Ik ben moslima, alleen nog niet helemaal praktiserend, ik leef de meeste regels wel na maar sommige ook niet Ik hoop Inshallah dat ik dat snel zal gaan doen
He loopy, Het is wel een vorm van paganisme,maar ik geloof dat romeinen ook onder paganisme vallen en da's weer iets heel anders. Het draait bij asatru voornamelijk om de oude goden,Odin,Freija etc. Er zijn best veel mensen asatru! Het word ook wel heiden genoemd. Er is een forum genaamd nederlandsheidendom.nl en daar ben ik ook lid van
Zoals Loopy het zegt... zo bedoelde ik het ook... Ik vind dat er ook binnen het Christendom verschillende stromingen zijn inmiddels... en ik wilde alleen maar aangeven dat ik vrij modern geloof... Meer niet... Bedoelde er verder niets mee... ook geen aanval op een anders geloof... Zeer zeker niet... want ik ben juist iemand die een ieders geloof of anti-geloof respecteert... Maar ik neem de bijbel bijvoorbeeld ook niet letterlijk, maar plaats em in de tijd van nu... Maar nogmaals... bedoelde er niets mee... Thx Loopy
Ik ben Christen.. ga naar de vrije baptisten... en als ik niet hoeft te werken zit ik elke week in de kerk..
Ik ben katholiek opgevoed (niet streng) Vorig jaar had ik me bekeerd tot het boeddhisme maar het was geen succes Nu ben ik tja wat ben ik ik denk gewoon waar katholiek, ik geloof in god!
Ik ben christelijk opgevoed maar doe er niks meer mee. Ik geloof niet in God. Ik geloof dat er meer is dan hemel en aarde maar ben zelf nog niet uit wat. Het spirituele trekt mij meer aan. Dat we een bepaald doel hebben in het leven ook. Ach ik ben er gewoon nog niet uit.
Ik ben christen, nederlands-gereformeerd, een van de vele kerkelijke stromingen binnen kerkelijk nederland.
ik geloof niet in een god heb het vroeger met veel overtuiging wel gedaan maar door dingen in het leven heb ik zoiets van nee . Ik vins het ook mooi als mensen zo overtuigend geloven.
Katholiek geboren en opgevoed, ben niet praktiserend. Ik neig nu naar paganisme, maar eigenlijk ben ik een niet-overtuigd atheist.
Ik ben christen. Wat ik mij af vraag, en dit is gewoon een vraagje.. uit nieuwschierigheid niets om boze gezichten te krijgen of dat iemand zich aangevallen voelt. Maar als je in niets gelooft, geeft dat niet een soort... uhm hoe zal ik het zeggen.. verloren gevoel? Geen leegte ofzo? Geen vragen van waar kom ik vandaan? waarom ben ik op deze aarde? Omdat ik christen ben en God dagelijks in mn leven ervaar vraag ik mij dat af.. als ik God niet zou hebben dan zou ik me zo voelen denk ik.. en nog maals hoeft geen geftige discussie te worden maar vroeg het me gewoon af..
Christen. Evangelische gemeente. Heleboel zullen dit gedicht wel kennen, maar ik vind hem zo mooi. Het is voor mij de waarheid, steeds als ik niet meer kan dan lijkt het wel alsof de last voor mij wordt weggenomen, draaglijk wordt gemaakt. Dan voel ik dat Hij dicht bij me is.... Een droom, die geen bedrog is. Ik droomde eens en zie ik liep aan t strand bij lage tij. Ik was daar niet alleen, want ook de Heere liep aan mijn zij. Wij liepen saam het leven door en lieten in het zand, een spoor van stappen, twee aan twee; de Heer liep aan mijn hand. Ik stopte en keek achter mij en zag mijn levensloop, in tijden van geluk en vreugd van diepe smart en hoop. Maar als ik goed het spoor bekeek, zag ik langs heel de baan, daar waar het juist het moeilijkst was, maar een paar stappen staan Ik zei toen: Heer, waarom dan toch? Juist toen ik U nodig had, juist toen ik zelf geen uitkomst zag op het zwaarste deel van het pad De Heer keek toen vol liefd mij aan en antwoordde op mijn vragen: Mijn lieve kind, toen t moeilijk was, toen heb ik jou gedragen
Heb te weinig geloof om atheist te zijn! Dus ik ben een christen, baptist. Elke zondag en woensdag naar de gemeente!
Ik heb een atheistische opvoeding gehad. Mijn vriend is van huis uit katholiek. Nu neig ik er steeds meer naar om me aan te sluiten bij zijn kerk. We gingen dit gesprek ooit aan omdat we wilden (en willen) trouwen. Maar ik vertik het om me bij een geloofsgroep aan te sluiten puur voor het huwelijk. Ik wil namelijk precies weten wat het inhoud en volledig er voor kiezen. We zijn toen op zoek gegaan naar informatie. Het veel me op dat veel katholieken die ik ken wel ongeveer weten hoe het in elkaar steekt, maar ook niet precies. Dus kwamen we bij onze lokale kerk voor informatie. Maar daar ben ik tot dusverre nog niet veel wijzer geworden. Dus als een van jullie mij beter kan informeren of wete hoe ik aan info kan komen, graag.