijzijn van andere bijv in een moskee. Vervolgens behoor je je aan de verplichtingen van de Islam te houden, zoals vasten in de maand Ramadan, 5 keer per dag de gebeden etc.
Ik ben ook christen... maar wel vrij... Niet zo streng en depri zoals je sommige christenen in de kerk ziet zitten haha
Ik ben asatru Vriendlief ook. Wie niet weet wat dat is.. http://nl.wikipedia.org/wiki/%C3%81satr%C3%BA
Vind het niet zo leuk dat je dat zegt. Waarom altijd zo afgeven op deze christenen? Laat ze toch lekker.... Dan heb je der ook geen last van Voor de statistieken dan even... Ik ben ook christen... Wel een blijde , ga 2 keer per dag naar de kerk, (dus ook streng zoals in de volksmond wordt gezegd) maar voor de rest ben ik niet zo saggie aangelegd hoor, en ik leid ook geen klooster- of kluizenaarsleven.
Mooi! Ik val ook onder de categorie paganisten. Om nog een extra stickertje te plakken, mijn man en ik zijn eclectische heksen (stromingloos, of juist meerdere stromingen combinerend) Blessed Be!
is asatru dan niet een vorm van paganisme? "Onder heidendom of paganisme (uit het Engels, betekent letterlijk heidendom) worden door het christendom alle godsdiensten begrepen die noch monotheïstisch zijn, noch op de Bijbel zijn gebaseerd. De oorspronkelijke religie van de Germaanse en Keltische volkeren werd als heidens opgevat, maar ook andere nu nog bestaande, grote godsdiensten zoals het hindoeïsme worden door het christendom beschouwd als behorend tot het heidendom." wel bijzonder! zijn er veel asatru in Nederland?
Christen. Blij,vrij,gezellig,streng wat een benamingen zeg! Iedere gelovige gelooft op zijn manier en daar in is er geen een fout.
ik begrijp wel een beetje wat ze bedoelt, mijn moeder is christelijk opgevoed en kreeg alleen maar preken te horen over schuld en zonde, en dingen die niet mag omdat je dan in de hel komt. terwijl er zat christelijke stromingen zijn die heel blijmoedig zijn! (zo zouden alle religies moeten zijn!)