16 maanden en van de ene op andere dag drinkt ze niet meer

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Stoffeltje, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Beste mama's,

Ik weet dat 16 maanden bv iets is om zeker trots op te zijn maar ik ben toch heel erg verdrietig. Vrijdagavond heeft mijn dochtertje voor het laatst bij me gedronken. Zaterdagavond weigerde ze pertinent allebei de borsten, ze draait gewoon haar hoofd weg en het liefst wil ze helemaal 'ontsnappen'. Het lukt me niet meer om haar aan te leggen.

Ik ben nu aan het kolven in de hoop dat het tijdelijk is maar ik krijg er maar een paar druppels uit. Moedeloos word ik ervan. Vanmorgen heb ik een lactatiekundige gebeld en die had niet meer tips dan ik al op internet had gevonden. Ik ben met haar bij de huisarts geweest en ze heeft haar oortjes licht onstoken maar ze heeft dit jaar al minstens 6 keer flinke oor en keelontsteking gehad dus ik denk niet dat het daar aan ligt. Gelukkig wil de huisarts wel meewerken en heb ik neusspray en domperidon gekregen. Waarschijnlijk moet ik deze week voor de tweede keer na de bevalling ongesteld worden maar daar heeft ze zich de eerste keer niets van aan getrokken.

Hebben jullie nog ervaringsverhalen, tips? Ik had gewoon verwacht/gehoopt het iets minder abrupt af te sluiten.

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier precies op haar 1e verjaardag gehad. Herken het gevoel! Was ook echt in tranen. Hier 3x per dag gekolft en na 5 dagen wilde ze s morgens opeens weer drinken. Vanaf toen ging het weer goed.
    Hier kwam het door een lichte oorontsteking.

3. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik hoop zo dat het bij mij ook zo gaat. Dit is al dag 4. Mijn borsten puilen boven mijn bh uit en toch krijg ik maar 10 tot 20 cc per keer gekolfd. Ik baal echt als een stekker.

4. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    He, wat vervelend. Ik hoop voor je dat dit niet het einde is. Tenminste, als je dat zelf ook niet wilt natuurlijk.

Ik weet niet waar je mee kolft, maar ik kwam er laatst achter dat ik met een handkolf soms wel kan kolven (en veel opbrengst heb), terwijl ik dan met de elektrische kolf bijna niets eruit krijg. Misschien kan je dat nog proberen?

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Vervelend zeg! Hoe vaak dronk ze nog bij jou? Hier ging ze van 5-6 voedingen naar niks dus er moest ook gewoon een reden zijn waarom ze weigerde.

6. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ze dronk nog 1-2 keer per dag bij mij en als ze ziek was vaker. Ik gebruik de handkolf van Avent.

Vandaag ben ik ongesteld geworden dus ik hoop dat dat de reden is. Vanmorgen wou ze nog niets van me weten maar heb ik wel 50 cc kunnen kolven.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Misschien kun je proberen om haar een keer slapend aan te leggen? Of samen in bad, misschien dat ze dan interesse krijgt voor je borsten?

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Google even op zuigelingenstaking.
    Sluit me verder bij Red aan.

9. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    @Red88 Slapend aanleggen heb ik al een paar keer geprobeerd en heel veel bloot zitten met haar naast me of op schoot.

@dirksmama ik had al gegoogled en ook de lactatiekundige gebeld. Eigenlijk heb ik nu alles geprobeerd.

Ik denk dat ik maar probeer totdat mijn menstruatie voorbij is en het dan maar moet laten gaan. Als dit iedere maand zo gaat gebeuren is natuurlijk slopend. Maar dan stop ik met heel veel pijn in mijn hart. Ze drinkt mijn gekolfde melk trouwens wel.

10. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik heb besloten dat ik zaterdag stop met kolven. Ze weigert nu al een maand. Heel jammer maar ik denk niet dat ze nog wil na al die tijd. Och ja, 17 maanden mama's melk is niet slecht toch...

11. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Zeker niet slecht, maar ik snap je teleurstelling ook hoor! Maar zo gaat het, als het kind het aangeeft is mama er nog niet klaar voor ;) Maar je hebt er echt moeite voor gedaan hoor! Super.

Hier een heleboel mooie verhalen over stoppen met voeden bij grotere kindjes. Misschien troostrijk.

12. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Heel knap, lijkt me ook ontzettend moeilijk vooral als je zelf nog veel langere had willen voeden.

13. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    stoffektje wat super 17 maanden borstvoeding daar mag je trots op zijn! wel jammer dat het zo plotseling afgesloten wordt.

14. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Bedankt voor jullie lieve reacties. Vanavond ga ik voor de laatste keer kolven. Moeilijk hoor. Sinds ze gestopt is, is ze gaan lopen, praat ze meer, heeft ze weer twee tandjes erbij, zwaait ze, kust ze, geeft ze kushandje, etc. Misschien dat ze me echt wil duidelijk maken dat ze een grote meid wordt.

@Babel44 wat een mooie link.

Deel Deze Pagina