14 mnd: 210 Gr aangekomen in 3 mnd! En slecht eten...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nicci1982, 23 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hoi dames,
    Vandaag bij het cb geweest. Mijn zoontje is altijd al een lichtgewicht geweest tussen de -1 en -2 lijn in. De laatste tijd eet hij enorm slecht. Nu dus weer gemeten en gewogen en waarvoor ik al bang was is hij heel weinig aangekomen in 3 mnd tijd nl 210 gram. Een paar weken geleden heb ik hem nog gewogen en toen zat hij op 8700 en nu dus nog maar 8200. Zijn groei gaat alleen maar harder omhoog en van gemiddeld gaat hij nu richting de +1 lijn met 81 cm. Totaal uit verhouding dus.
    De komende tijd moeten we streng op zijn eten gaan letten. Geen tussendoortjes en minder drinken en geen zoetige dingen. In de hoop dat hij zijn brood etc beter gaat eten. Als het niet beter gaat moeten we weer de bel trekken en weer terug naar het cb.
    Nu was ik benieuwd of er meer mensen dit gehad hebben en hoe je er mee omgegaan bent. En weet iemand wat ze gaan doen als hij dit voort zet en hij af blijft vallen/te weinig aankomt.

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Huh? Zoals je het hier zegt is hij 500 gram afgevallen? Als hij niet van brood houdt, dan mss meer pap met volle melk proberen, roomboter en volle yoghurt en kwark tussendoor.

Beetje suf om niets meer tussendoor te geven. Daar zal hij harder van groeien...CB weer in de bocht.

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ja inderdaad... ligt er wel aan wat je tussendoor geeft!
    Geef volle producten (roomboter, volle melk, volle yoghurt, plak kaas tussendoor etc).
    Het is een leeftijd waar de meeste kinderen én minder groeien/aankomen én slechter gaan eten!

Probeer er ondanks alles qua eten geen strijd van te maken! Daar wordt het vaak niet beter van...

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat woog hij met 11 maanden en wat weegt hij nu?
    Wat eet hij op een dag nu?
    Wat was jullie bouw als kind en wat is jullie bouw nu? Past zijn bouw daarbij?
    Hoe is hij verder, buiten het eten? Is hij vrolijk en functioneert hij goed, of juist niet?

5. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Minder drinken met de hitte? Pff

6. Nicci1982

#6 Nicci1982, 24 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jul 2014
    Hij woog bij 11 mnd 8020 en nu 8230. Rond 13 mnd zelf gewogen en toen was hij 8700.
    Sowieso krijgt hij volle producten. Wij doen niet aan lighttroep in huis en hij kan t hebben. Hij eet verder ook weinig tussendoor want meneer hoeft niets.
    Cb heeft zeker een punt met tussendoortjes. T vult extra waardoor hij bij de echte maaltijd minder eet waarschijnlijk.
    En meneer drinkt nu zo 800 weg terwijl hij eerder Max 400 dronk. Het lijkt erop dat hij veel drinkt van vullende sappen (vifit omdat hij geen andere melkproducten lust) en diksap waar veel suikers in zitten die honger wegnemen. Dus minder is geen gek idee en nee natuurlijk is t advies niet om m uit te drogen met dit weer!
    Wil hier geen cb afzeiktopic van maken maar ideeën en tips. En vooral ervaringen!
    Hij is altijd licht maar duikt nu flink onder de eigen lijn. Ik was ook altijd dun en mijn vriend ook normaal. Nu zijn we iets steviger. Hij heeft altijd een slanke bouw gehad maar nu gaat hij naar graatmager,zeg maar derdewereldland bol buikje. Hij past zwembroek maat 68 met gemak om zijn middel nog. Verder is hij wel vrolijk. Strijd maak iker niet meer van. Werkt averechts maar is wel lastig.
    En las iets over pap, dat wil hij niet. Gruwt ie van hihi.

Dus we gaan voortzetten om geen vifit en diksap te geven en alleen op gezette momenten. Gisteren de hele dag lopen jammeren om
    Zijn fles en vervolgens omdT er water in zat ipv sap. Maar eten blijven verdommen hihi. Hij is extreem eigenwijs!

7. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Maar hij is in de lengte toch goed gegroeit? En volgt hij qua gewicht nog wel zijn lijn, of buigt dat af? Kinderen hebben wel vaker fases dat ze langere periodes slecht eten. En ik zou de vifit niet direct vervangen voor water, maar dan 50/50 doen, half vifit en dan aanlengen met water. Eerst maar 's kijken of hij dat wel wil drinken...

8. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ik snap het qua gewicht nog niet. Hij is nu 14 maanden (hij is van mei)
    Je zegt zelf 210 gram aamgekomen maar met 13 mnd woog hij 8700 (zelf) en nu 8230 bij cb. Misschien moet je een weegschaal aanhouden dat is handiger.

Is hij medisch in orde? Geen last van oortjes of keel? Koud is nu natuurlijk lekkerder. Dat hij diksap lekkerder vind is logisch. Het is veel zoeter. Kan je m 's morgens water geven? Dan is de dorst het grootst.

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je heel abrupt zijn voeding aan gaat passen, dus vifit en diksap vervangen door water, geen/andere tussendoortjes etc, heb je kans dat hij veel minder gaat eten nog. Dus dat zou ik echt rustig aan doen en bv door het langzaam aan te lengen.
    Maar goed, water is op zich natuurlijk ideaal om te drinken, alleen moet hij dan wel z'n energie ergens vandaan halen.
    Ik snap de redenering van het cb wel (al dat drinken vult, dus minder honger bij de echte maaltijd), maar water vult ook natuurlijk, alleen gaat hij van water niet harder groeien.

Daarnaast; is hij vrolijk? ontwikkelt hij zich goed? is hij actief? Maak je dan ook echt niet te veel zorgen, pak z'n voeding rustig stapje voor stapje aan. Het kan dat dit gewoon zijn bouw is, lang en slank. En vaak zie je ook dat kindjes in spurtjes groeien; scheut in de lengte, dan even lang en slank, scheut in de breedte, weer even wat meer in verhouding (of sommige kindjes zijn dan kort en stevig), en daarna weer scheutje de lengte in. Misschien dat hij dus net gewogen en gemeten is na zo'n lengtespurtje en daarom wat 'uit verhouding' is.

10. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Overigens; je eigen meting van 8700 vind ik zo afwijkend klinken, dan zou hij dus 500gr zijn afgevallen. Ik zou die meting aannemen als fout. Als je extra wil meten, doe dat dan op het cb op dezelfde weegschaal daar. Op dezelfde dag bv ook eens thuis wegen om te kijken hoe groot het verschil tussen de weegschalen is. Als dat verschil erg groot is, mankeert er aan een van beide weegschalen iets...

11. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik zou met dit weer zeker niet minder te drinken geven, maar inderdaad minder vullende dranken geven. Water was je al mee begonnen. Hier is thee ook populair. Of water met wat citroen erin.

En als hij zonder reden ineens zoveel meer drinkt (nou is 800 ml echt niet veel volgens mij), dan zou ik hem ook even laten checken bij de dokter.

Wat zijn de dingen qua eten waar hij dan wel van houdt? Misschien kun je daar een wat meer calorierijke versie van maken?

En ik zou ook alleen maar bij het CB meten, anders vertekent het ontzettend, net of hij is afgevallen.

12. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik ga hierin mee met het CB.
    Onze zoon is ook een slechte eter en ik heb gemerkt dat als hij geen tussendoortje krijgt (geen yoghurt of plak kaas) hij dus ook beter eet op de echte eetmomenten. We geven hem enkel water om te drinken en dat went wel. Als ze echt dorst hebben, drinken ze het wel.
    Hier moesten we van het CB het volgende eetschema aanhouden:
    8u: Fles 240 cc (waarvan hij niet alles opdrinkt)
    12u: middagmaal (brood met beetje soep of rauwkost of belegd)
    15u: fruit
    17u: avondmaal (aardappel of pasta of rijst met groenten en vlees of vis) en als hij wil een volle yoghurt als dessert (meestal wil hij niet meer)
    19.30u: Fles 240 cc (waarvan hij niet alles opdrinkt)
    Hij was op 3 maanden bijna 1 kg aangekomen hierdoor wat wel goed is voor hem want het is altijd een lichtgewichtje geweest.
    Bij de laatste controle op 15 maanden woog hij 9 kg. Maar ik merk wel dat als ik vergelijk met andere kindjes hij toch niet veel minder eet dan anderen. Hij is gewoon heel actief en het is gewoon zijn gestel. Mijn vriend en ik waren ook tenger als kind. Dus het CB maakt zich ook niet zo veel zorgen.

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maak je alleszins geen zorgen om die eigen tussentijdse metingen. Een huisweegschaal heeft een sterke afwijking, een halve kilo verschil is dan niet abnormaal.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat lijkt mij ook. Dan zou hij in korte tijd dus 700 gram zijn aangekomen en vervolgens 500 afgevallen. Dat lijkt me zo onwaarschijnlijk, dat je die meting echt even zult moeten laten vallen.
    800 aan melkproducten drinken is echt veel te veel en niet gek dat hij dan daarnaast vrijwel niet meer eet. Idd mee stoppen dus. Zeker vifit: dat bevat volgens mij allerlei zoetstoffen. Niet gezond voor zo'n jong kind.

15. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Hij is 200-300 gram aangekomen en 81 cm dus de lengte in gegaan.
    Ieder kindje groeit op zijn jaar manier.
    En hij is toch wel iets aangekomen. De groei zal nu stuk minder snel gaan. Dus ik vind het erg overdreven van cb

16. Nicci1982

Bedankt voor de reacties. Ik hou ook niet vast aan mijn eigen weegmomwnt hoor. Maar merk wel dat hij flink is afgevallen aan zijn broeken. Eerst zaten ze goed en nu zakken ze van zijn kont. Dus dat is wel echt een feit waar je niet omheen kunt. En of hij nu 500 afgevallen is of 200/300 doet er weinig toe. Hij is voor zijn eigen curve gewoon te weinig aangekomen. Ik hou er rekening mee dat het deels komt door zijn vele bewegen omdat hij ook al 3 maanden loopt. Dus wT dat betreft ook logisch dat hij wat uit zijn eigen lijn gaat. De getallen doen mij ook niet heel veel. T is altijd een scharminkel geweest en dat blijft ie ook wel.
    Maar t blijft; niet eten is niet gezond natuurlijk. En we moeten een manier zien te vinden waarop we hem weer aan het eten krijgen. Probleem is dat hij al weinig naast normale maaltijden eet dus t schrappen daarvan zal weinig invloed hebben behalve dan de suikers die een vol gevoel geven. Dus daar ku ben we zeker wat aan doen. Vifit is geschrapt maar een klein bekertje melk met fruit hou ik erin voor nu. Diksap schrappen is dus drama want meneer wil dat hebben. Maar daar ben ik vrij makkelijk in daar moet hij maar aan wennen. Thee vind hij niks aan ook. Maar citroen erdoor is wel een idee. Hij houdt van citroensmaak.
    En iemand gaf het schema van haar kind( sorry niet naar de naam gekeken) het valt mij op dat daar 2 flessen op stonden. Ben je due weer gaan geven dan? Hier is de melk er al een tijdje af. Maar misschien een idee om dan weer te starten in de ochtend mocht dit niet helpen.
    Gelukkig is hij vrolijk, lijkt medisch in orde en is dus toch 4,5 cm in 3 mnd gegroeid dus dat is niet verkeerd.
    Na mijn vakantie (over een maand) ga ik even wegen bij cb om te kijken hoe het ervoor staat. En hoop dat hij met de vakantie ook weer wat beter gaat eten.
    Oh ja en geen 800 aan melk hoor. Haha dat was 150/200 Max op een dag. Deed vifit ook alleen maar omdat hij alle andere soorten melkproducten weigert. En verder ook weinig zuivel eet. Dan moet je toch wat uiteindelijk. Daarnaast kon hij wel wat dikmakertjes gebruiken. Maar stond er ook gevoelsmatig niet echt achter dus vandaar dat ik het nu maar gewoon schrap. Dan maar minder zuivel.
    We gaan t de komende tijd zien.
    Hoop nog op meer ervaringen en oplossingen etc te horen van moeders

17. Nicci1982

Oh en dat eetschema bevat fruit in de middag. Dat is iets waar ik over nadenk nog.
    Nu is het:
    8.00 brood
    10.00 fruit
    12.30 brood
    15.00 snack (vervalt nu dus)
    17.30 groente en toetje

Vooral brood eet hij dus niet. Dus misschien later brood, geen fruit, daarna brood, fruit(15.00), groente? Risico is dat hij dan pas om 15.00 voor het eerst eet als hij brood blijft weigeren.
    Wel lastig want eerder at hij gewoon alkes met gemak en van de een op andere dag niet meer...

18. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Even voor de duidelijkheid: je zegt dat hij is afgevallen omdat zijn broeken losser zitten, maar hij is niet afgevallen, alleen verbruikt hij nu meer energie en dus is hij wat slanker geworden. ;)

Ik had het al gevraagd, maar wat vindt hij lekker om te eten? Misschien kunnen we dan tips geven om dat rijkere (meer voedingsstoffen) maaltijden te maken.

19. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Je zou natuurlijk inderdaad altijd peutergroeimelk ofzo kunnen gaan bijgeven.

En ik zou zijn favoriete eten gewoon wat vaker eten.

20. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Idd dit, de opvolgmelk gaan geven.

Deel Deze Pagina