Waarneer lage bloeddruk hoog word?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamamiess, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamiess

Mamamiess Lid

18 jul 2015
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi

Ik heb normaal een bloeddruk van 60/45 erg laag dus, nu heb ik een bloeddruk van 124/68 vergeleken met normaal wel erg verhoogd dus.
    Maar waarneer is het bij een lage bloeddruk nou een hoogebloeddruk?
    Snappen jullie het nog haha!

Ze hebben namelijk veel eiwitten in me urine gevonden van de week en ben opgenomen geweest met nierstuwing. Ben nu bijna 32 weken!

2. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    en ik denken dat ik een lage bloeddruk heb 100/60. In verhouding vind ik je bloeddruk nu echt wrl hoog.en dit in combinatie met je eiwitten in de urine.zou ik het zeket goed in de gaten houden. Als je hoofdpijn krijgt of misselijk/duizelig.sterretjes gast zien.gelijk bellen.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou dit goed in de gaten laten houden, bij een familielid van mij was het precies hetzelfde, maar op zich was de bloeddruk nog niet te hoog, vonden ze (maar voor haar doen echt belachelijk hoog). Helaas is haar kindje overleden :(, ze denkt zelf dat haar bloeddruk ermee te maken heeft gehad. Ze hield op het laatst ook echt absurd veel vocht vast.

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik vind dit erg verhoogd.Mocht je ook maar iets voelen wat niet klopt meteen aan de bel trekken want het kan gevaarlijk zijn.

5. Mamamiess

Mamamiess Lid

18 jul 2015
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel me helemaal niet goed!
    Heb hoofdpijn en hooge rugpijn me handen tintelen/slapen regelmatig.

Ze hadden wel bloed in me urine gevonden ( dit kan ook komen door nierstuwing of niet? )

Verder prikkelend gevoel rond me borst en voel ik me futloos.
    Spugen doe ik me hele zwangerschap al zo 8 x per dag, heb ook harde buiken die al komen bij het zuchten bewijsvanspreken ze worden ook niet minder onder de douche...

Grr nog effe ben der bijna!

6. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Ik ben bij de eerste ingeleid met bloeddruk van 85 bij de eerste meting en toen doorgestuurd naar het zkh, ook al had ik geen eiwitten in mijn bloed. Ik had wel last van hoofdpijn en hield opeens veel vocht vast. Volgende dag (dag 1 van de inleiding) had ik aan het einde van de dag onderdruk van 105.
    Daarvoor zat ik altijd tussen de 55-60 (wat ze bij mijn vk praktijk erg laag vinden, dus ze vinden jou helemaal laag ;)).

Normaal is bij onderdruk 90 pas reden om zorgen te maken volgens mij, maar omdat ik vrij lage onder druk had, heeft ze me toch voor CTG naar het zkh gestuurd waarnaar er verder actie is ondernomen.

Mocht je het niet vertrouwen vraag dan gewoon weer voor extra controles en trek op tijd aan de bel!

7. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Dat is in vergelijking erg hoog. Goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwd bellen hoor. Het gaat om jouw gezondheid én die van je baby!!

Beter extra controles dan te weinig. Succes.

8. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Ik had het ook zo laag, toen voelde ik me niet lekker. In t ziekenhuis controles gehad, volgens de Gyn moest ik maar naar huis met een onderdruk van 80. Urine uitslagen zouden nog volgen, vervolgens werd ik opgebeld dat ik ook eiwitten in m'n urine had en ik met spoed moest terug komen. Dag er na gelijk ingeleid.
    Ik zou het zeker goed in de gaan houden en gelijk bellen als je je niet lekker voelt. Verschil qua bloeddruk is erg groot.

9. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Met deze klachten kan ik je zeer aanraden om even contact op te nemen met je verloskundige/ gynaecoloog!! Beter het zekere voor het onzekere en geloof me ze vinden het echt niet vervelend als je belt!

10. Mamamiess

Mamamiess Lid

18 jul 2015
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uitslag net gehad van de urine controle 24uurs, nog steeds eiwitten tevinden.. Me klachten van vandaag voor gelegt, maar ondanks me "laage" bloeddruk gaan ze geen verdere actie ondernemen. Ik loop al bij de gynocoloog sins week 16. Ga morgen even me eigen huisarts contacten, voel me raar en appart..

11. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Pfff dit kan toch niet! Kzou vandaag nog contact opnemen met huisartsenpost! Sterkte!

12. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat erg dat ze geen actie ondernemen! Als ik alles lees zeg ik als leek: 1+1=2... alles wijst op hypertensie.
    Nogmaals blijven bellen!

13. Noukie1981

Noukie1981 Actief lid

31 mei 2012
    138
    0
    16
    Administratief mdw.
    Nou inderdaad. .ben het helemaal met je eens....

14. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Gek dat ze niet verder zoeken. Toen ik eiwitten in de urine had, moest ik om de 2 dagen naar de gyn voor een echo en aan de monitor.

Ik bleek pre eclampsie te hebben.

Heb je onlangs al een groei echo gehad?

Voel je nog genoeg beweging?

15. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Groei echo eisen en ik zou nogmaals contact opnemen en desondanks voor een second oppinion naar een ander ziekenhuis.

16. samaa

samaa Niet meer actief

Normaal een bloeddruk van 60/45??? Of de onderdruk schommelt tussen die waarden neem.ik aan?
    Met een bovendruk van 60 kun je niet normaal functioneren :(
    In ieder geval zou ik ook contact zoeken als je bloeddruk flink gestegen is en je je niet lekker voelt

17. Rogne

Rogne Actief lid

14 jan 2016
    187
    0
    16
    Ik zou niet eens bellen maar gewoon langs gaan bij het ziekenhuis bij de soedeisende hulp, ik verwacht niet dat je wegsturen met jou verhaal! Bovendien is het moeilijker om iemand in persoon af te wijzen dan aan de telefoon. Als ik het zo lees loop je te veel risico, gewoon gaan, je bent 32 weken en dat is voor je kleintje voldoende om eventueel geboren te worden ookal is het wat vroeg. Het lijkt mij beter dan ee risico te lopen en het misschien niet goed gaat, dat vergeef je jezelf nooit. Heel veel succes, en laat je niet wegsturen!!!

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Er zijn mensen die er prima mee functioneren.
    Ts moet inderdaad op haar strepen gaan staan, haar bloeddruk Is voor haar doen echt veel te hoog. Zo jammer dat artsen dat blijkbaar vaak niet inzien.

19. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    Das prima bloeddruk hoor wat je eerst had was veel te laag waarschijnlijk voel je je niet goed door die omslag plus dat je nog steeds spuugt ook daardoor kan je je slecht voelen...
    Je moet je pas zorgen maken als je zoals ik ineens 160 over 110 krijgt ik werd daarmee net 30 weken opgenomen zonder klachten en veel te veel eiwit in de urine

20. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Niet mee eens, als je puur naar cijfers kijkt heb je gelijk dat het binnen referentiewaardes valt, maar dat is het gevaar van alleen naar cijfers kijken. Het overgrote deel van de mensen valt tussen die referentiewaardes, maar een enkeling niet en kan het abnormaal zijn er wel in te vallen. Eiwit in de urine is sowieso abnormaal. Kan verschillende oorzaken hebben, maar lijkt me dan wel handig om te onderzoeken. Niet goed voelen erbij, dan kan je niet zomaar zeggen dat er niks aan de hand is lijkt mij...
    Zou voor second opinion gaan als je het niet vertrouwt!

Deel Deze Pagina