Hallo, Ik heb advies nodig van jullie wat betreft mijn dochtertje Britt. Britt is net 7 maanden. Tot afgelopen woensdag heeft Britt altijd goed gegeten. Ze lustte alles. Haar schema was (sinds kort, op advies van de wijkverpleegkundige waar wij tijdens het inloopspreekuur zijn langsgeweest): Als ze 's nachts komt tussen 5.00 en 6.00: 100 ml FV 7.30 : 150 ml FV 10.00 : fruithap 12.00 : boterham + 150 ml FV 15.00 : tussendoortje (liga of rijstwafel + wat diksap) 17.00 : groentehap 19.30 : 210 ml FV (+ evt. pap) Dit schema is ongeveer een week goed gegaan. Afgelopen woensdag heeft Britt meerdere keren overgegeven ('s avonds en 's nachts). Donderdag heeft ze haar melk en boterham wel gegeten, ze gaf wel meer melk terug dan eerder. Fruithap heb ik niet gegeven, aangezien dit misschien nog wat te zwaar op de maag zou zijn. 's Middags kreeg ze koorts en ze wilde niets meer eten. We hebben haar nog wel wat drinken gegeven (diksap). Vrijdag wilde ze niet meer drinken dan 80 a 100 ml (3 x). Ook wilde ze geen fruithap, boterham en/of groentehap. In verband met de angst op uitdroging haar minimaal wel 500 ml vocht gegeven (dus inclusief de flessen nog 200 ml extra vocht). Zaterdag wilde ze ook niet meer dan 100 ml per keer drinken (ook 3 x). Ze heeft toen wel een fruithap gegeten, een liga + een paar stukjes van de boterham. Zondag hetzelfde verhaal, maar nu wilde ze geen fruithap meer. Van de boterham is hooguit een kwart naar binnen gegaan. Haar schema van de afgelopen dagen is dus (ongeveer) 5.00 : 80 a 100 ml FV 8.00 : 80 a 100 ml FV Tussendoor hooguit een liga en/of halve boterham Ongeveer 150 ml vocht (meestal diksap of water) 19.00: hooguit 50 ml FV / diksap 22.00: 80 a 100 ml FV Doordat ze geen/weinig vast voedsel meer krijgt, heeft ze ook weer natte poep / diarree. Haar luiers zijn ook minder nat dan voorheen. Ik begin me nu toch wel zorgen te maken. Waarom heeft ze ineens zo'n afkeer van eten gekregen? Hebben jullie misschien enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ze krijgt zo toch veel te weinig binnen?
Ik herken je verhaal heel erg. Heb net hetzelfde meegemaakt. Mijn dochter is erg ziek geweest. Ze had long ontsteking. Ze at daarvoor ook goed. en ineens hetzelfde verhaal als jij. Ik ben gaan voeden op verzoek en alleen fruit en groente gegeven wat ze lekker vond. Ik kwam op 6 a 7 flessen van 60 cc ongeveer. Ze dronk verder niks. Ik zou haar goed in de gaten houden en vaak een fles aanbieden. Als je het niet vertrouwt de dokter bellen. Succes...
Hoi Shanna, Er heerst op het moment een hele nare, heftige buikgriep. Het kan zijn dat jou kindje hier in meer of mindere mate ook mee is besmet. Het begint met algemeen niet lekker voelen, dus ze zal dan ook minder trek hebben in eten en drinken. Dan gaat het over in hevige diarree en overgeven. Waarsschijnlijk heeft die dunne poep weinig te maken met haar eetgedrag, maar meer met het virus. Alles wat ze eet is mooi meegenomen en je probeert al zoveel mogelijk vocht toe te dienen, dat is ook hartstikke goed. Mocht ze erge diarree krijgen en/of veel gaan spugen, probeer haar dan enkele malen per dag wat ORS te geven, dit helpt uitdroging te voorkomen..Houd haar luiers inderdaad goed in de gaten, mocht het zo zijn dat ze haar luiers bijna drooghoudt, bel dan je huisarts. Beter een keer overbodig bellen, dan dat je te laat bent. Het zoontje van mijn vriendin had dit virus ook en die was helaas niet zo allert, vooral niet met het toedienen van vocht. Het jongetje heeft vorige week een paar dagen in het ziekenhuis gelegen met ernstige uitdrogingsverschijnselen. Het hoeft niet zo'n vaart te lopen, maar nu weet je in ieder geval dat dit heerst en kun je jou maatregelen nemen.. Sterkte met je meisje, het is altijd zo naar als ze niet lekker zijn
Dankjewel voor jullie steun en verhaal. Wat is ors precies? Vandaag weer precies hetzelfde liedje. Ze vertikt het om te eten. Tot nu toe is er 100 ml FV in gegaan. Heb het CB al gemaild wat te doen.... Anders ga ik zo de huisarts maar eens bellen.
Zijn het geen doorkomende tanden? Chenoa eet en drinkt dan ook altijd superslecht. Doordat ze daar niet lekker van is, kan ze ook gaan overgeven. En de spuitpoep hoort er ook bij.
Dat zou kunnen, ze heeft er namelijk nog geen 1. Volgens het CB heerst er buikgriep en heeft dit virus Britt ook getroffen, helaas. Als ze nog vocht binnen krijgt (in ons geval ongeveer 500 ml), hoeft ze geen ors. Het moet volgens hen binnen een paar dagen weer over zijn, dus we wachten af.
Myrthe is net ziek geweest en had diaree en een enorme vermidnerde. De dokter zette de medicatie tegen diarre stil en ik moest haar ipv opvolgmelk terug babyflesjes maken en ook haar fruit hier terug door vervangen. Droge koekjes mocht ik haar altijd geven alsook het groentehapje. De poeder: miluppa: aptamil. Is babymelk dat vanaf de geboorte mag gebruikt worden en heeft geen lactose. Daardoor herstelt het de darmflora. Stinkt en is vies maar baby's zijn er dol op. Diarree zijn wat plattere broeken 2/dag geworden en de eetlust was na 1 dag terug. Echt een wonder, zo snel! Ik weet niet dat ze dit in Nederland ook verkopen... Liefs kitty