Hoe ging dit bij jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mim89, 1 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.675
    113
    Vrouw
    Ik ben getrouwd met mijn vakantieliefde...
    Ik was bijna 17 toen ik met een jongerenreis naar Italië ging. En hij ging met dezelfde reis.
    Tijdens die week werden we verliefd en hebben we ook verkering gekregen.
    We woonden best een eindje uit elkaar en hebben een aantal jaren over en weer de weekenden bij elkaar doorgebracht.
    En brieven geschreven:D
    Ik mocht van mijn ouders 1x per week bellen. Na een tijdje stond mijn moeder dan weer aan de deur: het heeft nu lang genoeg geduurd hoor:rolleyes:
    Inmiddels al ruim 24 jaar getrouwd...

citroenrasp en Mim89 vinden dit leuk.
  2. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Leuk topic.

Ik heb wel een vriend uit de tindergeneratie. Denk dat mijn betichten van die tijd nog wel ergens in het tindertopic staan van een jaar of 6 geleden.

Ik moest ivm oppas wel direct bij familie vertellen wat er aan de hand was. Maar voorstellen heeft best lang geduurd. Ook omdat we gewoon ver bij mijn fam vandaan wonen.
    Kind voorstellen heb ik na een maan of 8 gedaan. En echt dingen ondernemen met kind na een jaar of 1,5.
    Na 4 jaar pas overnachten met kind erbij.

Voor ons prima voor een ander niet.
    Vond het wel leuk om te realiseren dat je ook echt verliefd kan worden met alle friemels en onzekerheidjes erbij via Tinder.

Juist omdat we echt de tijd hebben genomen elkaar te leren kennen voelt dit wel als een hele fijne stabiele en liefdevolle relatie.

Mim89 vindt dit leuk.
  3. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.026
    113
    Overijssel
    :roflmao: 46 jaar en ik vond ze altijd in de kroeg :D

Adje vindt dit leuk.
  4. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    Ik leerde mijn man kennen via RP ergens in oktober/november 2011. Ik was net begonnen aan een serieuze baan en woonde op mezelf, dus geen geld voor een betaald account :oops:. Hij wel. Hij stuurde een eerste berichtje en toen las ik o.a. sales én wielrenner op zijn profiel. En toen dacht ik: laat maar :D. Godzijdank stuurde hij een tweede berichtje wat ik beantwoorde met een hartje. Hij snapte de hint en gaf zijn e-mailadres. We hebben een paar weken intensief gemaild en toen gaf hij als eerste zijn FB account en telefoonnummer aan mij. Dat voelde voor mij heel veilig en prettig. Toen hebben we een afspraak gemaakt, omdat je op basis van mails toch een geromantiseerd beeld je creëren in je hoofd.
    Ik ging naar de afspraak zonder enige verwachting en we hadden afgesproken in een boekenwinkel. Eventueel daarna uit eten, maar als een van de twee niet zou willen: ook goed. We zijn gaan eten en zo rond het toetje voelde ik: deze man moét ik een kans geven, anders krijg ik spijt. Hij liep mee naar de parkeergarage, maar vond het heel fijn dat hij geen poging deed tot lichamelijk contact (hand vasthouden en/of zoenen). Wel vond ik het fijn dat hij mij als eerste een berichtje stuurde toen we allebei thuis waren.
    Ik heb daarna uitgenodigd voor een kerstontbijt, de avond er na zijn we ook samen geweest en daarna nooit meer zonder elkaar. Ik heb hem toen voorgesteld aan mijn broer en begin januari aan mijn ouders. (Hij mij aan zijn familie in dezelfde periode).
    Mijn man zei in die periode ook uit zichzelf dat hij zijn account had opgezegd en voor ons allebei was duidelijk dat er geen anderen in het spel waren.
    We hebben toen een maand of 8 tussen twee appartementen gewoond en toen hij terug kwam van wielrennen in Frankrijk is hij in mijn nieuwe appartement ingetrokken. 7 maanden later heeft hij zijn appartement verkocht en daarna zijn we samen gaan bouwen (mijn appartement verkocht, trouwen en eerste huis samen gekocht).

Inmiddels zijn we bijna 12 jaar samen en bijna 9 jaar getrouwd.

