Ik moet zo naar het CB. Mijn dochter van 6 weken heeft in haar naceltje een kleine uitstulping en daardoor is het nog steeds niet droog en blijft er een soort wondvocht uit komen. Is het echt nodig om aan te stippen of kan het ook nog vanzelf beter worden? Iemand ervaring?
Gewoon even laten doen. Heb het destijds ook bij oudste dochter laten doen en 1x was voldoende. Ze voelen er niks van en ziet er een stuk frisser uit.
Gewoon laten doen voelen ze niets van. Het voelt hooguit wat koud aan, meer niet. Onze jongste had het en later heeft hij een operatie gehad waar uit de wond wild vlees kwam. Mochten kiezen om het elke keer in het ziekenhuis te laten aanstippen tot het weg was of zelf thuis eerst eens proberen. We hebben gekozen voor zelf thuis doen en, behalve dat het in de houdgreep vasthouden was om er goed bij te kunnen, kon dat ook prima. Nu zie je alleen nog maar het litteken zelf.
Mijn dochtertje had hetzelfde, heb het in eerste instantie 4 maal daags moeten aanstippen met eosine zou dit niet werken moest het bij de huisarts, gelukkig hielp hier de eosine na een tijdje en was het niet meer nodig om naar de huisarts te gaan ervoor
Gewoon laten aanstippen, stelt niets voor. Wel goed een pleister of gaasje eroverheen, het geeft namelijk af en gaat er niet meer uit in de was (als het zilvernitraat is).
Hier ook aangestipt. Werkt perfect. Ik zou het zeker laten doen. Het is een stukje wild vlees. Als het niet (snel) dicht gaat groeit het alleen maar door en dat kan echt lelijk worden.
Gewoon aanstippen. Ik kreeg een zilverstiftje van de huisarts en deed het gewoon zelf. Na een paar keer was het niet meer nodig. Doet ook helemaal geen pijn bij je baby.
Bij onze kleine ook gebeurd. Vervelend omdat hij werd vastgehouden en het aanstippen gewoon gedaan werd zonder te vragen en uit te leggen. Het aanstippen zelf stelde inderdaad niets voor en heeft in een keer gewerkt.
Onze dochter (2 mnd) heeft ook een uitstulping op d'r navel doordat de navel niet in z'n geheel was afgevallen. Het cb geeft aan dat de navel maar 1 keer per week mag worden aangestipt met zilvernitraat. Dit is tot nu toe dan ook elke week gedaan maar is nog steeds niet klaar. Blijft maar vochtig en wat bloeden.. Las bij iemand dat er een operatie voor gedaan is? Mag ik vragen waarom? Ik heb gevraagd of er niks anders aan gedaan kan worden behalve het aanstippen en de arts gaf aan van niet. Vind het erg lang duren voordat het weg is, het blijkt erg hardnekkig zei zij.
Hier ook 1x aan laten stippen bij het cb. Stelt niet veel voor. Dl gaf geen kik en het ziet er een stuk netter uit.
Als aanstippen niet helpt, dan is operatie idd de enige optie. Al klinkt dat natuurlijk zwaarder dan dat het is.
Afgelopen donderdag ook laten aanstippen ivm een klein granuloom. Maar hoe verzorg je de navel nu verder? Met steriel gaasje en wat water schoonvegen of verdwijnt die grijze zooi vanzelf?
Niet afdekken. Grijze prut verdwijnt vanzelf, al kan het wel erg lang duren. Bij m'n zoontje heb ik na een tijd toch voorzichtig met een wattenstaafje wat weg proberen te halen. Maar echt pas na een aantal weken, als het zeker goed geheeld is.