Hoe gevoelig is de Midstreamtest??

Discussion in 'Zwanger worden' started by -, Jun 17, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

:eek: Hallo ik heb via de webwinkel die MIdstreamtesten besteld. Weet iemand of dat die gevoeliger zouden kunnen zijn dan de Aphothekers testen? het is een gevoelig heid van dacht ik 25. Die van claerbleu is 50 dacht ik zijn die dan gevoeliger ik snap er niet veel van. Deze kun je 4 dagen voor de verwachtte menstruatie doen. Ik ga morgen testen dus ja :D vandaar ;) Er zit nogal veel verschil in of valt dat mee?
    :rolleyes: De gevoeligheid daar gaat het om.
    groeten jennie72 ;)

2. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik zou het niet weten, maar in ieder geval succes morgen!

3. Niet meer actief

Dank je Ooievaar. Vanacht niet zo lekker slapen denk ik. Op van de zenuwen. :) we gaan het gewoon zien. Ik doe een schietgebedje.
    Voor mijn zelf dan hahaha ;)
    groeten jennie72

4. Monika

Monika VIP lid

Aug 12, 2005
    8,246
    72
    48
    Female
    Thuishulp
    Landgraaf
    Volgens mij zijn bijna alle testen even gevoelig.

Succes met testen morgen!

5. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    en met 6 dagen overtijd moet er zowiezo wel wat duidelijk worden!

succes Jennie!

6. Lad

Lad Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,755
    1
    0
    succes! ik ben ook 6 dagen overtijd maar de cb test die ik gister deed was negatief heb hem wel tegen de avond gedaan maar dat maakt niet uit tog?

7. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    En en en en en Jennie?????

Volgens mij zijn idd alle testen ongeveer even gevoelig.
    Ook als testen in principe 4 dagen voor je NOD al te gebruiken zijn, zelfs dan raden ze ja aan te wachten tot 1 dag na je NOD.

Maarre jij bent 6 dagen overtijd, dus als je zwanger bent zou je het nu toch wel eens moeten zien dacht ik zo........... :D

Laat je weten hoe het gegaan is??

8. Ayla

Ayla Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    1,049
    0
    0
    Ik vind persoonlijk de midstreamtest beter dan de cb. De cb geeft vaan nog een te vage uitslag en de midstream heb ik nu al bij 4 zwangerschappen voor mn nod gebruikt en alle keren was er geen twijfel mogelijk! Heb ook met cb getest en toen kreeg ik een vaag bijna met het oog niet te zien streepje. Dus mijn stem heeft de Midstream.

En hoe was de uitslag meid??

9. Monika

Monika VIP lid

Aug 12, 2005
    8,246
    72
    48
    Female
    Thuishulp
    Landgraaf
    Dat maakt zeker wel uit Ladyrast.
    In ochtendurine is het hormoon meer geconcentreerd.
    's Avonds heb je gegeten en gedronken van te voren en dan kan de test negatief zijn, terwijl je toch zwanger kan zijn.

10. Monika

Monika VIP lid

Aug 12, 2005
    8,246
    72
    48
    Female
    Thuishulp
    Landgraaf
    En Jennie, wat was de uitslag??

11. Lad

Lad Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,755
    1
    0
    ja ben nu ook benieuwd naar de uitslag!!!

12. Niet meer actief

hallo dames.Ik heb hem vanmorgen gedaan. Ik was erg slaapdronken. Ik heb toch het idee dat mijn banner niet helemal klopt. Er was weer een vaag streepje te zien. Ik ben ook nog steeds niet ongie. :eek: Ik vind het nog wat moeillijk en weet niet goed wat ik er van moet denken. Want als mijn banner niet helemaal klopt zou ik nog te vroeg zijn met testen. Ik reken zelf vanaf afgelopen woensdag om safe te zitten. Dus dat zijn 4 dagen overtijd en geen 7. hET KAN DUS NOG ALLE KANTEN OP :(: :(: :(:
    Ik doe er volgende week nog een maar dan van clear bleu. Er zit wel degelijk verschil in gevoelig heid. Want ik heb die helpdesk ervan gebeld,clear bleu heeft een gevoeligheid van50. En deze van midstream 25 :rolleyes: Het is lastig maar zal nog steeds moeten afwachten, helaas ik probeer het los telaten. :( groeten jennie72

13. san78

san78 Fanatiek lid

Mar 14, 2006
    1,172
    0
    0
    assen
    ja wat is de uitslag meid. ben zo benieuwd.

liefs san.

