hoe gevaarlijk is het voor de baby om overtijd te lopen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Beeps, 27 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mummy2b

mummy2b Lid

27 nov 2008
    67
    0
    0
    Ik ben bevallen met 41+2. Zoontje zat nog onder de huidsmeer en woog 3790 gram. Hij was er duidelijk niet eerder aan toe om geboren te worden. Maak je geen zorgen als het iets langer duurt, die 40 wkn is geen deadline he!

Ik werd ook niet extra in de gaten gehouden, moest alleen iets vaker langs komen, 1x per 2 of 3 dagen. Als je minder leven voelt moet je dat aangeven, zodat je ter controle een ctg kan krijgen. Verder, pak nog wat chocola en ga er lekker voor zitten. Het kan nog ff duren ;)

2. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik ben ingeleid met 41+6. Die dag 'eerder' omdat het een vrijdag was en ze in principe geen nieuwe inleidingen deden in het weekend. Er was nog nul activiteit. In principe wilden ze het tot na het weekend tillen maar bij echo bleek er idd bijna geen vruchtwater meer te zijn dus gingen ze direct op actie over.

Het is lastig, je wil elkaar niet bang maken, maar ik wil wel zeggen dat als JIJ je er niet lekker bij voelt, JIJ dit moet aankaarten bij je verlos en wel gewoon morgen.

Bij de intake van deze zwangerschap was het eerste dat ik zei tegen de verlos dat ik onder geen voorwaarde meer zo lang door ga lopen. Ze doen het nu inderdaad ook niet meer, met 41+ nogwat word je naar het zh verwezen. Dat vind ik dus eigenlijk nog te laat, tenzij in de tussentijd echo's gemaakt gaan worden van het vruchtwater enzo. Nu was Mini ook te licht bij geboorte dus lopen ze net ff wat harder voor me (omdat ze zelf een totaal foute inschatting hadden gemaakt van haar gewicht maar dat terzijde) dus de volgende keer ga ik dit weer eens bespreken. Ik wil gewoon niet dat we weer door het oog van de naald kruipen...

3. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    bedankt dames, ik ga zo naar de verloskundige en ben heel benieuwd! ik houd jullie op de hoogte..

4. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ikzelf ben ingeleid bij 36+4
    maar mijn vriendin was 40 weken zwanger ging voor controle niets hetzelfde bij 41 weken en toen mocht ze bij 41,5 week weer komen in verband met overbezorgdheid. bij 42 weken eiste ze dat ze ingeleid ging worden ze had er geen goed gevoel bij was vreselijk bang, ze was overbezorgd bij moest terugkomen bij 42 weken en 3 dagen zover is het niet gekomen de nacht voor ze moest had ze pijn ze was zo bang de baby was zo fanatiek aan het bewegen en ze vetrouwde het niet ze heeft gebeld naar de verloskundige van eht ziekenhuis gyn en verloskundige overleg gehad en nee hoor mevrouw was overbezorgd. ze mocht niet komen later op de ochtend mocht ze voor controle komen zij en haar man waren inmiddels erg ongerust kindje was enorm fanatiek aan het bewegen ze heeft in paniek haar ouders gebeld gebeld van wat nu en ze zijn in de auto gesprongen ouders hebben haar en hara man opgehaald en naar de spoedeisende hulp van ander ziekenhuis gebracht inmiddels was het kindje rustig geworden te rustig en in het ziekenhuis daar werd wel moet spoed gehandeld het enige wat ze haar alleen konden meldden was mevrouw en meneer uw kindje is overleden . uitenidelijk is gebleken dat het kindje tijdens het bewegen te ver bewogen is vandaar haar pijn was bijna een 10 ponder maar hij is alsnog gaan proberen te draaien hierbij door de navelstreng "gezwommen" en dit is hem helaas fataal geworden. in het ziekenhuis daar zeiden ze dat de momenten dat het kindje zo hard aan het bewegen was hij een doodsstrijd aan het voeren was. en dit risico groter was bij zwangerschappen overtijd.

ruim anderhalf jaar later is ze bevallen eerder ingeleid bij 36 weken door gezondheid man (ze was 3,5 maand zwanger toen ze te horen kregen dat hij kanker had en er niets meer aan te doen was) en hebben ze een gezonde zoon gekregen helaas is haar man enkele weken later overleden

5. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    En Beeps? Hoe was het?

6. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    @marilouise jeetje wat een verhaal, dit is dus precies waar ik zo bang voor ben, ik heb ook iemand in mijn omgeving van wie de kleine in week 41 zomaar was overleden in de buik. Verschrikkelijk!

Vanmorgen ben ik bij de vk geweest, ze wilde me gaan strippen maar ik had nog geen ontsluiting dus dat was niet mogelijk. wel was de baarmoedermond al verstreken, maar ja, ik dacht na weken harde buiken en buikpijn dat ik op zn minst wat ontsluiting zou hebben.

Hoe dan ook, maandag afspraak in het zh, voor ctg, echo, uitgebreid inwendig onderzoek en aan de hand van die resultaten gaan we een uiteindelijke datum voor het inleiden afspreken.

Ik ben dus wel wat gerustgesteld, de baby doet het nu nog super goed, en maandag word ik volledig gecheckt en daar zal naar gehandeld worden..

Maar het verhaal van Marilouise is verschrikkelijk wat een schande zeg! bah bah.

Bedankt voor jullie medeleven dames!

7. marilouise

gelukkig dat het goed gaat, met jou en de baby.

wel verveledn denk je al op weg te zijn not.

hopelijk volgende week dan

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik hoop dat de controle maandag niet meer nodig is Beebs, omdat je dan al lekker met je kleine in je armen ligt!

