bang dat ik men geld niet ga zien

Discussie in 'De lounge' gestart door lunaatje, 2 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunaatje

lunaatje Actief lid

4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    men bazin is een maand langer zwanger dan ik,dus ik zou rond augustus(half) stoppen met werken,maar tegen dan is zij uitgerekend.
    ziekekas verteldde me dat ik men verlof pas vanaf de 8ste maand kon aanvragen.maar dan is men baas niet meer op het werk...
    maar die papieren moeten wel ingevuld worden,en qwa papierwerk is ze al heel slordig,alles wordt in de doofpot gegooid en je moet er constant achter zitten.
    maar had wel graag op tijd men geld...
    kun je dit echt niet vroeger indienen?

2. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ik weet niet hoe het gaat in Belgie.. In Nederland wel..

Meiden uit Belgie?

3. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Je kan het al eerder indienen althans in Nederland ik weet niet wat de regels in belgie hiervoor zijn.

Maar ik heb mijn papieren geregeld rond de 6 a 7 maanden. succes!

4. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    heey

Naar mijn weten kun je het eerder indienen, jij moet een zwangerschapsverklaring van je verloskundige/gynaecoloog aan je werkgever geven en deze dient dat dan aan het uwv te overleggen

maar idd ik weet ook niet hoe dat in Belgie zit

5. lunaatje

lunaatje Actief lid

4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    ik heb al een zwangersschapverklaring met 3 maanden ingediend,aangetekend?
    maar heb van de ziekenkas een formulier gekregen,dat moet ik woensdag door gynecoloog laten invullen,dan met de 8 ste maand binnenleveren aan ziekenkas,en dan zou zowel ik als werkgever papieren krijgen om in te vullen.
    die papieren moeten we dan terug binnen doen,zodat ze alles kunnen uitrekenen.
    en dan zou het in actie schieten?

6. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    heb je al contact opgenomen met het ziekenkas en uitgelegd dat je werkgever er dan niet is!

En anders ik neem aan dat je werkgever een vervanger/ gemachtigde heeft die zorg draagt voor de zakelijke kant die kan dan ook je papieren ondertekenen.

7. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Precies wat taatje zegt. Contact opnemen met de ziekenkas, uitleggen dat je werkgever ook zwanger is en in de 8ste maand niet meer aanwezig is, en dat je het dan deze maand al in wil leveren zodat het getekend kan worden

8. Female

Female Niet meer actief

bedoel je gewoon de aanvraag van je moederschapsrust? Ik weet niet precies hoe het in jouw situatie is, ik was nl werloos voordat ik moederschapsrust aanvroeg. en ik kon het pas doen op het laatste moment...
    Zou gewoon even binnengaan bij de voorzorg of mutualiteit, zij helpen altijd super en alles gaat echt snel (vind ik dan)

Succes! ;)

Deel Deze Pagina