Hoe ging dat met jullie oudere kindje(s)?

Discussion in 'De bevalling' started by Samba25, May 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik hoop dat ik gewoon weeen krijg overdag zodat ze naar mijn ouders kan en daar kan slapen.
    Mocht het dan nog op tijd zijn dan haald papa haar nog op en anders blijft ze daar.
    Overdag zal ze emet spoed naar het kdv moeten want ouders werken beide en schoonmoeder kent ze niet zo goed.

2. gien

gien Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    mijn dochter lag heerlijk op bed en heeft van de hele bevalling niks gemerkt... de kleine werd om 10 over 11 geboren en ze werd wel rond 12 uur wakker van het vuurwerk (oudjaarsavond).

maar als ze wakker was geworden had mijnman haar even snel naar de buren gebracht, (zwager en schoonzus).

3. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Net een gesprek met mijn vriend gehad over de bevalling. Die laat nu ineens weten dat hij wil dat onze dochter gewoon thuis blijft. Nou dit is wel het laatste wat ik had bedacht maar hij vind dat heel normaal zegt ie en denkt dat het een mooie gebeurtenis is voor haar. Nou mijn mond viel open. Ik kan me hier dus niks bij voorstellen, is er iemand van jullie of dat jullie weten die zijn of haar kind erbij heeft gehad. Daarbij denkend aan haar leeftijd, ze wordt 3 over een pas maanden.
    Ik ben ff helemaal van de leg. We hebben er nu dus ruzie om.

4. gien

gien Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    Tja... Ik vind het weer anders als ze een jaar of 14 zou zijn maar 3?? Ik zou het mn kind niet aandoen ;) maar hij wil haar dus bij het echte gebeuren hebben? Mijn keuze zou het niet zijn en de kleine heeft er zelf ook helemaal niks aan...

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ik had het niet gewild, maar het komt wel voor hoor. En de gemiddelde peuter/kleuter zou er wel eens minder door van de leg kunnen raken dan de gemiddelde puber...

Ik heb in mijn zwangerschappen het boek 'Bevallen en opstaan' veel gelezen. Daarin staan ook hele bevallingsverhalen met het hele gezin (en soms zelfs de buurman) aan het bevallingsbed. Het kan dus wel, en peuters kunnen daar vreselijk nuchter over zijn.
    Maar mij persoonlijk sprak het niet aan, ik wil bij het bevallen al mijn aandacht op mijzelf en het baren kunnen richten en geen afleiding daarbij hebben.

6. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn vriend heeft 2 kinderen uit een vorige relatie en daarvan is de oudste bij de bevalling geweest van de jongste en hun moeder, zijn ex dus, heeft nog 2 kinderen gekregen en daar zijn ze ook allemaal bij geweest.
    Het gaat mij niet op zich om mijn dochter, tuurlijk die mag haar hele leven bij me zijn maar het feit dat ik me dan toch niet 100% kan concentreren op de bevalling en ik ben bang dat zij niet zal begrijpen als ik geen antwoord geef of weet ik veel. Ik vind het gewoon een beetje een raar idee.
    Oke misschien heeft het ook wel iets bijzonders, ik denk idd dat jij gelijk hebt dat een puber misschien wel heel nuchter mee om gaat, het is meer je eigen gevoel denk ik. Hij zegt, het is toch mooi als ze gelijk haar broertje of zusje kan zien en ze hoeft toch niet tussen je benen mee te kijken.
    Tja ik weet het niet hoor.
    Ik ga het zo eens aan de vk voorleggen.

7. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Haha nee ik had ook zoiets van, nou dacht het niet.
    Ja echt bij het echte gebeuren, nou ja niet de hele bevalling op mijn lip zitten maar dat ze in elk geval gewoon in huis is de hele tijd en dat ze wel in dezelfde kamer aanwezig is als het zover is en dat ze er echt bij is. NIet tussen mijn benen maar in de buurt zeg maar. :$:)

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Pfff mijn dochter is ook 3 als de kleine geboren wordt maar moet er niet aan denken dat ze er bij is zeg.
    Straks wil ze alleen maar naar mij toe omdat ze ziet dat ik pijn heb....
    Of ze raakt in paniek omdat mama raar doet en pijn heeft....

Nee echt niet dat ik dat risico ga lopen.

9. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, dus als de weeën beginnen bellen we mijn ouders, die op een uur rijden hiervandaan wonen. Zij blijven dan bij onze dochter.

Maar dochter bij de bevalling? No way! Als ik nu al een beetje zucht of au roep kijkt ze al verschrikt op. Wat wel weer heel erg lief is is dat ze me dan gelijk gaat aaien over mijn been en zegt, "stil maar mama" of "ohh maammmaaa..." Ze is dus wel heel lief en begrijpend, maar of ze dat een hele bevalling vol kan houden, denk het niet! :p

10. MarieSantegoeds

MarieSantegoeds Nieuw lid

May 16, 2012
    4
    0
    0
    Eigen webwinkel
    Nederweert
    Wij hebben hem op laten halen door opa en oma.
    Dat ging prima! Ik heb hem zelf niet gezien omdat ik het niet zo fijn vond als hij me zag als ik pijn had.
    Voor hem was het niet meer als een dagje spelen bij opa en oma. Want om half 6 is onze spruit geboren en kwam hij vol trots onze nieuwste aanwinst bewonderen. Mét een bos bloemen!

Share This Page