Hoi meiden, Ik ben momenteel ruim 36 weken zwanger en met 33 weken opgenomen geweest ivm regelmatige harde buiken. Sindsdien heb ik als ik s'ochtends wakker wordt een spierpijnachtig (wat een woord, hihihi) gevoel onderin mijn buik. Dit had ik eerst een paar dagen in de week, maar sindskort dus elke dag... Het is echt een naar gevoel. Daarnaast heb ik dagelijks wel last van harde buiken, soms is dit een uur regelmatig en daarna zakt het weer af en ik heb ik maar 1 of 2 harde buiken in het uur. Als ik een harde buik krijg (die echt van onderuit komt en zich "opbouwt") krijg het zelfs een beetje benauwd. Ons kindje ligt in stuit en wij zijn heel erg aan het twijfelen wat we willen, uiteindelijk na een lang gesprek besloten dat de beeb 5 juni gehaald gaat worden dmv een keizersnee, als hij zich voor 5 juni zelf aandiend, proberen we het vaginaal. Nou is onze kleine al een behoorlijk grapjas en vind het (nu al, dat belooft nog wat) het erg leuk om papa, mama, gyn's en verloskundige in de maling te nemen! Bij het maken van ctg's duurt het al min 10 min voor ze een hartslag te pakken hebben en zodra de banden worden vast gemaakt schiet hij weer weg. Daarnaast draait hij nog dagelijks me hele buik rond, behalve de juiste kant op! Het zou ons dan ook niks verbazen als hij nog meer verassingen in petto heeft voor ons Maar herkent iemand deze "klachten"en wat hebben jullie hier uiteindelijk mee gedaan? Ik moet vanmiddag voor de laatste x naar de verloskundige, maar is het raar als ik aan haar vraag of die harde buiken ook daadwerkelijk wat "werk verricht"hebben? Hoor het graag
Sinds een halve week heb ik ook dat spierpijnachtige gevoel. Vooral s nachts maar overdag soms ook. Wat het is geen idee... Denk dat het misschien het indalen is, ons ventje was al deels ingedaald, maar wellicht dat is nu verder aan het dalen is. Van ons ligt hij overigens niet in stuit, dus weet niet of jet het kan vergelijken? Succes ik hoop dat de rest van je zwangerschap soepel zal verlopen!
Ik herken wel de benauwdheid. Hier sinds een week af en toe benauwd en daarna iets dat lijkt op een harde buik. Verder veel steken onderin, maar vooralsnog blijft het daarbij. Succes!
Dat zijn je banden die rekken op en kan dus pijn van het groeien en of van het gewicht zijn. soms in combinatie met indalen doet het behoorlijk zeer. Vorige week voor bij de vk geweest. Harde buiken is oefenen als ze vaker dan 5 in een uur komen en korter dan 5 minuten duren dan moet je vk bellen. Dit is wat mij toen is vertelt. Je kan het gewoon vragen hoor daar zijn ze voor