Als je maandag nog niet bevallen bent, maak dan echt duidelijk aan de gyn dat jij je veel zorgen maakt en dat je liever niet langer overtijd wilt gaan. Laat de arts maar eens uitleggen wat de mogelijke risico's zijn van een late bevalling en de mogelijke risico's voor inleiden. Het is jullie kindje, dus jullie moeten de grootste stem hebben in de 'behandeling'!

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hiet laten ze je doorlopen tot na 42 weken (tenminste, was 2 jaar terug zo) maar dan moet je wel om de dag naar de gyn voor controle.

ik vond het prima, mijn nicht wilde zich laten inleiden maar haar lichaam wilde niet, die bevalling heeft dagen geduurd en was erg pijnlijk en moeizaam. daarom laat ik véél liever de natuur zijn gang gaan.
    maar goed, marilouise heeft ook een goed punt..

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier strippen ze met 41 weken en dan ga je ook naar de gyn voor een controle echo. Ik weet nog niet hoe ik er over denk om tot 42 weken door te lopen. Afhankelijk van mijn gevoel dan ga ik vragen om eventueel eerder ingeleid te worden maar goed dan heb je wel medewerking nodig zoals het verhaal hierboven maar weer eens bewijst..

11. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Als ik de natuur haar gang had laten gaan, vrees ik dat er geen Mini was geweest. Het minste dat je kan doen of vragen/eisen zijn extra echo's na een bepaalde termijn, dan kan men altijd nog kijken of het verantwoord is de natuur haar gang te laten gaan...

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ja precies, maar dat hadden ze hier dan ook gedaan ;)

13. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    nou dames, nog steeds niets hier hoor! 2010 gaat het dus sowieso niet meer worden..

ik ben inmiddels wel een beetje opgelucht en op andere momenten toch nog angstig, ook door het verhaal van Marilouise (beweegt hij nu te veel? zal hij in de knoop zitten) maak mezelf helemaal gek. Maar ja, maandag lekker een check en dat geeft me een goed gevoel en kunnen ze waar nodig direct handelen!

Dames, fijne dag vandaag, voorzichtig vanavond en alvast een fijne jaarwisseling!

14. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

He bah, had juist voorgenomen om dit kindje te laten zitten totdat ze er zelf aantoe is om eruit te komen. bij de eerste werd ik gestript maar wilde bij deze dus juist meemaken hoe het gaat zonder hulp van de vk. nu is het nog niet zover natuurlijk en ik hoop ik alsnog dat ze het allemaal zelf doet.

de eerste is met 40-3 gestript en werd met 40-5 geboren.

15. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Ik ben met 41 weken ingeleid op mijn eigen verzoek. Ik wilde absoluut niet te lang overtijd gaan (ik had zo'n gevoel). Eerst was er sprake van dat ik alleen gecheckt zou worden met 41 wk, maar ik heb al bij de verloskundige aangegeven dat ik met 41 weken meteen ingeleid wilde worden en zo is het ook gebeurt, mijn dochter is met 41+1 geboren.
    En nu komt het: alle controles op 41 wk waren goed: CTG, vruchtwatermeting, echo. En toch heeft ze het erg zwaar gehad tijdens de bevalling en is zij in nood geraakt. Reden? Seroniteit (overtijd). Ik ben met een spoedkeizersnede bevallen.

Mijn advies: laat je niet gek maken door enge verhalen, maar àls je zelf wilt dat er doorgepakt wordt, ga dan maandag ook met die instelling naar het ziekenhuis. Dus vraag dan om ingeleid te worden. Normaal gesproken zullen ze jou hier dan in volgen gezien het nieuwe beleid.

Heel veel succes en een mooie bevalling toegewenst!

16. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    @ Belle:

oh wat goed dat je zo naar je gevoel wist te luisteren en daar ook naar hebt gehandeld! wat fijn dat je die juiste ingeving had zeg!

Ik heb gister inderdaad besloten mn ziekenhuistasje maar mee te nemen omdat ik er behoorlijk doorheen zit, kan alleen nog maar huilen.. en dat is voor de baby ook niet goed. dus wellicht gaat met hem alles nog goed, met mij niet zo, ik wil snel bevallen!

ik moet wel zeggen dat ik nu al sinds 3.30 op ben omdat ik zo nu en dan (om de 6-8-10 minuten) krampen heb, ik denk en hoop dat het toch zelf is begonnen.. maar dat kan ook de wens der gedachten zijn..

Dank je voor je advies, is zeker weten bevestiging dat ik maandag aan moet geven dat ik me te druk maak en dat het beter is voor alle partijen dat ik zo snel mogelijk word ingeleid!

Ik houd jullie op de hoogte!

17. marilouise

Ik hoop voor je dat het inderdaad krampen zijn en er vanzelf wat op gang gekomen is!!!

succes in dat geval

18. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Hier wordt je niet zomaar ingeleid. als je overtijd dreigt te lopen krijg je wel een afspraak bij de gyn met 41 weken en dan krijg je echo's ed. Heb daar verder geen ervaring mee. mijn oudste is toen met 40wk 3dg geboren. maar de afspraak stond al wel.

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik duim voor je Beebs, ik hoop dat je ligt te bevallen nu!

20. linde90

linde90 Niet meer actief

Beeps, ik hoop ook dat je nu ligt te bevallen en dat jullie snel jullie zoontje in de armen hebben.

Deel Deze Pagina