Ik ben benieuwd hoe jullie het hebben geregeld voor jullie oudere kindjes toen je moest bevallen. Bijvoorbeeld, stel je kind ligt lekker te slapen en de bevalling begint, haal je je kindje dan uit bed en breng je weg ( je partner in dat geval) of laat je het liggen en hoop je dat het n iet wakker wordt tijdens de bevalling. Dat is eigenlijk het enige wat me onrustig maakt, hoe en waar begint het, en waar is mijn dochter op dat moment.
Als ze hier slaapt, laten we haar slapen. Als ze hier wakker wordt, brengt of mijn man haar naar de gastouder of die komt haar hier ophalen als m'n man niet meer weg mag. Mocht er geen tijd meer voor zijn, zij het zo en is ze erbij.
Wij zitten met precies dezelfde vraag. Overdag is er geen probleem, dan halen mijn ouders haar gewoon op. Maar de nacht vind ik wel lastig. Vooral omdat Manlief niet voor de oudste wil zorgen als de baby geboren wordt. Ook een oppas (mijn ouders?) in huis vind ik niet fijn omdat ik,als ik thuis kan bevallen, beneden in de woonkamer moet bevallen. Dan kan diegene niet naar beneden. En we hebben een heel gehorig huis en dat vind ik ook niet echt fijn. Zoals je leest heb ik geen oplossing, maar ik ga dit wel even volgen. Hopelijk heeft iemand de gouden tip!
Bij ons begon het 's nachts om 1 uur. De vk kwam om 3 uur en zei dat we naar het z'huis mochten (wilde ik graag). M'n moeder gebeld en die is naar ons toe gekomen. Binnen 10 min konden wij weg. Om 7.15 kwamen we weer thuis met onze tweede frummel en de oudste sliep nog Hij had dus niet eens gemerkt dat we weg waren geweest. Hef gekke was natuurlijk wel dat er opeens n baby was... (maar die zag hij in eerste instantie niet eens, hij had alleen maar oog voor z'n kado ) Voor overdagzou m'n moeder ook komen trouwens... Hopelijk gaaf het nu weer zo soepel!
Bij de eerste wee hebben de ouders van mijn vriend haar opgehaald. Ik twijfelde toen nog of we haar niet moesten laten slapen. Het was 23:00 uur. Maar mijn vriend was heel resoluut, gelukkig!! Het kan je tegen werken in je bevalling, hoeft natuurlijk niet, maar dat is denk ik afhankelijk van je karakter. Verder was er bij mijn bevalling vanwege de snelheid redelijk wat bedrijvigheid in huis. Alles moest snel klaar gezet worden. Badkamer kraan uit en aan, trappen op en af lopen door vriend en Kraamhulp. Groot licht aan, gepraat, wc door trekken. Ditvalles vond ik geen probleem.Ik hoefde me geen zorgen te maken dat m'n dochtertje wakker werd op moment supreme en dat mijn vriend net bij me was.
Ik moet in het ziekenhuis bevallen.. Hebben met schoonouders afgesproken dat als het s nachts of ze slaapt ze naar ons toekomen en anders brengen we of mijn man haar bij hun als het begonnen is.
Hier begon de bevalling ook 's nachts. Toen de vk er was en het duidelijk was dat het echt op schoot (had toen al 8 cm!) heeft mijn man de buren gebeld en Nathan daar gebracht. Dat hadden we ook zo afgesproken.Heb Nathan zelfs nog een kus gegeven toen hij in zijn pyjama en half slapend weggebracht werd. Kon net tussen de weeen door Lag vlak naast Nathans slaapkamer en was veel te bang dat hij wakker zou worden 's ochtends gebeld dat Matthijs geboren was en toen kwam de buurvrouw Nathan weer brengen.
Ik moet zeggen dat ik me daar met vlagen ook erg druk om heb gemaakt. Uiteindelijk hadden wij afspraak dat onze zoon opgehaald zou worden door onze schoonouders. Desnoods midden in de nacht. Ik had ook een 'koffertje' voor hem klaar staan op zijn kamer (met logeerspullen), zodat hij ook zo weg kon. Laten liggen vonden wij geen fijne gedachte, omdat je niet weet of je hem wel de aandacht kunt geven die hij nodig heeft, stel dat hij wel wakker wordt etc. Uiteindelijk ben ik aan eind van middag bevallen, toen de weeen om de 5 minuten kwamen hebben we schoonouders gebeld. Binnen een half uurtje was hij opgehaald en ben ik soepel thuis bevallen. Helaas moest ik vrijwel meteen daarna (ivm hoog geboortegewicht) met mijn dochter snel naar ziekenhuis. Erg fijn dat zoonlief dat allemaal niet heeft meegekregen en wij ons alleen even met onszelf en baby hoefden bezig te houden. Zoonlief heeft de volgende dag baby voor eerst in ziekenhuis gezien.
hier is het zo dat of mn tante of mn moeder in de nacht komt en bij zoon blijft. mn tante kan alleen niet op de dagen dat zij moet werken (kan geen vrij krijgen, dus dat zien we wel op het moment zelf) Maar als ze wel kan, dan zal mn moeder ook bij de bevalling aanwezig kunnen zijn, dat wilt ze graag en bij zoon is ze ook geweest. omdat mn vorige bevalling al snel is gegaan, mag ik de vk al iets eerder bellen en zij is heir binnen 15 min en dan kunnen we desnoods gelijk weg, ik wil echt niet thuis bevallen namelijk hihi
Bij ons komt 's nachts of mijn vriendin of zus, en die gaat in ons bed slapen zodat zoon kan blijven liggen. De volgende dag is dan net hoe het loopt of hij nog ergens heen gebracht moet worden oid... Ik vind het ook heel spannend. Wou dat ik dat stukje met hem al helemaal rond kon maken, maar het is 1 groot vraagteken...
