Vakantie buitenland, Senna 13 maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by dolfijn, Jan 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dolfijn

dolfijn Bekend lid

Sep 25, 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Hee meiden,

We zijn/waren van plan om half september naar Spanje op vakantie te gaan. Tenerife zijn we ooit een keertje samen geweest en het leek ons leuk om daar nog eens met z'n drietjes naar terug te keren.
    Maar.....hoe doen jullie dat? Ik kan me nu al druk maken om bepaalde dingen zoals voeding (mag je Nutrilonpoeder, Johannesbroodpitmeel, Nutrix etc) meenemen? En de groente-en fruitpotjes? Thuis ga ik straks gewoon verse produkten gebruiken, maar ik weet niet of ik dat in Spanje wel zo vertrouwd is. Dus moet je de potjes meenemen?
    We zouden het liefst in een Aparthotel of Appartementencomplex zitten, maar kan niks vinden over of er dan ook een kinderbedje te huren is. Kan je toch moeilijk zelf mee gaan nemen?
    En toen we nog met z'n tweetjes op vakantie gingen ga je 's avonds pas tegen een uutje of 8 ergens gezellig eten. Hoe doe je dat met een kindje van 13 maanden. Ik weet nog goed toen we in Mexico waren. Toen zagen we ouders met een kinderwagen met een handdoek eroverheen..... Ik kon die ouders wel voor alles en nog wat uitmaken en nu ga het zelf ook zo doen....? Voel me er niet lekker bij. Omdat pa en ma zonodig ergens gezelllig moeten eten, moet kindlief mee in de buggy/kinderwagen?

Ik weet het, ik maak me waarschijnlijk druk om niks, maar ik heb hier totaal geen ervaring mee.
    Gisteren heb ik met mijn man een goed gesprek gehad hierover en waarschijnlijk zijn we tot de conclusie gekomen om dit jaar de vakantie in Nederland door te brengen. Het stelde me erg gerust dat hij hier zo makkelijk over dacht. (Hij wil heeeel graag weer eens naar het buitenland, vorig jaar was ik zwanger en het jaar ervoor zijn we verhuisd).
    Hij zei ' Als jij en Senna het maar naar jullie zin hebben, maakt het mij niet uit waar we zitten". Lief he?

Maar ik blijf erbij dat het mogelijk moet zijn om met een kindje van 13 maanden naar Spanje te vliegen.
    Dus ik hou me toch aanbevolen voor handige tips en reiservaringen.

Super bedankt alvast voor het meedenken.

Gr. Dolfijn

Ps. Tips over leuke, baby/kindvriendelijke vakantiecomplexen (aparthotel/appartement) binnen Europa zijn van harte welkom!

2. Lente

Lente Bekend lid

Jun 12, 2007
    615
    0
    0
    Als ze 13 maanden zijn, dan hoeven ze geen nutrilon ed mee. Dan mogen ze gewone melk drinken. Vind je het prettiger om wel nog te gebruiken, dan kun je dit gewoon meenemen hoor.
    In Spanje is een overvloed aan heerlijk vers fruit. Even goed wassen/schillen en je kan het prima eten hoor. Zelfde geldt voor groente. En anders kun je ook potjes meenemen (let wel op maximum bagagegewicht)

Volgens mij heeft GoBest veel speciale kindervakantie (familiekamers etc). En anders bij de reisorganisatie waar je een leuk app ziet informeren of er kinderbedjes zijn.
    Sunweb heeft ook veel kindvriendelijke bestemmingen.

Tja, of je je kind in de wagen mee wilt nemen (ik zelf zou persoonlijk al niet de wagen, maar een buggy meenemen met vliegen)... dat zou je echt zelf moeten beslissen. Je zult je toch een beetje moeten aanpassen aan je kindje. Anders met een lekker fles wijn samen op het balkon zitten?

Kijk anders ook in het vakantie topic, daar vind je ook veel info.

Succes

3. Niet meer actief

ik ga ook naar een aparthotel met danisha en die is dan 15 maanden.. ze hebben bij ons hotel gratis kinderbedjes en moest ik ook aanvinken bij het boeken.. verder nemen wij een goede vriendin mee die oppast als wij savonds of wanneer dan ook weg willen ;)

4. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Wij gaan aanstaande zomer met Bram naar Kreta. Hij is dan ruim 13 maanden.
    Ik maak me er niet echt druk om.
    Kinderbedje hebben we nagevraagd en dat was aanwezig.
    Tegen die tijd heeft hij geen poedermelk meer en kan hij al redelijk met de pot mee-eten, dus ik zie het wel.
    Luiers en potjesvoeding hebben ze daar ook hoor en inderdaad heerlijk fruit in overvloed.

Wij hebben gekozen voor een kleinschalig appartementencomplex in een levendig dorpje. Restaurantjes in overvloed, we gaan gewoon iets vroeger.
    Verder lekker veel naar het strand, er is een zwembad bij ons appartement dus dat wordt vast genieten.
    Ik heb er wel op gelet dat we op de begane grond zitten, het lijkt me erg onhandig om 7-hoog te zitten met kind en buggy en alle spullen.
    Verder vind ik een appartement fijner, je hebt dan toch een keukentje.

Maar.. in Nederland is het ook heerlijk toeven, dus veel plezier zou ik zeggen
    :D

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    wij wilde ook eerst van de zomer op vakantie gaan daan is dan wel een heel stuk ouder maar zat vooral met zijn melk. ze zeiden bij het reisburo potjes zijn overal te koop en vaak zul je ook nog gewoon de holandsepotjes staan en als je melkpoeder mee wilt nemen in een ongeopende verpakking.

Share This Page