Hallo mama's, Mijn dochter is nu 6 maanden en kan nog steeds niet zelf inslapen. Ik weet dat de fout bij mij ligt maar kon niet anders. Ik heb namelijk haar vanaf dat ze 2 maanden was in slaap gewiegd tot nu toe. ik had toen al van de cb advies gekregen om haar te laten huilen maar na een keer uit te proberen kon ik haar niet meer laten huilen. zij heeft last van reflux en als ik haar laat huilen dan komt de voeding terug door ispanning en verslikt zich en heeft daardoor nog meer last van. tot nu toe vond ik het prima om haar in slaap te wiegen als ze maar sliep.. maar nu merk ik dat ik langzamerhand last krijg van mijn rug (ik weeg namenlijk ook niet veel en ben niet zo sterk )zij wordt natuurlijk zwaarder. is er iemand die mij gerust kan stellen dat het niet altijd zo blijft of een advies kan geven hoe ik haar dit kan afleren zonder haar te laten huilen??? Wij zijn pas 2.5jaar in nederland vanwege ons studie en kennen hier niet veel mensen met kinderden (bijna alle vrienden zijn medestudenten)om bij hun advies te vragen.. en bij cb zeggen ze niets anders dan laten huilen. alsvast bedankt voor jullie reacties.
Meid, hoezo FOUT??? Ik vind het hartstikke goed dat je je dochter niet hebt laten huilen, dat is hartstikke tegen de natuur in. Daarnaast heeft zij reflux en kan het zijn dat ze last heeft van zuur als ze plat ligt. Kun je wat specifiker beschrijven hoe je haar naar bed brengt enz, dan kunnen wij met jouw mee denken en kijken hoe je haar langzaam kunt leren om zelf in slaap te vallen (zonder huilen!).
Ik probeer steeds hetzelfde ritueeltje te doen voor ze naar bed gaat, eerst een schone luier, pyama aan, flesje, laten zakken, verhaaltje voorlezen en tussendoor steeds benoemen wat je aan het doen bent en dat ze bijna naar bed gaat. Als ik haar dan in bed leg krijgt ze er een knuffel (tutdoekje) bij en doe een muziekje aan. Meestal huilt ze maximaal 5 min. maar slaapt dan de hele nacht door.
bedankt voor jullie reacties.. Ik probeer ook dezelfde ritueel te doen. eerst een luier dan de knuffeltjes dag zeggen dan bed in aai over haar hoofje kusje op de voorhoofd.. maar als ze dan in bed ligt begint ze na paar minuten alweer te huilen. dan pak ik haar op en wieg haar in slaap. maar meestal doe ik haar niet in bed en wieg ik meteen in slaap en dan pas leg ik haar in bed en is ze over ongeveer 30 a 45 minuten weer wakker. ADI,, haar bedje hebben we aan de hoofdeinde al verhoogd.
Ik was ook altijd van het steeds maar troosten wiegen. Maar ik ben vorige week drastish geworden en heb haar laten huilen, Nu anderhalve week verder en ze valt zelf inslaap. Ook had zij de eerste maanden last van spugen. Nu stukken minder maar dat komt omdat ze ouder geworden is en meer zit en zelf boeren en zo kan laten. Het heeft me heel wat tranen en frustratie gekost maar het werkte. Ging afwassen of wat anders doen. O maar afgeleid te zijn ging wel na 10 kijken en weer kusje knuffel mobieltje pup en kussje en dag meisje. En het is dus gelukt. En het kan me niet veel schelen als andere het zielig vinden ben eerlijk had het veel eerder moeten doen. Dat zoet sappige van sommige krijg er de balen van. Ach maar ieder zijn keuze.s en nu is dit de mijne geworden. Heel veel succes met wat je gaat doen. Het belangrijkste is dat het uiteindelijk ook jouw tot nut dient en niet alleen die van de kleine.
Hoi, Allereerst wil ik je zeggen: niet teveel van het CB aantrekken . Doe wat jij denkt dat goed is, dat werkt volgens mij het allerbeste. Weet je zeker dat de reflux echt onder controle is? Ik zou dat eerst uitsluiten en dan verder kijken. Heeft ze een speentje? Dat kan ook wel helpen om haar in slaap te krijgen. Als je echt graag wilt dat ze zelf in slaap gaat vallen, dan moet je toch doorzetten, ben ik bang. Ik zou haar in bed leggen en dan erbij blijven zitten. Als ze gaat huilen, eerst in bed troosten. Gaat het van kwaad tot erger, dan even eruit halen en tot rust brengen (in de slaapkamer zelf) en dan toch weer in bed leggen. Of eventueel: samen in bed gaan liggen, maar haar niet wiegen. Succes en sterkte!
Owja, je moet wel op je eigen gevoel af gaan en je niet gek laten maken hoor, waar jij je het best bij voelt is ook het beste, dat merkt je kindje namelijk ook
Wow, shocking eerlijk gezegd. Zielig voor je kindje inderdaad, die leert nu dat wanneer ze huilt er niemand komt, en huilt zichzelf in slaap. Gelukkig voor mijn kinderen ben ik een zoetsappige muts. De enige manier van je kindje om te communiceren is door te huilen, hoe kun je zoiets negeren?? Ik dacht dat laten huilen uitgestorven was. Tja, je moet doen waar jij je goed bij voelt natuurlijk, al vraag ik mij af hoe iemand zich goed kan voelen door je baby te laten huilen.
