Hoe gemakkelijk (of juist niet) gaan jullie om met paracetmol?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veertje84, 18 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.159
    113
    als ze duidelijk zichtbaar pijn hebben. Bij ziekte kijk ik hoe ze zijn 38.0 en zitten ze zichzelf ermee in de weg krijgen ze er 1, hebben ze 40.0 en hebben ze er "geen last" van niet.
    En ook wel paar x gedaan als ze niet wilde gaan slapen als laatste redmiddel (dus geen honger/dorst/vieze luier/warm/koud/mamahonger/etc). Als ze dan na een kwartiertje wel in slaap vielen hadden ze blijkbaar toch ergens pijn gehad

2. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Zelden. Maar zoon is dan ook nog nooit 'echt' ziek geweest (op verkoudheid en wat verhoging na) en heeft vooralsnog geen last gehad van doorkomende tandjes en kiezen. Meer geluk dan een echt bewuste keuze, dus.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Haha, ik kan inmiddels -met onze aandelen in pcm- al die mensen die doen alsof het hun prestatie is als hun kind nooit pcm krijgt, wel schieten. Doe toch even normaal zeg.... dat is geluk hebben gewoon. Heeeeeeeeeeeeeeel veel geluk. Geloof mij maar :(

4. Janna

Janna Fanatiek lid

+ 1

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    +1 :)

6. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Dit. Ga zelf niet met pijn lopen dus mn kind ook niet.

7. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Mijn dochter krijgt paracetamol als ze pijn heeft.
    Bij koorts niet, tenzij ze zich dus echt beroerd voelt waardoor ze niet kan slapen enz.

Ik voel me absoluut niet trots dat ze zo weinig paracetamol krijgt en vind het ook geen prestatie. Ik ben gewoon gezegend met een heel gezonde dochter.

Toen ze met 12 weken erg ziek was en in het ziekenhuis opgenomen was, kreeg ze uiteraard wel paracetamol. Maar dat was ook gewoon triest.

Voor de rest nooit keel of oorontstekingen gehad en niet zo'n last gehad van de doorkomende tanden.

Maar zal m'n dochter nooit onnodig pijn laten lijden omdat ik zo min mogelijk paracetamol wil geven. Maar geloof ook niet dat er mensen zijn die dat echt doen.

Koorts is een ander verhaal indd, maar zoals ik al zei is het afhankelijk van hoe een kind zich voelt.

8. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    #28 JMay, 18 okt 2014
    Laatst bewerkt: 18 okt 2014
    onze dochter krijgt het zelden tot niet, dit op advies van haar ka en neuroloog.
    Zeker als ze verhoging of koorts heeft niet, vanwege haar aanvallen/stuipen.

Als ze echt pijn heeft doen we het wel, maar dan die hele dag door om de 5 uur om aanvallen te voorkomen.

Ze is gelukkig nog amper ziek geweest, maar krijgt helaas nog steeds om de paar maanden z'n vreselijke aanval waarbij de oorzaak nog niet helemaal bekend is, we denken dat het door koorts komt, zodra ze dan een zetpil krijgt en de koorts daalt, stijgt het bij haar binnen een aantal minuten weer naar een graatje of 41-42 waardoor haar lichaam er opnieuw mee stopt.

*oh en wij zijn absoluut niet trots dat ze zo weinig paracetamol krijgt/mag.
    Als je dit een paar keer hebt meegemaakt dan snap je waarom wij het advies opvolgen ;)

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ben er heel makkelijk in, als mijn dochter pijn heeft krijgt ze een paracetamol, ook bij verkouden zijn voor het slapen een PCM. Ik doe daar helemaal niet zo panisch over ik zou niet weten waarom ik haar pijn zou moeten laten hebben als dat niet nodig is. Hup zetpilletje en iedereen slaapt weer lekker.
    Ik heb in mijn leven al ontelbaar PCM/advil/aleve op en ik leef nog.
    Nee hoor is hier zo klaar als een klontje pijn = PCM klaar

10. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dit +1

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Hier ook bij pijn of hoge koorts.

Dochter vraagt er wel eens om als ze hele erge hoofdpijn heeft, dan krijgt ze een pcm.
    Ze is altijd erg moe en krijgt daardoor hoofdpijn.

12. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Hier vooral met koorts, hij stopt anders met drinken en dat heeft er al eens voor gezorgd dat we een klein weekje in het ziekenhuis waren ivm uitdrogen.

Verder doe ik hier ook niet moeilijk over. Hoger koorts= zetpil.

13. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Zo denk ik er ook over.

14. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Precies! Pijn hebben (en niet slapen) schijnt nog veel slechter te zijn dan een paracetamolletje.

15. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Helemaal mee eens!

16. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik ben er eigenlijk heel makkelijk mee,

Wanneer ze zelf last hebben krijgen ze, hebben ze geen last krijgen ze niet, ook niet bij hoge koorts,

Onze zoon kan zo 3 dagen 40.5 hebben maar gaat dan gewoon naar school, voelt zich niet ziek, geen diarree of spugen, je merkt niets aan hem, niet extra moe oid, hij wil zeld absoluut geen PCM omdat hij zich gewoon goed voelt, Nja waarom zou ik dan gaan strooien met PCM ,

School vind het btw prima dat hij met die temp naar school gaat;)

Onze middelste zit zichzelf enorm in de weg bij 38/38,5 mopperig huilen pijn, dus ja die krijgt dan wel een PCM,

Ook hebben ze oudsten groeipijnen gehad zonder koorts, maar die kregen toen wel gewoon PCM

Deel Deze Pagina