Omdat er natuurlijk straks eens een fles afmoet en we dan een redelijke periode moeten overbruggen heb ik gekeken naar tussendoortjes voor ons nu ruim 8 maanden oude dochtertje. Ik kwam uit op koekjes van Goodies, we hebben de volkoren koekjes en de rijstwafeltjes. Beide vindt ze erg lekker! Maar hoe gezond zijn deze koekjes? Zijn ze wel geschikt om dagelijks te geven of kan dat beter niet? En wat is dan een beter alternatief?
Hier ook vaak crackers of soepstengels, kreeg van het cb de tip om ook eens een korst te geven of gewoon een halve krentebol of zo als tussendoortje
Krentenbol? Bijzondere tip.... witmeel, suikers.... Dan zijn die goodieskoekjes handiger. Die bevatten geen suiker toch, meen ik me te herinneren?
Goodies werden mij aangeraden door de logopediste van mijn zoontje. Omdat ze goed te hanteren zijn. Ik denk dat dit niet heel ongezonde tussendoortjes zijn. Ontdek Organix Goodies | Organix Netherlands
haha dat is wel grappig, wij noemen ze voor de grap wel eens praatkoekjes omdat mijn dochtertje vrolijk begint te brabbelen als ze op zo'n koekje sabbelt ik vind het voordeel vooral dat de koekjes meteen zacht worden als ze erop sabbelt, dus nauwelijks gevaar als er eens een groter stuk afbreekt. Maar zal volgende week op het cb ook navragen of het wel verstandig is zo'n koekje dagelijks te geven.
Goodies heten toch zo omdat er geen baddies in zitten? Geen kleurstoffen, geen suikers etc, dus ik gaf de wortelchips nog wel eens, en de rijstcrackers vond ze ook wel lekker. Die fruitstengeldingen zijn verschikkelijk, als die nat worden is het een kleverige zooi.
Gezond weet ik niet, maar echt ongezond zijn ze zeker niet! Wij gaven dan fruit, broodkorsten die ze tussen de middag liet liggen ( Erg geslaagd voor op de fiets te eten! ) rijstwafels, soepstengels of idd goodies.
Goodies is een beter alternatief dan andere koekjes, maar vergis je niet: er zit og steeds druivensuiker in. Even wat er in alphabetkoekjes zit: 29% vokoren tarwemeel 29% tarwemeel (dus gewoon witmeel) 25% druivensapconcentraat En voor de rest in mindere mate palmolie, zonnebloemolie, volkoren havervlokken, zonnebloempitten, krenten, rijsmiddel. Hier geef ik ze wel aan zoon, maar zie ze wel gewoon als koek. Dus niet te veel en niet te vaak. Zoals gezegd zijn er ook andere dingen die je kan geven: volkoren soepstengel, cracker, stukjes appel (wekt ook nog eens de eetlust op)
Als tussendoortje geef ik: rijstewafels, zilvervlies (evt met boter) en af en toe een van Goodies volkoren soepstengel volkoren cracotte met boter fruit na 1 jaar ook wel eens gedroogd fruit (rozijntjes, abrikoos, pruim) mini tomaatjes, stukjes komkommer héél soms Goodies chips omdat de oma's het weer eens hebben meegenomen en ik weggoooien zonde vind Fruitreepje Een koekje geef ik als alternatief voor het ongezonde koekje wat wij bij bezoek bij de koffie nemen.
Goodies kaas-chippies soepstengel cracotte rozijntjes rijstwafels Dat geven wij voornamelijk, de koekjes wel eens gekocht van goodies, maar daar moet hij toch echt niets van hebben... Die knijpfruitzakjes zijn ook een hit hier (vooral als we buiten zijn is het ook nog eens super handig) Normaal fruit werkt ook, alleen wel in stukjes gesneden
Mijn moeder koopt ze, die Goodies koekjes, omdat ze weet dat ik niet wil dat de kleine suiker krijgt en ze wil toch wat geven... Er zit in ieder geval geen geraffineerde suiker in, alleen druivensapconcentraat. Ik vind het goed als hij die krijgt (circa een keer per 2 weken), maar ik beschouw het als snoep en niet als gezond tussendoortje. M'n schoonmoe had vandaag van die fruitrepen van Nestlé, daar zat wel wat maltodextrine (zit ook in opvolgmelk) maar verder viel het erg mee. M'n kind wist niet hoe gauw hij het op moest eten, zo lekker vond hij het. Dus misschien is dat ook nog een idee.