Huismuisie en Mim89 vinden dit leuk.
  5. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    Me ex vriend vroeg via een appje ben je nu de mijne dan :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao: Me huidige vriend zei via een appje ik denk dat we nu dan officeel zijn ?:oops::D

Mim89 vindt dit leuk.
  6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Wij hebben elkaar 26 jaar geleden online leren kennen toen internet nog bestond uit mailinglists, chatboxen en nieuwgroepen, je eerst 5 minuten via een modem moest inbellen voor je toegang had en je per minuut betaalde :roflmao:. Een andere wereld dus!. Wij leerden elkaar kennen via een mailinglist en hebben dik een jaar samen gemaild voor we elkaar live leerden kennen. Hele boekwerken hebben we naar elkaar gemaild en na een jaar konden we er bijna niet meer omheen om elkaar eens in het echt te zien. Dat klikte gelijk ook gelukkig, maar toen waren we al zo’n groot onderdeel van elkaars leven dat het gelijk voelde als een echte relatie. Alle gesprekken die je noemt hebben wij nooit echt gevoerd, dat ging eigenlijk vanzelf.

Maar los van mijn eigen situatie: ik ben ouderwets, daten met iemand houdt bij mij sowieso exclusiviteit in. Klikt het niet dan is dat prima natuurlijk en kun je door naar de volgende, maar meerdere mannen tegelijk moeten rondhusselen zou niet mijn ding zijn. Ik zou er ook vanuit gaan dat de ander daar zo in staat en als dat anders is zou het voor mij met die persoon wel al klaar zijn. Ik hou niet zo van losbollen. ;)

NiVa0230, Mim89 en Zxcvb vinden dit leuk.
  7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Ik zou vooral gewoon voor jezelf bedenken waar jij behoefte aan hebt en waar je je prettig bijvoelt. En als de ander je dan te snel, te traag, te claimerig, te los, enzv, vindt, dan was dat sowieso niet de persoon voor jou en dat kun je dan maar beter gelijk weten toch?

Mim89 vindt dit leuk.
  8. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.052
    2.553
    113
    Limburg
    Hier ging dat eigenlijk vanzelf, we hebben ook geen datum ofzo van officieel samen zijn.
    We hebben elkaar op tinder leren kennen (heb toendertijd ook in het topic meegekletst, lees nog steeds mee :roflmao:)
    Na een paar dagen appen volgde de eerste date en dat beviel goed. Na een paar weken daten leek hij niet zoveel voor mij te voelen als ik voor hem, vervolgens kwam corona en zagen we elkaar een tijdje niet (wel evengoed dagelijks appen) waardoor hij toch besefte meer voor me te voelen en toen zagen we elkaar steeds vaker en hebben zelfs redelijk snel een huis gekocht samen (zo'n 3kwart jaar na de eerste ontmoeting).

Mim89 vindt dit leuk.
  9. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.272
    8.717
    113
    Vrouw
    Daar heb je helemaal gelijk in! Ik snap dat het vreemd is als je dat na 1 date doet :roflmao: Maar na 6 dates ofzo zou het niet raar moeten zijn.

10. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.272
    8.717
    113
    Vrouw
    Zo ben ik dus ook.

11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.382
    30.687
    113
    Vrouw
    Ligt denk ik ook een beetje aan het soort daten.
    Als je afspreekt met iemand, met de expliciete bedoeling er achter te komen of je een relatie zou willen met fie persoon. Dan doe je dat niet met meerdere verschillende mensen door elkaar.

Maar je kunt ook met mensen afspreken zonder enige andere bedoeling dan een gezellige avond doorbrengen met een leuke vriend.
    Dat kan altijd en met iedereen. Op het moment dat je merkt dat iets wel een relatie zou kunnen worden (of je hoopt erop) dan doe je type 1 niet meer met anderen.

Mijn relatie begon ook met zo'n gewone gezellige avond. Met een collega. Het werd een relatie na de eerste zoen.
    En 6 weken later nam ik hem mee naar mijn familie, waar hij de grote vuurdoop kreeg. Sinterklaas. Inclusief surprises en gedichten :D

Mim89 vindt dit leuk.
  12. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.272
    8.717
    113
    Vrouw
    Zo denk ik ook. Maar toch zijn er genoeg die ook dan met meerdere daten. Ik heb ook weleens 'gedate' waarbij we beide wisten dat het alleen voor het gezelschap en de gezelligheid was en meer niet. Toen bleef ik ook gewoon appen en evt afspreken met anderen.

Mamafiets vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina