jeuk en dikke strepen.

Discussie in 'De lounge' gestart door DoubleD, 22 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Sinds een paar weken krijg ik onverklaarbare jeuk op heel mijn lichaam, maar voornamelijk rug, buik en armen en soms ook in hals en achter de oren. Ik krijg dan ook witte strepen op de plaats waar het jeukt. Herkent iemand dit? Plotseling allergie misschien? Ik heb er een foto van mijn onderarm bijgezet.

2. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    En een charmante foto van mijn rug, waar je als je goed kijkt ook de witte strepen/rode ziet. Er is bloed afgenomen, alles was goed alleen op het moment te weinig bloedplaatjes.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
  4. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Dit zijn galbulten als reaktie van alllergie! Dus die kant zou ik hwt zoeken!

5. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik krijg dat ook regelmatig in reactie op bepaald voedsel. Vaak als ik gekookt heb met zakjes en pakjes...meteen jeuk en erg ook.

Maar dat kan per persoon verschillen. Misschien kan je nagaan of je iets eet de laatste tijd wat je niet eerder hebt gegeten.

6. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Ja, maar het komt ook als ik een tijd niks heb gegeten, dat is het gekke. Ik ben er ook achter dat als ik een kras op mijn huid maak dat er binnen 10 minuten een dikke verheven en jeukende streep tevoorschijn komt. Ik als google koningin vond dat het dermografie heet. Als dit het is, dan kan het echt zomaar in 1 keer opspelen, of je eerder last hebt gehad van voedselallergie, wasmiddel etc of niet. Heb ik weer!

7. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Het ziet eruit als een allergische reactie.
    Mijn jongste heeft het ook, maar we zijn er nog steeds niet achter waarop hij zo reageert.

8. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Ik heb dit ook. Er zijn periode dat het meer en dat het minder is. In heftige periodes kan ik mijn huid niet aanraken zonder deze strepen/zwellingen/roodheid te krijgen. Ik ben bekent met verschillende allergieën, maar ik weet niet waar dit door komt. Wel merk ik dat het bij veel erger wordt als ik erg moe ben. En dan niet 'moe' doordat ik iets te veel gedaan heb, maar in een periode dat ik structureel veel moe ben. Op dit moment heb ik er geen/weinig last van, maar ik heb net een periode van ruim een half jaar achter de rug dat ik heel erg had.

Heb jij ook dat het begint met een warm/heet gevoel op die plek? Daarna komt bij mij de roodheid en daarna de zwelling.

Ik heb dit trouwens ook in contact met water, dus als ik onder de douche vandaan kom. Als ik dan niet er aan kom, ga krabben of jeuken zakt het vrij snel af. Als ik eenmaal ga jeuken dan blijft het heel lang hangen.

9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Niet krabben! Hoe meer je krabt, hoe erger de jeuk wordt. Het is idd dermografie. Ik heb het i.c.m. galbulten (al 2,5 jr) bij mij komt het meer voor in tijden van stress.

10. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Stress verklaart een hoop, ben 1 en al stress laatste tijd. Ik hyperventileer ook vrijwel heel de dag. Bij de kleinste druk (zelfs na mijn bh losmaken of met mijn arm op de tafel leun) krijg ik strepen en jeuk. De jeuk is niet te houden! Maar er is niks aan te doen dan niet krabben blijkbaar? Er kan geen enge onderliggende reden zijn ofzo haha?

11. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Dat is netelroos/galbulten/urticaria kan ook van een stofje komen ipv voeding.
    Je zal er achter moeten komen waar je op reageer.

12. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Mijn vriend heeft precies hetzelfde!
    Volgens de dokter inderdaad een reactie op stress.

13. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Ik noemde het 'periodes met veel moe zijn' lokken het uit. Maar dat is natuurlijk in mijn geval een eufenisme voor 'stress hebben' ;).

Dus ja herken de reacties dat het met de stress te maken heeft. Als ik jouw reactie lees over hyperventilatie dan kan ik me dat goed voorstellen. Wat ik deed tegen de jeuk is vette zalf smeren. Doordat de huid dan vet is kan ik moeilijker krabben/jeuken. Daardoor gaat de huid minder snel kapot en is het sneller over.
    Succes!

Deel Deze Pagina