Mamaa, je moet doen waar jij je goed bij voelt. Opvoeden is heel persoonlijk. Als het voor jou goed voelt om haar in slaap te wiegen, bij jou in bed te nemen, of op een andere manier te troosten dan moet je dat doen, daar is echt niets mis mee. Ik heb geen pasklaar antwoord verder voor je, ik heb geen ervaring met kindjes die als baby in hun eigen bed slapen, ik heb dus geen tips.
tot negen maanden ook gedaan. Daarna verranderd op een normale manier. En moet zeggen ben er gewoon blij mee. Heb af en toe ook wat pauze op de dag anders blijf je maar gaan. En s avonds na 20 u slaapt ze ook gelijk lekker nu en dat was anders. Maar ik hoef me niet te verdedigen maar weet gewoon dat het de beste manier voor mij uit eindelijk was.
. Nee, dat hoeft ook niet, opvoeden is persoonlijk. Juist daarom wilde ik even een tegengeluid geven om te laten weten dat jouw manier niet standaard hoeft te zijn, en ook zoetsappig best mag. 8)
Ik zal eerlijk zijn. Baal een beetje van mijn eigenzinnetje van dat zoet sappig waarom omdat ik het eigelijk ook altijd doe. Alleen van af vorige week iets veranderd in haar slaap patroon. Maar daar voor stond ik er ook altijd openvoor een deed ook het zelfde ook met de oudste maar was het gewoon echt helemaal zat ze wilden niks meer. Niet naast me niet dit niet dat dan ga je wel eens wat anders uitproberen met dit alsresultaat. En ben gewoon blij dat ze voor al in de avond zonder te huilen lekker gaat slapen en we neit met een baby op zitten tot 22 u bijvoorbeeld dan heb je ook nog iets aan je avond. Maar moet ook zeggen tijdens het schijven werd dochterlief al weer wakker van een kort middag dutje. Denk eerder een baal moment voor mij Snappie.
Jawel. Ik had deze reaktie gewoon niet verwacht. Ik ben queen van de zoetsappigheid, dus ik voelde mij aangesproken om te reageren Sorry voor de bitse reaktie. Tact is niet mijn sterkste kant vrees ik.
Hier ook een zoetsappige mama. TS, ik vind het ongelooflijk dat je van een officiële instantie het serieuze advies krijgt om je kindje maar te laten huilen. Persoonlijk geloof ik dat dit ongezond is en dat je je kindje er alleen maar mee aanleert dat mama toch niet komt als ze verdrietig is. En zéker als je kindje gewoon pijn heeft, is dit absoluut 'not done', vind ik. Maar dat neemt niet weg dat het voor jou stilaan té zwaar wordt om haar te wiegen. Kan ik goed begrijpen, ik kan mijn zoon ook niet langer dan enkele minuten op m'n arm houden. Zou misschien een draagdoek of ergocarrier geen oplossing voor je kunnen zijn? Of helpt het als je bij haar gaat liggen ipv haar te wiegen?
Het is al goed. Bij deze neem ik mijn woorden terug over zoetsappig. En tik op een ander moment als ik niet eens baal van dochtertje lief haha. Zo als nu nu ligt ze heerlijk te slapen. En ik ook hihi van vermoeidheid haast van af vanmorgen 5 uur. Hihh.
Hallo mama's bedankt allemaal voor jullie reacties. Sorry voor mijn late reactie maar had geen internet. Ik word door sommigen als gek verklaard. krijg reacties zoals ''Het is niet goed voor je baby als ze niet uitzichzelf kan slapen'' ''je verwent haar te veel'' enz enz.. Ik ben nog maar jong en heb niet veel levenservaring en laat mij veel wijsmaken wat betreft moederschap(( Maar blijkbaar ben ik niet de enige ''Allistair'' zij wil geen speentje die spuugt ze uit. En voor reflux krijgt zij nexium om het wat minder zuur te maken. Eerst had ze andere medicijn (weet de naam niet meer) maar daar reageerde ze niet goed op. Ze heeft er alleen last van als ze veel huilt dan komt het terug het is niet zuur denk ik maar vindt ze wel vervelend dat het terug komt. ''Elke1984'' draagdoek of ergocarrier is wel handig had niet eens aan gedacht. ik zal het zeker kopen en proberen. in bed troosten en niet wiegen heb ik wel geprobeerd maar toen de tijd niet gelukt. denk toch dat ik niet geduldig mee ben geweest en heb te snel opgegeven. misschien ongv. een week of 2 de tijd moet nemen. "Pnirmal" Ik snap jou heel goed als je zegt dat je helemaal zat was. dat heb ik ook wel soms.. na 45 minuten wiegen leg ik haar in heb en is ze ongeveer over 15 minuten weet wakker.. dan is het wel te begrijpen dat je zat wordt. het is alleen dat ik haar niet wil laten huilen...
Ik krijg mijn zoontje ook niet altijd direct getroost en dat hoeft ook niet. Ik vind het belangrijk dat hij weet dat hij màg huilen maar ik vind het even belangrijk dat hij dit nooit alleen hoeft te doen. Ik hou hem dan gewoon vast en laat hem uithuilen terwijl ik hem vasthoud en wat neurie ofzo... Voor tips over dragen met een draagdoek of ergocarrier zou je eens op het dragen en voeden forum kunnen kijken. Je kan er ook 2e-hands draagdoeken kopen.