Dreumes eet niet meer

Discussie in 'Voeding' gestart door Janne263, 17 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janne263

Janne263 Lid

5 feb 2011
    54
    0
    0
    Mijn zoontje is 20 maanden en at altijd goed. Ik maakte zelf fruit en groentehapjes. Na het introduceren van vlees en aardappels e.d. Eerst nog gepureerd, daarna ook steeds meer 'stukjes'. Maar inmiddels is het al dik 2 maanden drama. Zelfs mandarijntjes en aardbeien die hij eerst heerlijk vond krijg ik er nu niet meer in. Hij heeft al in geen tijden meer gewoon avondeten gehad. Brood, pannenkoeken, wentelteefjes gaan wel, maar groente en fruit ho maar. Enige wat ik er nog in krijg is soep in een fles en smoothies, zelfs met bijv. Spinazie of andijvie dus ik probeer er zo maar wat in te krijgen. Maar leuk is het allang niet meer aan tafel. En ik snap het ook niet. Ben zelf een echte groente en fruit eter en hij vond ook echt de meeste hapjes lekker. Ook vlees, vis, pasta. Maar nu dus, niks meer, ook niet als ik het pureer. Toetje krijgt hij wel. Wat heb ik in vredesnaam fout gedaan? Zijn er boeken over dit probleem of een goede site? Ik wil geen patat kind.

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Geef je hem nu nog steeds prakjes?? En voer je hem nog??
    Zet hem anders gewoon een bord voor met hetzelfde als jullie: aardappels, vlees en groenten. Laat maar zelf eten en proeven.
    Overigens ook met pastagerechten en zo (penne of fusili, kunnen ze gemakkelijk zelf pakken en eten)

Ieder kind heeft rond die leeftijd wel een fase dat het eten slecht(er) gaat. En bij de een duurt die fase een heel stuk langer als bij de ander!
    Het beste is om er niet te veel aandacht aan te besteden...
    We hebben hier als 'regel': wij bepalen wat er gegeten wordt en zij bepaald hoeveel ze er van eet.
    Spelen = klaar
    Op de grond gooien = klaar

Je kunt in de tussentijd bijv wel dagelijks een vitaminepil geven (optimax of zo). Zijn kleine beertjes met een smaakje...
    Of zet 's morgens of 's middags gewoon een bordje met fruit/tomaatjes/komkommer/paprikareepjes op tafel en eet er zelf ook lekker van mee (maakt het interessant).

Probeer je er niet te druk over te maken (is makkelijk gezegd, weet ik), is weer een fase...
    Krijgt hij trouwens geen kiesjes of zo? Was hier in ieder geval altijd reden om slechter te eten...

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Krijgt hij geen tanden? Hier staat dat gegarandeerd voor een week slecht tot niet eten.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn dochter kreeg geen prakjes, at tot een jaar alles zelf, gekruid en met veel plezier. Ze eet nu echt al sinds februari geen ander avond eten als vlees, gebakken aardappels, maïskorrels.. Geen rijst, pasta, groenten, soep. Niks. Je doet er helaas niets aan. Ze moet 1 hapje proeven en eet ook echt niet meer als 1 hap, met veel protest.

5. adi

adi Niet meer actief

Misschien is een stomme vraag, maar wat bedoel je met soep in een fles?

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier soms ook amper avondeten. Dan heeft hij overdag veel gegeten, vindt hij het niet lekker, krijgt hij kiezen of werkt op een poepbroek ;)
    Hij krijgt hier gewoon wat wij eten. Ik maak geen aparte dingen. Wel geef ik een vitaminetablet .
    Ik neem aan dat je geen flessen meer geeft toch?

7. Janne263

Janne263 Lid

5 feb 2011
    54
    0
    0
    Hij at al heel goed zelf, ook stukjes, aardappels, wortels etc
    Eerst met zijn handjes later ook met vork of lepel. Nu doet hij niks anders dan gooien met het eten, helemaal als ik hem een lepel geef. Soep in een bord word zo overboord gekiept, dus doe ik het maar in een beker of fles dan gaat het wel op...

Dingen die hij altijd lekker vond zoals een stuk appel, komkommer, paprika wordt nu als vergif gezien. Ik word er zo langzamerhand behoorlijk flauw van.

Tanden heeft hij allemaal al, moeten alleen nog wat kiezen komen maar dat is het volgens mij niet.

Ik laat hem ook helpen met koken, vind ie geweldig maar eten ho maar. En hij krijgt weinig tot niks tussendoor, als hij zijn fruit niet eet jammer dan. Maar hij gaat er niet echt beter van eten...

Deel Deze Pagina