schoenen in wasmachine?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door claudia2008, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    Hoi! Even een vraagje aan jullie;

mijn dochter heeft een paar sportschoenen met veters van het merk Twins, ze zijn overwegend wit dus snel vies. Nu wil ik ze graag wassen in de wasmachine, wie heeft daar ervaring mee? en kunnen ze daarna ook in de droger?

alvast bedankt!

Groetjes,

Claudia

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij hebben op de wasmachine een programma voor schoenen ;) . Drogen zou ik gewoon buiten doen, eventueel met wat (kranten)papier er in.

3. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou ze zeker niet in de droger doen, de wasmachine zou ik dan op een wolprogramma ofzo doen.

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

#4 Sensea, 6 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 apr 2011
    wij doen de sportschoenen van de 2 pubers hier altijd gewoon in de wasmachine en dan zet ik ze op de verwarming. mijn jongste heeft nog geen sportschoenen maar zou het anders denk ik wel doen.bij de andere gaat het ook altijd goed.ik stop ze altijd bij een jas ofzo. dat het niet zo ontzettend rammeld en gewoon op 30 graden.

ik heb laatst zelfs de voetbalschoenen van mijn dochter erin gedaan. die hadden op zo'n kleiknollenveld gespeeld en ik kreeg ze met een doek niet fatsoenlijk meer. ze wilde ze zo toch niet meer aan dus ik denk ik gooi ze d'r in we zien wel. zelfs die kwamen er spik en span uit en dat is toch ook geen stof.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Twins? Die zijn leer van buiten en binnen, die stop je toch niet in de wasmachine? Gewoon met een vochtig doekje doen en dan met witte schoensmeer ofzo!

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik doe de (stoffen) sneakers van mijn zoon gewoon in de wasmachine, op het fijnwasprogramma (30 graden). Daarna schuin tegen de muur zetten en laten drogen. Niet in de droger doen.
    De nikes van mijn vriend doe ik ook wel eens in de wasmachine...die zijn van stof en leer. Is tot nu toe altijd goed gegaan. Compleet leren schoenen zou ik niet in de wasmachine doen.

7. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    ik was regelmatig de schoenen van mijn zoontje, gewoon bij de bonte was op 40 soms 60graden. Wat papier erin of op de verwarming. Gebeurt nooit niks mee ;) ze worden wel heel mooi schoon

8. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Die fout maak ik dus altijd, ik stop ze wél in de droger. Achteraf problemen natuurlijk, want dan kan hij er niet meer goed in.

Het wassen is geen enkel probleem, kan je zeker doen, maar zoals de meesten hier zeggen, op de verwarming drogen met krantenpapier of zoiets erin. ;)

9. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Misschien een tip voor als je schoenen in de wasmachine doet, stop ze in een kussensloop en als het even kan met wat badhandoeken (of beddengoed oid), dit om te voorkomen dat je wastrommel kapot rammelt.

Schoenen nooit in de droger doen, 1 ze worden er erg lelijk van en 2 de kans dat ze na een droog ronde niet meer passen is groot.

Hier gaan de schoenen elke 2 maanden in de wasmachine, op leren schoenen na natuurlijk die mogen niet de wasmachine in ;).

Deel Deze Pagina