14. Lad

Lad Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,755
    1
    0
    oo spannend zeg!! ik reken voor mezelf ook vanaf woensdag! en ben ook nog niet ongi ik wacht ook nog een paar dagen voorde volgende test.. ik duim voor je!!!

15. Niet meer actief

Hai ladycrast.We lopen gelijk op. Maar de teleurstelling overheerst een beetje. Ik had echt even mijn man nodig net :cry: ik begrijp er niets meer van. Maar het komt goed moet wel. Laat me dan gewoon ongie worden,dan ben je van het gezeur af. We gaan maar gewoon op naar de vvolgende ronde denk ik. Ik trek het me veelste veel aan,omdat de wens zo groot is. :cry: ik weet het evn niet meer ik wens jou veel succes er mee. Ik moet het loslaten want anders ga ik er aan onder door. iK ben gewoon een beetje sad,verdrietig. Maar goed kop op zei mijn moeder vanmorgen,dus dat doen we dan ook. :D
    groeten jennie72

16. Lad

Lad Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,755
    1
    0
    ja is echt klote he! ik wil het ook te graag! probeer iets anders te gaan doen zodat je gedachten er even niet bij zijn.. en we zien volgende week wel weer! succes!

17. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,275
    2,978
    113
    Hoi Jennie72,

Alle zwangerschapstesten werken op dezelfde manier:

De test detecteert het zwangerschapshormoon hCG in je urine. Dit hormoon is aanwezig vanaf ongeveer 1 week na de conceptie en verdubbelt elke 2 a 3 dagen. Op de 1e dag van de gemiste menstruatie (ongeveer 2 weken na conceptie) is dit gestegen tot boven 100 mU/l. De piek ligt bij 10 - 12 weken tussen 30.000 en 200.000 mU/l.

De meeste zwangerschapstesten hebben een gevoeligheid van 20 mU/l en kunnen al een paar dagen voor de verwachte menstruatie worden uitgevoerd. Het is afhankelijk van het hCG-gehalte in je urine of de test hCG kan waarnemen op dat moment, daarom is het aan te raden de test uit te voeren vanaf de eerste dag van je gemiste menstruatie met ochtendurine. Naarmate je langer wacht wordt de concentratie hCG in je urine steeds hoger en kun je de test op elk moment van de dag uitvoeren om een positief resultaat te krijgen.

De reden dat de ene test duurder is dan de andere is vaak het uiterlijk en het merk van de test.

Groetjes,
    Lotte

18. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,632
    0
    0
    hutje op de hei
    heel veel succes als je weer gaat testen

ik duim voor je

19. Ayla

Ayla Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    1,049
    0
    0
    Euhm een streep is een streep hoor.... dus vage streep= ....... !!!! ;)

20. Niet meer actief

Hallo Ayla. Denk je? ik weet het niet. Waarom bij mij die twijfel er zo zit.
    Misschien wil ik het wel te graag. ;) En wil ik een heel duidelijk streepje zien en mijn man ook. :D Ik ga volgende week weer testen op Woensdag of zo maar dan met clear-bleu. Ik kan alleen maar hopen dat het dan goed zit want die twijfel word ik erg onzeker. Laat me dan gewoon ongie worden dan weet ik tenminsten waar ik aan toe ben. :rolleyes:
    Misschien denk ik wel waarom zou mij dat gegunt worden zoiets moois en speciaals?snap je. :( Er moet een reden zijn dat ik nog steeds niet ongie ben. :(: :(: :(: groeten jennie72

Share This Page