hey dames, hoe zorg ik er voor dat ik gevonden word op google?? heb een web winkel (mag denk ik niet zeggen waarin ?) en nu tik ik dus mijn trefwoorden in maar dan komt google dus niet met mijn site ?? heeft iemand tips hoe ik dit het beste aan kan pakken ?? heb mij alwel aangemeld bij google. alvast bedankt !!
hey Engeltje, Dat is helaas niet zo eenvoudig. Er zijn bedrijven die dit voor je kunnen regelen maar zijn uiteraard ontzettend duur (paar duizend euro). Search Engine Optimizing (SEO) heet het. Verder is aanmelden bij google altijd wel handig maar zolang je niet de enige bent in je branche zul je er niet heel veel aan hebben. Succes
Je kan je gewoon aanmelden bij google en dan wordt je sowieso gevonden als mensen op bepaalde zoektermen zoeken. Verder hier en daar op sites reclame maken, pikt google ook weer op
Inderdaad, webdevelopment bedrijven, of bedrijven die zich puur richten op SEO kunnen hierbij helpen. Zij richten zich op de factoren die de Google crawler (soort zoekrobotje die automatisch en regelmatig alle websites inventariseert) gebruikt om je website te beoordelen op indexeerbaarheid, dat bepaalt hoe hoog je in de zoekresultaten verschijnt. Meer info kan je hier vinden: Webmaster Guidelines - Webmaster Tools Help Succes!
Zorg dat je links krijgt op andere pagina's die met jouw site te maken hebben. Als je meer links hebt, kan google je beter oppikken. Je kunt hierbij ook denken aan startpagina's, daar zijn er heel veel verschillende van. Meld je ook aan bij verschillende zoekmachines. Je hebt ook veel webwinkels en sites die aan linkruil doen, dan krijg jij een link op hun site in ruil voor een link op jouw site. Verder kun je met google addwords zorgen dat je met bepaalde woorden sowieso in de lijst komt. Je moet dan per klik betalen. Bij sommige providers krijg je een coupon om daarvan gebruik te maken (bij one.com bijvoorbeeld) maar je kunt natuurlijk ook zelf geld daarvoor gebruiken. Daarnaast kan het ook helpen om in je websitecode zelf bij description een goede, zeer compacte beschrijving van je site te maken waarin je zoekwoorden gebruikt. Deze tekst wordt gebruikt door zoekmachines om je site te indexeren (zeg maar in de zoekmachine te stoppen). Verder: gebruik sociale media. Dus open een twitteraccount en begin te twitteren over je site en volg andere twitteraars die interessant zijn voor je site. Maak een hyvespagina aan voor je site en maak een facebookpagina aan. Zet op je site ook links naar deze dingen zodat klanten je kunnen volgen. Hoop dat je hier een beetje mee vooruit komt! ps: ben wel benieuwd naar je site Misschien kun je me de link pben?
al veel info zeg super bedankt allemaal hier kan ik weer mee aan de slag ! tips blijven natuurlijk welkom !! @ rosao je hebt pb !
Google Adwords, je moet er wel voor betalen, maar het is ideaal. Ook kan je zien waarop men (het meest) zoekt als ze je vinden. Beste is ook om je website in HTLM te hebben, want google zoekt dan naar de woorden op je website. Als je een site in Flash hebt, dan heb je ahw een plaatje, en daarin kan google geen woorden vinden. Misschien ook makkelijk om een pagina aan te maken op je website waarin je in dezelfde kleur als je achtergrond (dus feitelijk onzichtbaar) allemaal zoek/trefwoorden typt. Jij en je bezoekers zien deze niet, maar google vindt ze wel.