Ik had er nooit bij stil gestaan, maar mijn man vroeg mij ineens of Sven uitgesproken wordt als Sfen, Swen of juist als Zwen. Hoe spreken jullie dit uit?
Merk dat het hier toch vaak met een soort van w uitgesproken wordt. Niet heel duidelijk, maar is denk ik toch iets meer w als v.
Sven zit voor mij tussen sfen en swen in. Het is geen harde fff, maar ook geen volmondige w. Het is zeker geen Zwen trouwens.
Gewoon Sfen. Die v spreek ik uit als een f, anders klinkt t ook totaal niet. Heb ook nooit een andere uitspraak gehoord trouwens en t is toch een erg bekende naam.
Wij spreken het toch een beetje uit alsof er een f staat. Maar blijkbaar was ik pas niet duidelijk genoeg en kreeg ik een brief aan de ouders van Swen Ik wist echt niet dat die optie ook bestond
Toen ik het las dacht ik: gewoon Sven. Maar nu zeg ik het een paar keer in me hoofd en merk toch dat het een beetje tussen Sven en Swen inzit. Het neigt toch meer naar Swen
Ik denk dat de uitspraak echt met het accent te maken heeft. Ik las het ook en dacht parmantig ''Sven'te zeggen''. Maar die SV combinatie maakt het dat zo dat die W er wel stiekem door heen komt als ik niet oplet. Je zou eigenlijk aan mensen uit de regio moeten vragen hoe die het spreken. Volgens mij zou men in het zangerige zuiden netje met v uitspreken en in het noorden krijg je echt de w klank te horen. En hoe de echte officiele uitspraak van de naam is? Al sla je me dood zou ik het niet weten. Ik kwam deze info tegen: From the Old Norse byname ''Sveinn'' which meant "boy". En heb hem nog nooit als Sveinn uitgesproken.
Swen zou ik zeggen, komt ook omdat een jongetje van de basisschool zo heette en iedereen het zo uitsprak.
Ik had er nog niet eens bij stil gestaan dat het accent er ook nog mee te maken kan hebben! En ik durf het niet aan anderen te vragen, omdat ik niet wil dat ze een idee hebben hoe ons kindje gaat heten...
Gewoon vragen wat ze van Sven Kramer vinden, Vaak hebben mensen wel een mening en ongemerkt spreken ze de naam uit en dan hoor je het meteen.
Sven, gewoon hoe je het zegt. Een buurjongetje heet zo. Mijn zoon van 5 maakt er wel Swen van trouwens, Sven krijgt ie niet uitgesproken.
Geen van allen; de meesten om ons heen spreken het een beetje tussen een v en een w uit...tis geen v als in vis maar ook niet zo zacht als water.... Wij kregen ooit overigens een kerstkaart van een vriendje....geadresseerd aan sfen