Spruw bij baby ( 5weken)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door WesDaan, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    #1 WesDaan, 5 nov 2011
    Laatst bewerkt: 5 nov 2011
    Hey meiden..

Vanmiddag kwam ik erachter dat ons dochtertje spruw heeft.
    Nu zijn we bij de HAP geweest en hebben we nystatine ( of zoiets) gekregen.
    Nu moeten we het met een gaasje op de aangedane plekjes in de mond brengen maar ik vind dit nog we wat.
    het mondje is zo klein dat het echt niet lukt met een gaasje.
    Heeft iemand nog andere manieren?
    Ook wil ik graag weten hoe lang het duurt dat de verschijnselen een beetje weggaan.
    Hier hebben we voornamelijk last van krampjes, en erg lang doen over de fles.

We zijn toch heel secuur geweest met alles.
    Iedere dag spenen en flesjes uitkoken.
    Als er een speentje op de grond valt eerst weer schoonmaken voor we het terug geven, en toch krijgt ze het.

Nu doen we na iedere voeding de speen uitkoken en na iedere voeding krijgt ze een ander fopspeentje tot haar beschikking en wordt de oude ook weer uitgekookt.

2. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    lastig, hier 2 kinderen gehad die vlak na de geboorte beide best erge spruw kregen. Nystatine vind ik persoonlijk erg slecht werken tegen de spruw.
    ik heb bij beide wel 3 kuren Nytatine erdoor heen gewerkt en nog ging t niet weg, werd enkel minder. uiteindelijk op aandringen bij de huisarts kreeg ik Daktarin gel voor oraal gebruik. Geven ze liever niet aan de aller kleinste maar na zoveel kuren was ik t zat en ik wist al hoe ik t grbruiken moest.
    ik deed 2 keer per dag een druppel gel op de speen en bij elke flesvoeding deed ik t ook op de speen. zo kregen ze t goed binnen en met een kleine week was t over. wel paar dagen dor gegaan met smeren ivm herinfectie maar nooit geen spruw meer gezien daarna;)

hopelijk zijn jullie snel spruw-vrij want t is erg vervelend voor kleintjes

3. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    oh en trouwens. hoe zorgvuldig je ook bent geweest met uitwassen en uitkoken van alles, waarschijnlijk komt t bij jou vandaan tijdens de geboorte:) t is namelijk een candida-infectie. vaginale schimmelinfecties zijn namelijk ook candida-infecties;) is mij toen verteld door de vk

4. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik heb geen idee, tot nu toe heb ik daar bij mij weten nog nooit schimmelinfecties gehad.

Maar het lijkt toch dat ze nu wat rustiger is en eigenlijk al vanaf 13.30 slaapt ( wel om 17.00 voeding gehad) ... of dat komt omdat ze heel de ochtend wakker is gweeest omdat ze gewoon zo onrustig was...

5. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    ik wist t ook niet hoor dat ik toen een eventuele infectie had daar, geen klachten niks maar wel spruw. ;) is verder ook niet belangrijk als ze maar van die rot spruw afkomt.

fijn dat ze nu wel ligt te slapen. een beetje rust in haar lijfje kan al veel doen. en onrust is ook heel vermoeiend natuurlijk;)
    Hopelijk doet de Nystatine zijn werk

6. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Dactarine is inderdaad makkelijk in gebruik, misschien kan je die vragen aan de huisarts.
    Dactarine is tenminste niet zo vloeibaar, bij de bv deed ik wat op mn pink en smeerde het in haar wangen en sabbelde ze het er af, smaakt ook nog eens niet verkeerd.

7. Lea1003

Lea1003 Lid

3 feb 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kleine heeft ook spruw gehad met een 4 weken oud .. Heel hardnekking ook en het was met 3 weken nog steeds niet weg (ondanks de nystatine). Uiteindelijk hebben wij ook die gel gekregen, wordt inderdaad niet graag voorgeschreven door de artsen. Maar ook bij onze kleine meid was het met die gel binnen een week weg..
    Succes!

8. anre

anre Nieuw lid

18 sep 2009
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb een goed middeltje gevondn. Bij de etos kun je (medische) bessensap halen. KLein flesje kost ongeveer 5 euro.

Kun je eventueel zelf ook drinken of lekker in de joghurt doen.

Maar voor je kindje:

Doop de speek in het sap en geef het je kindje. het mondje wordt wel wat paars! Pas op met kleding. Sap gaat er niet it. Doe dit een aantal keer op een dag.

Het erkt SUPER!!!!

was een tip van mijn kraamhulp!

succes. Het is niet schadelijk voor je kleintje. het is namelijk puur sap maar helpt geweldig.

9. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik had inderdaad al gelezen dat ze daktarin niet zo sel voorschrijven bij baby's ivm verstikkingsgevaar.
    Ik heb nu een kuur voor 10 dagen en hoop at t uiteraard minder wordt is dit niet t geval dan vraag ik wel om wat anders.

ovrigens vindt ik het een drama om t te smeren in het mondje het is zo dun spul. Met een gaasje is t al helemaal geen doen want haar tongetje gaatdaar van open.
    Van me vinger krijgt ze de helft maar binnen want het drupt eraf voor ik mijn vinger in haar mondje heb.

Ik hoop dat we er snel bij zijn.
    Gister was er namelijk niets te zien en het viel ons vanmiddag opeens op toen ze gaapte.
    Haar tongetje is wel helemaal wit, en denk 3 kleine plekjes op haar gehemelte en een paar stipjes op haar onderlip.

10. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Had ik ook iets van gelezen en fotos van gezien op internet ( van paarse mondjes)
    Ik zal maandag gelijk ff kijken...

Deel Deze Pagina