Ervaringen (water)bevalling Diakonessenhuis Utrecht of St Antonius Nieuwegein

Discussie in 'De bevalling' gestart door itakepictures, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Hoi allemaal, heeft iemand hier toevallig ervaring met een waterbevalling/badbevalling in het Diakonessenhuis/Geboortecentrum Utrecht of het St Antonius/Alnatal in Nieuwegein? Vanwege onze woonsituatie (4 hoog zonder lift) mag ik waarschijnlijk niet thuis bevallen maar de verloskundige vertelde wel dat je op deze 2 locaties ook in bad zou kunnen bevallen of je eigen bevalbad mee kunt nemen. Heeft iemand toevallig ervaring hiermee? Ben erg benieuwd hoe het is 'bevallen'

2. Anouk89

Anouk89 Actief lid

15 jun 2014
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    (Nog) geen ervaring mee. Maar wel paar weken geleden rondleiding gehad bij Al Natal Nieuwegein. Ze hebben een 1-persoonsbad voor de hele afdeling. Ik heb er nog kort naar gevraagd. De vrouw van de rondleiding zei dat deze meestal wel vrij is en dat er niet veel gebruik van gemaakt wordt. Maar dat het je uiteraard vrij staat wat je doet!

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen!

3. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Geen ervaring maar in het Diak hebben ze maar 1 bad staan, gezien en gehoord bij de rondleiding. Dus ik zou dan wel kijken of je voor de zekerheid er misschien zelf een mee kunt nemen.
    Ik ben ook niet bevallen in het Antonius maar heb wel slechte ervaringen met dat ziekenhuis, ze hebben grove fouten gemaakt waardoor mijn moeder op de IC is beland dus ik zou daar voor geen goud heen gaan maar de verloskunde afdeling zou natuurlijk wel goed kunnen zijn.

4. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

@Fiora een bevalbad meenemen naar het geboortecentrum van het Diak mag volgens mij vk sowieso, dus dat zou wel een oplossing zijn als ik persé in bad wil bevallen en niet het risico wil lopen dat het ene bad bezet is :)

St Antonius heb ik ook 1 heel slechte ervaring over gehoord, was ook niet op de afdeling verloskunde maar dat blijft wel in je hoofd hangen.

5. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Mijn schoonzusje heeft trouwens wel een positieve bevallingservaring met het Diakonesse en die gaat er nu met de tweede ook weer bevallen. Alleen dus geen badbevallingservaring maar ze vond het geboortehuis erg prettig en toen ze toch een ruggenprik wilde werd ze gewoon naar de medische verloskunde afdeling gebracht en had ze een kamer voor haar alleen waar haar man ook gewoon mocht blijven slapen.

6. Victoire

Victoire Bekend lid

29 mrt 2014
    603
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ben in augustus 2012 Antonius bevallen, was vreselijke zware bevalling maar daardoor weet ik zeker: het is een prima ziekenhuis om je kindje op de wereld te zetten met goede vk, goede gyn, bad op afdeling, couveuses, etc! En dus ga ik deze baby eind augustus daar ook weer ter wereld brengen!

Je kunt je online inschrijven voor een rondleiding op de afdeling, trouwens, dat is erg informatief (alnatal.nl geloof ik? ). Succes meis!

Deel Deze Pagina