Al een tijdje denk zo'n 3 week drinkt hij al wat minder maar laatste 2/3 dagen maakt hij het wel heel bond. Weet niet zo goed wat ik er mee moet. Hij is wel vrolijk opzich en alert maar vind het zo raar. Zou het door de tandjes komen maar hij moet toch wel meer vocht binnen krijgen. Dit is tot nu toe wat hij heeft gehad vandaag: 08.00 - 150 cc fv 13.00 - fruitpotje + 40 cc fv (heeft lang geslapen) tussendoor nog een broodje 14.30 - hooguit 10 cc want wou gewoon niet 16.30 - kwart potje groente (normaal gaat ie op) 17.00 - 80 cc fv Tussendoor blijf ik sap aanbieden en gaan af en toe paar slokjes op. Hij zal vanavond zijn fles van 180 cc denk ik wel leeg drinken. Maar dit is toch te weinig??
Mischien zit er een tandje of verkoudheidje aan te komen? Met die erge warmte willen veel kinderenook veel minder eten en drinken. Je kunt dat oplossen door wat fruithap te bevriezen en aan te bieden als ijsje.
Hier nog zo'n draak! Ik ga er maar vanuit dat het een fase is, hier zijn in ieder geval 4 tandjes tegelijk op komst, dus dat zal wel meespelen. Ook is ons manneke net ziek geweest. Ik maak de fruit en groentenhap altijd vers en doe er dan wat extra water in, zodat hij toch nog extra vocht binnenkrijgt. Ook geef ik hem tussendoor wat yoghurt.
ja hij heeft idd tandje op komst en sinds paar dagen is er 1 door. Af en toe geef ik hem idd een toetje tussendoor of extra fruithapje om toch wat extra's binnen te krijgen..
Hier momenteel ook weer zo'n fase... Alles wat warm is gaat slecht tot niet..( tanden is de oorzaak hoogstwaarschijnlijk, volgens cb-arts) dus.. een extra yoghurtje, de fruitpotjes in de koeling, roosvicee met koud water... voor wat extra vocht heb ik ook wel eens een lepel water door t fruit geroerd...10-25 cc
Ze moeten geloof ik aan vocht min 500 cc binnen krijgen, zal niet erg zijn als het een keer niet zo is, maar met dit warme weer dan toch niet zo prettig. Idd op andere manieren toch binnen zien te krijgen. Ik heb net voor mijn dochter diksap in een danoontjebakje in de vriezer gezet en hoop dat ze dat lekker gaat vinden. Soms doe ik wat meer water door de voeding, maar dat heeft in jouw geval geen zin, want dan krijgt hij verhoudingsgewijs misschien nog minder binnen als hij de fles niet leeg drinkt. Lastig, maar meestal reguleert het zichzelf wel weer... succes!
hij drinkt nu vaak smorgens wel zijn fles leeg 180cc en dan maak ik smiddags pap van 150cc gaat wel op (fles dus niet) en dus in de avond fles van 180cc en tussendoor dus slokjes sap en fruithap