hoe getrouwd? in gemeenschap van goederen of

Discussie in 'De lounge' gestart door kleinmonster, 21 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Gemeenschap van goederen.

Hij had wel een heel groot spaarbedrag op zijn rekening en ik niets. Volgens mij hebben we dat vastgelegd dat dat bedrag voor hem blijft. Alles wat erbij komt tijdens ons huwelijk delen we.

Maar moet zeggen dat hij het alleen maar gebruikt voor gezamenlijke dingen zoals het huis, dus heb er nu ook al profijt van ;)

2. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Wij zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd. Mijn ouders hebben beide een grote schenking gedaan toen we het huis kochten( staat op mijn naam) en de auto's zijn ook van mij. Ook zal ik behoorlijk wat erven en mijn man niets. Mijn man wilde ook alleen met mij trouwen als ik op huwelijkse voorwaarden wilde trouwen want hij wilde niet dan men dacht dat hij voor het geld( dat is er pas als de erfenis er is en hopelijk laat dat nog lang op zich wachten) met mij zou trouwen.

Alles wel goed vast gelegd want ik wilde niet dat mijn man met niets achter zou blijven bij een scheiding.

3. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

In gemeenschap van goederen.
    Er is geen grote erfenis in het verschiet en ook geen bedrijf.

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hier ook gemeenschap van goederen.
    Nothing to hide. Wat van hem is, is van mij en andersom. Geen eigen bedrijf ofzo en onze beide ouders zijn even vermogend. Wat er ook komt, eerlijk zullen we alles delen ;)

5. Candle26

Candle26 Niet meer actief

In gemeenschap van goederen. Schenking van zijn moeder zie ik als iets van hem, dus mochten we uit elkaar gaan zal ik op dat stukje van de spaarrekening zelf geen aanspraak maken. Gewoon omdat ik dat niet netjes vindt, en dat dat daarbuiten staat

6. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Wij zijn gisteren getrouwd onder huwelijkse voorwaarden, omdat mijn man een eigen bedrijf heeft

7. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd. We hebben allebei evenveel vermogen en brengen ongeveer het zelfde in het welbekende laatje.

Was het zo geweest dat 1 van ons een eigen bedrijf zou hebben of de 1 veel meer eigen vermogen dan de ander dan zouden we getrouwd zijn met huwelijkse voorwaarden.

8. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Huwelijkse voorwaarden, we hebben allebei een eigen bedrijf.

9. floraa

floraa Niet meer actief

Wij hebben alleen een samenlevingscontract. Maar als ik zou gaan trouwen, zou ik voor huwelijkse voorwaarden gaan.

In gemeenschap van goederen vind ik niet meer van deze tijd. De kans op een scheiding is ook gewoonweg te groot.

10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    In gemeenschap van goederen omdat als ik al mijn spaargeld in het huis prop en ver van mijn huis ga wonen met ons kind net zoveel recht op het huis wil hebben en niet zomaar de deur gewezen kan worden, stukje zekerheid voor mijzelf.

11. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    In gemeenschap van goederen.

12. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    In gemeenschap van goederen

13. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    In gemeenschap van goederen, hoewel hij schulden had uit zijn vorige relatie (die hebben we inmiddels samen afgelost) en ik weinig tot geen erfenis in het vooruitzicht heb en hij wel, al denk ik niet dat die heel hoog is, paar duizend euro, misschien iets meer. Wat hopelijk nog heel lang duurt ;)

14. minon

minon Niet meer actief

Op huwelijkse voorwaarden ivm eigen bedrijf.
    Wat ik koop is van mij, wat hij koopt is van hem. Vaste lasten worden naar inkomen evenredig verdeeld. Echt alles gescheiden.
    In de praktijk regel ik dat en doen we het zo omdat het moet. Doen we het niet, kunnen we alsnog in gemeenschap van goederen aangemerkt worden.
    Bij overlijden geregeld dat alles naar de overlevende partner overgaat, en als die overlijdt pas naar de kinderen.

15. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Exact dit. Ook om de redenen die Cygnet noemt.

16. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Hier in eerste instantie in gemeenschap van goederen getrouwd. Later huwelijkse voorwaarden, in verband met een eigen onderneming van mijn man.

17. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd. We zijn allebei met niks begonnen. Mijn vader drong er echt op aan om op huwelijks voorwaarden omdat ik redelijk veel ga erven.

Maar ik trouw om voor altijd bij elkaar te blijven en wij zijn heel erg zeker over ons huwelijk. Tuurlijk kan je niet in de toekomst kijken, maar, het voelde voor ons gewoon niet goed om op huwelijkse voorwaarden te trouwen.

18. Drieka

Drieka Niet meer actief

Gewoon in gemeenschap van goederen, we hebben beiden geen bezittingen van grote waarde of schulden dus maakt het voor ons verder niks uit :D

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mee eens inderdaad. En als de een meer vermogen heeft dan de ander vind ik het erg naiëf om niet te doen. Nu is alles leuk en romantisch, maar soms blijft dat niet altijd zo.
    Hoe veel ik ook van mijn vent hou, hij had wat meer geld, ik een erfenis, dus no way gemeenschap van goederen! Dan kan dat eventueel later geen problemen geven.
    Het is niet romantisch om erover na te denken, maar wel nodig. Een scheiding is ook niet romantisch.

20. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd, terwijl manlief een eigen bedrijf heeft. Manlief had ook al een eigen huis(je) toen ik hem leerde kennen, en ik eigenlijk niks..
    Wij hebben er niet eens over gepraktiseerd om op huwelijkse voorwaarden te trouwen.

Deel Deze Pagina