Ik had vanaf een uur of vier 's middags weeën. Zoon zat toen op het kdv. Een vriendin heeft hem thuisgebracht, ik heb eten gekookt. Toen kwam vriendlief thuis en we hebben samen gegeten. Zoon naar bed gebracht, op z'n normale tijd. Ik ben 's nachts thuis bevallen, zoon is niet wakker geweest. Voor mij was dit het ideale scenario. 's Morgens vroeg heeft vriend onze zoon uit zijn bedje gehaald, verteld dat de baby er was en heeft hem rustig kennis laten maken met zijn zusje. Als ik plotsklaps naar het zkh had gemoeten, zouden we m'n schoonouders gebeld hebben en in de tussentijd de buren ingeschakeld om op zoon te letten tot schoonouders het konden overnemen.
Ik kreeg om 18:30 weeën. Mijn oudste van 2 is gewoon lekker naar bedje gegaan om 19:00. Om 21:20 is Rafi geboren. Milan heeft overal doorheen geslapen en heeft de volgende ochtend kennis gemaakt met z'n kleine broertje....echt zo leuk!!
Bedankt voor alle reacties, het mooiste zou zijn als ze net lekker in bed ligt, nergens wat van merkt en de volgende ochtend kennis maakt met haar broertje of zusje. Maar dat moeten we maar afwachten, ben erg benieuwd. Het is wel iets om je druk om te maken maar aan de andere kant, je kan er nu toch nog niks mee want je hebt geen idee hoe het gaat beginnen en waar en hoelaat. Dus stop ik maar met me er druk over te maken, het komt vast goed!
zodra hier bevalling begint gaat de kleine man naar mijn vader. ongeacht t tijdstip. Hier word t waarschijnlijk een geplande ks (hoor ik morgen!) dus weet dan vantevoren wanneer de kleine naar opa gebracht word
Knap van je! Ik maakte me daar ook enorm druk over op het laatst, maar had toch echt mijn vriend nodig om mij daarmee op te laten houden. Zolang je weet dat je in geval van nood iemand hebt om op terug te vallen, komt het allemaal in orde. En een niet-ideale oplossing is ook een oplossing... (Als we plotseling naar het zkh hadden gemoeten, en de buren waren allemaal niet thuis geweest, zou vriend desnoods zoon hebben meegenomen naar het zkh en daar met hem in de wachtkamer op zijn ouders hebben gewacht. Niet leuk als ik dan 'alleen' zou moeten liggen, maar als je met spoed naar het zkh wordt gebracht om te bevallen dan mag je er toch van uitgaan dat je daar in goede handen bent. Dus zelfs het allergrootste pechscenario was afgedekt.)
Ik moest in het ziekenhuis bevallen vanwege veel bloedverlies bij de vorige bevalling. Mijn schoonzusje zou komen als de bevalling zou beginnen omdat de vorige keer mijn bevaling maar 4 uurtjes duurde. Zij wonen op 5 minuten afstand van ons en dan konden wij naar het ziekenhuis. Dat liep even anders want ik ben thuis op de bank bevallen in minder dan een uur. De weeen begonnen om 03.00 uur 's nachts en toen mijn schoonzusje er was om 03.15 ging het allemaal al zo snel dat ik het ziekenhuis niet heb gehaald. Om 03.54 is mijn zoontje Lars geboren met mijn schoonzusje erbij terwijl mijn andere zoontje gewoon in zijn bed lag te slapen en niets gemerkt heeft. Het ging allemaal goed gelukkig maar zo hadden we het van te voren niet bedacht.
Ik heb mijn ouders naast de deur wonen, dus ideaal voor ons. Moesten zij niet thuis zijn, mijn so wonen ook maar op een paar km, dus dat lukt wel. Maak me er geen zorgen over. Ik beval trouwens in het zh.
omdat mij ouders hier een paar straten verderop wonen en eigelijk binnen 5 bij mij zijn... hebben we afgesproken zodra ik weeen krijg of opeens de bevalling begint meot ik eerst de verlos bellen daarna bel ik me ouders en die zijn binnen 10 min hier zeg maar als het snachts gebeurd met aankleden en lopen... de kleine laat ik gewoon slapen me ma kan gewoon bij ons in bed liggen want ik ga zowiezo in het ziekenhuis bevallen... dus wij zijn niet thuis dan... en als het overdags gebeurd moet ik ook gelijk bellen en dan als me ma aan het werk is dump ik om zo maar te zeggen ff de kleine bij een kennisje die woont hier ook 5 min vandaan en is altijd thuis zodat me ma onze zoon daar kan ophalen en de rest van de spullen van de kleine met onze huissleutel die ze al heeft kan ophalen... ik maak me er geen zorgen om want wij hebben het al goed geregeld en iedereen is er mee akkoord gegaan en de tel nummers liggen al bij de tel...
Ik hoop op een bevalling zoals die van Bri. Lekker mijn kleintje naar bed brengen en daarna bevallen. Onze slaapkamer is alleen in de kamer naast die van onze jongen dus ik hoop wel dat hij er niet wakker van wordt. Mijn vorige bevalling heb ik niet bepaald stil gedaan, de buurvrouw heeft het zelfs gevolgd. Mocht hij wakker worden dan gaat hij naar diezelfde buurvrouw, of naar de buren aan de andere kant maar die zijn waarschijnlijk op vakantie.