Hier hebben we 1 keer met Mr K de plaatjes doorgekeken, dit omdat meneer een ijzersterk geheugen heeft en dan dus precies onthoudt welk plaatje waar staat. Hier ook wat verwarring over wat een plaatje nu eigenlijk uitbeelde, zo was het paard bij hem een hond (of het was andersom) en de fluitketel was een pan (ja welk kind ziet er tegenwoordig nog een fluitketel) De verpleegkundige was zo handig om elke keer hetzelfde plaatje aan te wijzen alleen dan steeds kleiner. Daardoor raakte Mr K geirriteerd en reageerde nogal bozig door te zeggen "Jaha dat heb ik toch al gezegd dat is een hond !" Wat veel leuker was dat ik de week erop naar de opticien moest voor controle en daar mocht hij dus in de echte stoel met een plaat met letters (ligt veel dichter bij zijn belevingswereld dan plaatjes) en hij zonder problemen het rijtje letters opnoemde en dat was dus het rijtje van 110 %.
Ik moet ook terug naar naar t cb om een nieuwe oogtest te doen. Mijn dochter is 3 en de laatste keer dat we daar waren kregen we plots te horen dat ze een oogtest moest doen. Geen probleem allleen als ik t eerder wist had ik thuis ff met haar geofend en haar voorbereid. Ze kon wel veel plaatjes zien maar soms riep ze " ik weet t niet" terwijl ze de andere plaatjes van dezelfde grootte wel zag. Dit deed ze ook bij de plaatjes die wat kleiner waren. Dus moeten we teug komen om t opnieuw te doen. K hoop dat er niets met haar oogjes is.
Ik heb vanmiddag even bij een vriendinnetje in haar groene boekje gekeken en daar staat helemaal niks in wanneer zo'n ogentest plaatsvindt. Wel het schema van de inentingen.